help! Lynn wil de fles niet!

Juf: bedankt voor de tip!

En Melanie: eigenlijk wil ik nog niet aan flesvoeding beginnen, ze doet het zo goed op borstvoeding en als ik het op hooguit 2 gemiste voedingen kan houden door vroeg naar huis te gaan uit mijn werk... Ze krijgt nu nog 7 voedingen, dus ik denk dat dat best kan.
En de fles erg warm geven heeft even gewerkt bij Lynn, nu dus niet meer. Haar zonder tussenpozen de fles leeg laten drinken zou ik erg graag willen, maar ze wil 'm niet eens meer in haar mond hebben!
Maar toch bedankt voor het meedenken, alle tips blijven welkom natuurlijk!

Verder hebben we nu ook een flesje en een lepeltje aan haar babygym gehangen (big-bird even opzij gedaan, zal ze toch niet herkennen uit sesamstraat), ook weer ergens als tip gelezen, zodat ze er spelenderwijs aan kan wennen. En ze vindt het nu erg leuk om overal op te sabbelen en kan ook al gericht dingen pakken, dus wie weet! Het lepeltje had ze vanmiddag al in haar mond gekregen en het maakt ook lekker veel herrie als het lepeltje tegen de fles gaat.

Hee, ik lees dat Lynn nog 7 voedingen krijgt. Ik verwacht dus dat ze niet heel veel tekort zal komen. Je mag op je werk 25% van de tijd besteden aan BV of kolven he. Lastig in het onderwijs, maar misschien is het te regelen dat je tussendoor naar het KDV gaat om Lynn te voeden (geen idee hoe ver het weg is).
Ik vind het wel heel logisch dat je je zorgen maakt hoor!
Liefs,
Patricia

Had vanmiddag een pak Biobim rijstebloem gekocht.... geef het morgen maar mee aan mijn zusje. Geen succes dus!
Ik had ergens gelezen dat Biobim het beste mengt met moedermelk en dat johannesbroodpitmeel juist weer waterig wordt als het in contact komt met kwijl. Dus ik dacht: ik ga voor die biobim!
Maar hoe meer schepjes ik bij de melk deed, hoe dunner het weer werd! Ja, zo heb ik er nog niks aan, ik wilde juist dat het dikker werd. Op 75 ml had ik wel  4 eetlepels en nog was het dun. En Lynn moest er trouwens niks van hebben, niet van een lepeltje en ook niet uit een fles. Ze heeft nog geen 5 ml op!

En Nutrix?
Ik heb dit vorige week voor Finn gekocht omdat hij ineens s nachts wakker werd van de honger.
Nou dit is echt smullen hoor! en het werkt ook nog, we moeten hem om 7 uur wakker maken voor de fles.

In nutrix zitten toch ook granen? Daar zou je volgens mij sneller een allergische reactie op kunnen krijgen als je daar te vroeg mee begint dan bij rijstebloem.
Ik vond het al heel wat dat ik voor de 4 maanden die rijstebloem heb geprobeerd, echte granen wil ik nog helemaal niet aan beginnen, niet voor 6 maanden.

Hoi,

ik begrijp het volkomen dat je nog BV wilt geven hoor! Ik wilde eigenlijk ook niet stoppen, maar omdat het een beetje tenkoste van mezelf ging ben ik overgegaan op FV. Mijn zus zei al dat Amber misschien de BV uit fles niet meer lekker vond. Soms 'beslissen' ze dat gewoon, dat ze van de ene op de andere dag dat niet meer lekker vinden. Dat had zij ook bij haar zoontje maar dan met pap. Dus misschien kun je toch een keer zo'n kant en klaar pakje waar 200ml in zit proberen, misschien drinkt ze dat wel? De FV gaat goed bij Amber, ze drink het vaak bijna op! Pas heb ik nog BV uit fles geprobeerd, maar dan dronk ze toch weer minder dan ze zou moeten .

Suc6 verder met de fles-perikelen.

Groetjes,

quote: pliep reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2007 08:47:05'));

In nutrix zitten toch ook granen? Daar zou je volgens mij sneller een allergische reactie op kunnen krijgen als je daar te vroeg mee begint dan bij rijstebloem.
Ik vond het al heel wat dat ik voor de 4 maanden die rijstebloem heb geprobeerd, echte granen wil ik nog helemaal niet aan beginnen, niet voor 6 maanden.

Net boodschappen gedaan en langs een pak nutrix gelopen: is hetzelfde als die biobim, gewoon rijstebloem, maar dan niet biologisch.

Biobim schijnt het beste te mengen met moedermelk, vandaar dat ik daarvoor gekozen had. Nutrix ga ik nu niet proberen, als dat toch hetzelfde is...

En ja, ik ben misschien een muts, maar ik ben er ook supertrots op dat de borstvoeding perfekt is afgestemd op wat Lynn wil: ik heb vrijwel nooit last van lekkage en Lynn poept maar om de dag of 2 dagen. Soms drinkt ze maar 5 minuten, soms wel 20, maar ik weet gewoon zeker dat dat goed zit. Als ik dan kunstvoeding ga geven, terwijl de borstvoeding echt super gaat, zou ik dat zonde vinden. Dan heb ik liever dat ze 's nachts de schade van overdag op het kdv inhaalt.

Terug
Bovenaan