help! Lynn wil de fles niet!

Maar heeft ze hierna dan niet onwijs veel honger? Of komt ze na een uurtje weer om voeding vragen?

Ik doe het niet meer in plaats van een voeding, maar tussendoor. Toen ik dat nog wel deed, raakte ze op een gegeven moment helemaal overstuur, ze wilde gewoon echt niet uit de fles. En dan gaf ik alsnog de borst.
Nu geef ik dus tussen 2 voedingen in een klein beetje, ik doe dan 20 of 30 ml in de fles. Zodra ze dat goed opdrinkt, ga ik wel weer hele flessen geven en dan in plaats van de borst, dus als ze honger heeft. Nu gaat ze er in ieder geval een stuk meer ontspannen mee om, kan er zelfs wel om lachen. Ik ben ook bang dat wanneer ik haar teveel push, ze nooit uit de fles wil gaan drinken. Maar als ze niet opschiet met het wennen aan de fles, zal ik toch wat meer moeten pushen...

Ik heb ook al wat op het borstvoedingsforum rondgesnuffeld en daar lees ik ook niet echt positieve verhalen, over baby's die uit een bekertje drinken, of het 's avonds en 's nachts inhalen en pas als ze pap gaan krijgen weer een beetje normale voedingen binnenkrijgen overdag.

Hoi pliep!

Heeeeeel herkenbaar. Ook bij ons was het drama. Volgende week moet ze al naar het kdv en drinken uit de fles ho maar!
Na ook het hele waslijstje van borstvoeding.com bij langs te zijn gegaan, hebben wij uiteindelijk wel gekozen voor cold turkey. Een moeilijk en zwaar weekendje gehad, maar het resultaat is er naar. Ben nu ontzettend blij dat we het gedaan hebben.
Succes!!

Groetjes, Marije (mama van Ilse, 29-12-2006)

Nou, je raadt nooit wat Lynn net gedaan heeft....
Nadat we Kyna naar het kdv hadden gebracht, lag ze zo lekker te slapen, dat ik haar geen flesje tussendoor had gegeven. Om 10 uur was het eigenlijk tijd voor haar voeding, maar toen sliep ze nog. Toen ze uiteindelijk om kwart voor 11 wakker werd, dacht ik, toch nog even proberen. Dus gaf ik haar de fles, Lynn gaf 1x een brul, maar begon toen toch ineens te drinken!!!!!!!!!!! Binnen een paar minuten had ze 20 ml op (meer zat er niet in de fles), zonder ook maar een keer los te laten of haar hoofd weg te draaien. Ik heb haar natuurlijk helemaal de hemel in geprezen en weer aangelegd, want natuurlijk had ze nog meer honger.
Vanavond misschien toch maar weer een hele voeding proberen????

aha dus als ze echt honger heeft drinkt ze wel. Tenminste dat begrijp ik uit je verhaal. Het gaat de goede kant op. komt vast goed

Na vanochtend de fles als tussendoortje weer geweigerd te hebben, drinkt ze nu een volle fles alsof ze nooit anders gedaan heeft! Zou die Tommee Tittee, eh ik bedoel Tippee dan toch geholpen hebben? Of is de temperatuur van de melk nu beter? Of komt het omdat ze nu toevallig al haar bakerzak aanheeft?
Nou ja, ik hoop in ieder geval dat ze zoals nu blijft drinken uit de fles!

Joehoe!

Das in ieder geval goed nieuws! Hopelijk blijft het zo gaan! Kan best zijn dat het aan de temperatuur van de fles ligt. Anne heeft ook een voorkeur voor warme flessen, al gaan nu de lauwe ook wel naar binnen. Met bakerzakken heb ik geen ervaring....
Wij duimen voor je dat ze zo blijft drinken!

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan