help! Lynn wil de fles niet!

Applausje voor Lynn. ik zal voor je duimen dat het goed blijft gaan.

quote: Marije76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-03-2007 10:45:10'));

Hoi pliep!

Heeeeeel herkenbaar. Ook bij ons was het drama. Volgende week moet ze al naar het kdv en drinken uit de fles ho maar!
Na ook het hele waslijstje van borstvoeding.com bij langs te zijn gegaan, hebben wij uiteindelijk wel gekozen voor cold turkey. Een moeilijk en zwaar weekendje gehad, maar het resultaat is er naar. Ben nu ontzettend blij dat we het gedaan hebben.
Succes!!

Groetjes, Marije (mama van Ilse, 29-12-2006)

He Marije,

Ik vroeg me al af hoe het was afgelopen. Fijn dat het uiteindelijk wel goed is gekomen. Hoe gaat het met je been?

Wat super dat ze de fles nu wel pakte! Hopelijk heeft ze nu de smaak te pakken!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je raadt het al: nu heeft ze haar flesje weer laten staan! We hebben alles precies hetzelfde gedaan als gisteren, maar na zo'n 30 ml had ze ineens genoeg en wilde ze de fles niet meer . Haar speentje wilde ze wel en ik heb haar dus maar met een halfvolle maag in bed gelegd, ze zag er wel tevreden uit . Zou ze dan gewoon geen honger hebben?

Nou, ik baal hier zo van, dat ik het gewoon nog maar een keer opschrijf, ook al heb ik dat net ook al bij een ander onderwerp gedaan:
Lynn is dus vandaag voor het eerst naar het kdv en ik ben net gebeld dat ze het prima doet, alleen het drinken wil nog niet, of wij een speciale manier hadden om haar de fles te geven? Nee, volgens mij gewoon zoals iedereen dat doet en de ene keer wil Lynn wel zo drinken, de andere keer weer niet. Ze heeft dus maar iets van 60 ml op, vanaf vanochtend 9 uur! Ik ga haar vanmiddag dus maar vroeg ophalen, zodat ze dan weer aan de borst kan en nog wat binnenkrijgt.

Nou, ik heb het onderwerp even met rust gelaten, maar het is eigenlijk alleen maar slechter gegaan na die dag op het kdv. Thuis wil ze ook absoluut niet meer uit de fles drinken. Ik ben bang dat we het gewoon maar moeten accepteren.
Ik ben nu dus een beetje aan het bedenken hoe we het vanaf volgende week gaan aanpakken, als ik weer ga werken. Wat vinden jullie hiervan:

- 10 uur: fles proberen, evt. water of thee geven uit fles of beker, zodat ze toch wat vocht binnenkrijgt
- 13 uur: pap van afgekolfde melk en rijstebloem van een lepeltje
- 16 uur: vroeg naar huis en gewoon de borst geven

Ik zit vooral met die pap, want eigenlijk is ze daar nog te jong voor. Maar zeker met de zomer in aantocht wil ik wel dat ze wat vocht binnenkrijgt.

Weet iemand misschien iets anders om de melk dikker te maken, zodat ze het als pap kan eten, maar wat ze wel mag? Ik ken alleen maar rijstebloem en dat is eigenlijk pas vanaf 4 maanden.
Lynn is van 5 januari, dus net 3 maanden.

Johannesbroodpitmeel. In de winkel ook te koop als nutriton geloof ik. Dat mag ze zeker wel hebben.

hoi,

moedeloos wordt je ervan, toch? Misschien kun je een keer proberen of ze FV wil. Van Nutrilon hebben ze pakjes kant en klare voeding van 200ml. Misschien lust ze dat wel en zoniet dan zit je niet meteen met een heel pak voeding. Amber wilde ook de ene keer wel en de andere keer niet. Ook nu met FV drinkt ze de ene keer meer dan de andere keer. Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt om de melk iets warmer te geven (vast wel want ik geloof dat je alles al geprobeerd hebt). Bij Amber haalde ik regelmatig de fles eruit omdat ik dacht dat het te snel ging, nu laten we hem er maar gewoon inzitten tot ze zelf stopt, want ik geloof dat ze zoiets had van "als je 'm steeds eruit haalt heb ik er geen zin meer in". Doen jullie dat ook?
Nou ik hoop maar dat het goed komt en ze weer goed gaat drinken, want dit lijkt me niet echt goed en jij bent er denk ik ook constant mee bezig.

Groetjes,

Melanie, mama van AMber

Terug
Bovenaan