HELP! Rode en pijnlijke billen!

<p>Hoi, </p><p>Mijn zoontje van 11 maanden heeft ineens enorm rode billen. Hij heeft hier eigenlijk nooit last van gehad, soms heel mild. Nu is het echt heel erg. Hij gilt bij het schoonmaken van de billen. Ik verschoon hem vaak om te voorkomen dat hij een tijd in een natte of vieze luier zit (doe ik overigens altijd). Als ik hem verschoon poets is, als ik niet thuis ben, met doekjes voor de gevoelige huid. Thuis spoel ik zijn billen onder de kraan, omdat hij zo'n pijn heeft.</p><p>Ik smeer me helemaal suf met sudocreme, vorige keren hielp dat. Nu had ik als tip gekregen om talkpoeder te gebruiken. Vanmiddag heb ik wat erop gedaan, maar na zijn middagslaapje kreeg ik het er niet vanaf! Ik durf niet te poetsen, vanwege de rode huid. </p><p>Iemand tips voor de rode billen en de pijn? En voor het wegpoetsen van de talkpoeder? </p><p> </p>
 
hier werkt voor beide kids bepanthen erg goed!! nooit erg rode billen.
zeker als je bv lekker in badje hebt gedaan goed drogen (deppen, dat doet minder pijn), even laten luchten en dan bepanthen erop en luier om en hele nacht lekker in laten trekken.
succes!
 
Zeer waarschijnlijk komen er dan tandjes of kiezen door. Tegen de pijn kun je hem een zetpil geven. Verder idd met water wassen en daarna droog deppen met een hydrofiel. Als er wat aan z'n billen geplakt zit, kun je het beste wat sudocreme erover smeren en dan veeg je het makkelijker weg. Als je thuis bent zou je hem ook ff in een lauw badje kunnen laten zitten zodat het een beetje los weekt. 
Je kan ook van die waterwipes kopen voor onderweg. Ook in die sensitive doekjes zit iets wat pijn doet nu. 
Verder hem af en toe in z'n blote kont laten rondlopen helpt, maar snap dat dat niet praktisch is. Lekker smeren met sudocreme maar niet te dik. Een dun laagje werkt beter. 
 
het nadeel idd van sudocreme en zinkzalf is het aanbrengen, een dunne laag werkt t beste.
maar vind het zelf gewoon viezig ofzo haha sudocreme, de geur ?.
bepanthen hoeft ook niet dik maar is makkelijk smeerbaar en niet zo vettig.
hahah reclame hiero, verkoop niks hoor. maar ik heb t idee dat niet iedereen bekent is met het product. 
 
 
 
Ik vind sudocreme persoonlijk wel fijn. Bepathen vind ik niet zo goed werken.
Maar als de billen erg vochtig en nattig zijn doordat het echt open ligt, werkt maizena erg goed!! Bij beide dochters gebruikt toen ze als newborn enorm veel last hadden van luieruitslag doordat ze in de eerste weken in hun leventje zo enorm veel poepen ? Laagje maizena erop 'zeven' met een theezeefje. Dat trekt er een soort in, wordt een plak op de wond en droogt in. Werkt écht!!!! 
 
Terug
Bovenaan