HELP! Rode en pijnlijke billen!

Het kan idd ook schimmel zijn. Lastig te herkennen want het lijkt erg op 'gewoon' luieruitslag. Dan kun je smeren wat je wikt maar helpt echt niks, alleen speciale zalf van de dokter!
 
Bij ons ook als er tandjes door komen gelijk rode pijnlijke billen. 2 keer per dag miconazolcreme smeren tegen schimmel gewoon te koop bij een drogist. Rest van de dag talkpoeder (werkt hier beter dan sudo) binnen 3 dagen is het weg, hierna de huid nog even goed vettig houden met sudo of zinkzalf om de huid te beschermen. 


mocht het echt vast zitten probeer er een lauw warme washand op te leggen en nietboenen alleen deppen. Goed drogen, succes zo zielig als die billetjes zo kapot zijn. 
 
Hoi,
Zielig he als ze er zo'n last van hebben! Vorige week had mijn zoontje het ook voor het eerst zo erg! Ik had voor onderweg waterwipes en qua billenzalf heb ik "Edelzalf, kinderwondzalf" dit word alleen nog bij een apotheek in Groningen gemaakt. Ik ben er echt fan van, werkt hier als een tierelier. En als je niet in de buurt woont, kan je het gewoon via de mail bestellen en dan word het opgestuurd.
 
Liefs
 
Sudocrem is eigenlijk niet zo heel goed, zit veel water in wat juist weer de huid uit droogt. 
Als je al iets op zinkbasis wil gebruiken, koop dat zinkolie (Dr Swaab heb ik langs zien komen, prima!). Zinkzalf droogt al gauw te veel in ook. 
Zink altijd verwijderen met (zoete) olie! Niet gaan boenen met water en zeep. Met babyolie worden de billetjes ook weer lekker zacht :) 
Een tip die ik nog niet langs heb zien komen: Aldanex. Is op siliconenbasis en gebruiken we in de zorg ook wel eens. Je betaald er wat voor, maar gaat ook erg lang mee. Heb je maar een beetje per keer voor nodig, werkt ook preventief. Google het maar eens. 
 
In een talkpoederfles maiszetmail of aardappelzetmeel doen. Dit ruim aanbrengen bij elke verschoning. Geef het 1 of 2 dagen en het is volledig weg! Werkt super goed! Ik gebruik het bijna altijd wel een klein beetje gewoon prefentief.
 
Hoi,
Heel herkenbaar!
Onze dochter krijgt altijd mega mega rode billen wanneer er tanden gaan doorkomen.
De fles babyolie staat op de commode, ik leg een hydrofieldoek onder haar kont en gooi er dan een hoop babyolie overheen. Dan ga ik voorzichtig met een doekje erover, dit gaat heel makkelijk door de olie en dan huilt ze niet.
Goed laten drogen en dan Dr. Swaab zinkzalf eroverheen. Echt binnen een dag is het al niet meer rood. We gebruikte ook Sudo maar denk dat die niet meer goed werkt ofzo. Gebruiken Swaab ook alleen maar wanneer ze mega rood zijn zodat de werking goed blijft.
Succes!
 
[quote quote=10293235]Ik zie allemaal zetmeel etc voorbij komen. Gebruik dat aub niet want dat kan echt voor andere problemen zorgen!!![/quote]
 
Weet je ook welke andere problemen? Ik kan er niks over vinden... 
 
Terug
Bovenaan