HELP! Rode en pijnlijke billen!

De beste tip is . Even laten rond lopen of kruipen of liggen in de blote billen.  Zodat de baby billen goed kunne  drogen.  Het is dan helaas wel erachteraan poetsen maar dit helpt altijd het beste bij mijn zoontje .
Verder naar elke luier die je verschoond de billen droog deppen met een hydrofiele luier dan de sudo  erop  .
Op tijd de luier verschonen want hoe langer poep zit hoe meer het erin bijt .En misschien met een goed nat washandje de billen af doen ipv die doekjes ?
Erg sneu voor die kleintjes  . Mijn zoontje heeft er ook geregeld last van ivm tandjes. 
 
Wat is je onderbouwing mbt het zetmeel inderdaad? Want het werkt onwijs goed en ik laat mijn kind niet zitten met rode pijnlijke billen terwijl dit bijna direct werkt.
 
Anti schimmel crème van de Etos? Bij mijn zoontje hielp sudo crème en zinkzalf juist wel het gaf gelijk verlichten volgens mij is het gewoon per baby'tje verschillend.
 
Wassen/weken met lauwwarm water, afdeppen en niet over het huidje schuiven met de handdoek
bij elke luierwissel een lauwwarm nat waahandje gebruiken ipv natte doekjes en insmeren met bepanthen! 
succes!! 
 
Wij hadden hier van de week echt kapotte billen omdat hij door een vieze luier heen was geslapen 's nachts.... Wat hier het beste hielp was calendulan billenzalf! Maizena hebben we ook even geprobeerd, dat werkte ook best aardig, zeker toen het nog open was. Dat hield de plek lekker droog.
Heb ook al meerdere keren gelezen dat sudocrem in zulke situaties eigenlijk juist niet goed werkt. Die hebben we dus meteen laten staan!
 
Maïzena mochten wij van het consultatiebureau niet rond gaan stuiven toen ons zoontje net geboren was. Dat kon zo in de longen komen. Maar mijn ervaring is dat dit stuiven reuze meevalt, zeker als je het met een lepeltje over de billen strooit. Bovendien is het kindje waarvoor hulp gevraagd wordt geen pasgeboren baby meer. 
Ik liet mijn zoontje echt niet met bebloede billen lopen, dan gewoon maizena erover. 
 
Wat betreft maizena etc:
Dit kan gaan broeien in de luier en daarna kunnen schimmelinfecties dus erger worden of gaan ontstaan. Ook kunnen er dikke klonten ontstaan en helemaal gaan vast zitten aan de billen. Zo trek je het vel er mee af wanneer je moet poetsen.

Idd in de blote billen laten liggen op het kussen. Maakte er altijd een 15 minuten speelkwartier van. En echt Dr Swaab! Als ik dit savonds erop doe dan zit het sochtends er nog steeds op. En met dr ochtend luier kun je een raam ingooien zo vol.
 
Geen ervaring met het vel eraf trekken bij maizena en ik heb inmiddels toch behoorlijk wat ervaring met maizena. Misschien ligt het aan de Dr swaab zinkolie die ik eronder doe. 
 
Terug
Bovenaan