Herhaalde miskramen zonder oorzaak

<p>Hallo dames,</p><p>Volgende maand ben ik twee jaar gestopt met de pil en helaas nog steeds geen mama. In juni 2019 hadden we de eerste positieve zwangerschapstest, maar ik kreeg een miskraam na 6 weken. Vervolgens ben ik nog 3 keer zwanger geworden en zijn dit ook allemaal miskramen geworden. De langste zwangerschap was 7 weken. Vlak voor de eerste zwangerschap is pcos geconstateerd. Dat lijkt in ieder geval niet echt invloed te hebben op de vruchtbaarheid. Mijn cyclus was erg onregelmatig maar lijkt nu redelijk regelmatig (30-33 dagen).</p><p>We hebben ons laten onderzoeken op chromosoom afwijkingen maar hier kwam niets uit. Vervolgens heb ik nog laten onderzoeken of ik stollingsproblemen heb of een teveel aan eiwit. Ook hier kwam niets uit.</p><p>Vandaag werd ik gebeld door de gynaecoloog met dit "goede" nieuws en de boodschap dat we het verder moeten proberen en dat ik me moet richten op gewichtsverlies. Die laatste opmerking was nogal kort door de bocht aangezien ik reeds 18 kilo ben afgevallen (!!!) en altijd al aantoonbaar keihard bezig ben met mijn gezondheid. Dit had ik ook doorgegeven aan de assistente vorige keer maar schijnbaar is dat niet teruggekoppeld aan de gynaecoloog.</p><p>Uiteraard super fijn dat er niets mis is, maar we zijn ook heel verdrietig dat we nu nog steeds niets weten en dat er wordt gezegd dat er niets aan de hand is. Ik ben erg onzeker door alle miskramen en de situatie heeft ook invloed op onze relatie. Ik ben er al die tijd best nuchter onder gebleven maar hoe langer het duurt, hoe meer ik merk dat het invloed heeft op mijn positiviteit en vertrouwen. </p><p>Is dit dan echt alles wat ze (kunnen) doen? Ik ben er echt nog niet gerust op. Buiten bovenstaande is mijn menstruatie altijd super licht en kort. De laatste keren duurde het maar 1 tot anderhalve dag en dan verlies ik ook nauwelijks bloed. </p><p>Na alle miskramen (behalve de laatste) zijn echo's gemaakt en bij de laatste echo heeft de gynaecoloog ook gekeken naar mijn eierstokken etc. Ze zei dat alles er goed uit zag maar ik ben er gewoon niet zo gerust op. Door de lichte menstruatie en het feit dat ik altijd drie volledige dagen een positieve ovulatietest heb, heb ik het gevoel alsof er in mijn hormoonhuishouding iets niet helemaal goed zit. </p><p>Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Zijn er nog meer mogelijkheden om te onderzoeken of behandelen? We hebben over 2 weken een afspraak met de gynaecoloog. Ze liet wel een beetje doorschemeren dat dat puur is om uit te leggen wat ze nu onderzocht hebben en niet om een vervolgstap of plan van aanpak te bespreken.</p><p>Op internet lees je dat er altijd heel veel mogelijk is voor stellen die niet zwanger worden, maar het lijkt wel alsof er niet zoveel mogelijk is voor stellen die wel zwanger worden maar waarbij het voortijdig mis gaat. Ik hoop daarom hier misschien nog adviezen of tips te krijgen. Zou het nut hebben om een doorverwijzing naar een ander ziekenhuis te vragen?</p><p>*Ik lees al zo'n twee jaar mee op dit forum en was eerder ook actief, maar het lukt me niet meer in te loggen met mijn andere account. </p>
 
Hi! 
Ik heb net voor jou een topic geplaatst, alsof het zo moet zijn! Ik hou die van jou nu ook even in de gaten ? 
Liefs, Angela
 
Vanuit vroeger vertelde een vriendin van mijn moeder dat iemand een vitame E tekort had.. En die ook niet goed zwanger raakte. Hebben ze bij jou hier ook naar gekeken? 
In tarwekiemolie zit vitamine E, misschien heb je er baat bij?
Zie ook https://bibliotheek.ortho.nl/relatie-vitamine-e-en-miskraam/.
Ik ben zelf tarwekiemolie gaan slikken ivm een heeeel lichte menstruatie. Dit was bij ronde 4, die keer zwanger geraakt. Mijn situatie is niet per se vergelijkbaar. Maar ik heb een positieve ervaring. 
 
 
Mijn schildklier werkt trager als ik zwanger ben. Dit was alleen zichtbaar in het bloedonderzoek om het moment dat miskraam nummer 4 (ook allemaal vroege miskramen kon de klok gelijk zetten op 6 weken) net begonnen was. Buitenom mijn zwangerschappen zijn de waardes altijd keurig, dus had het geen zin om dan te prikken. Het is een minimale afwijking maar nu ik dit weet en er tijdens de zwangerschap medicatie voor krijg inmiddels 1 gezond kindje en de 2e onderweg. Heb tussen 2 miskramen door wel eens laten prikken en toen was er niets mis met mijn waardes. 
Hoop voor je dat je snel een goede zwangerschap mag hebben. Succes 
 
Vriendin van mij heeft ook 6 miskramen gehad voordat ze zwanger werd. Ook altijd rond dezelfde tijd. Kwam niks uit de onderzoeken. Ze is gewoon doorgegaan en uiteindelijk goed. Bij nummer 3 ook weer eerst 2 miskramen. 
Hou de moed er in, hopelijk lukt het de volgende keer.
Heb er zelf 2 gehad en begrijp hierdoor wel je onzekerheid
 
Hi meid !!
 
wat naar allemaal voor je ?!! Je bent een sterke vrouw, dat zie ik al meteen !! Ik weet niet of je erin geloofd. Maar ken je de term " koude baarmoeder " dat word vooral in de Chinese geneeskunde gebruikt, ook trouwens bij de etnische cultuur. Je moet er eens in verdiepen. Sommige vrouwen hebben een koude baarmoeder. Waardoor het eitje niet goed kan settelen. Soort van warme nest effect. 


hopelijk heb je hier iets aan.
 
knuffel ?
 
Hi meid !!
 
wat naar allemaal voor je ?!! Je bent een sterke vrouw, dat zie ik al meteen !! Ik weet niet of je erin geloofd. Maar ken je de term " koude baarmoeder " dat word vooral in de Chinese geneeskunde gebruikt, ook trouwens bij de etnische cultuur. Je moet er eens in verdiepen. Sommige vrouwen hebben een koude baarmoeder. Waardoor het eitje niet goed kan settelen. Soort van warme nest effect. 


hopelijk heb je hier iets aan.
 
knuffel ?
 
@Angela dankjewel voor je reactie ?  ik had jouw topic nog niet gezien. Wat heftig dat je ook al vier miskramen hebt gehad en ook zo vroeg... zo raar he? Ik hoop dat je in Duitsland iets wijzer kunt worden. Kon je hier in NL ook niet verder geholpen worden? Ik kom uit Zeeland dus Duitsland is voor ons wel heel ver weg ?
@Sylvestertje dankjewel voor je tips! Dit wist ik nog niet. Ik heb vorig jaar wel even teunisbloemolie geprobeerd maar ik merkte niet echt verschil. Ik ga me er eens verder in verdiepen en misschien kan ik het ook eens laten testen om te kijken of ik een tekort heb ?
@Juul tje dankje! Mijn schildklier is ook weleens getest. De eerste keer iets afwijkend (maar juist wat te snel ipv te langzaam) en de tweede keer was hij weer binnen de marge. Volgens de huisarts destijds ook geen aanleiding voor medicatie of iets dergelijks. Maar ik kan het nog eens aankaarten! Liever alles uitsluiten haha.
@gebruiker Dankje voor je reactie ? misschien is het ook wel gewoon domme pech, maar hoe langer het duurt hoe minder vertrouwen ik heb. Zo stom!
@sterrster dankje ? ik heb er van gehoord hoor. Ik was er een beetje sceptisch over in het begin maar de verloskundige wees me er eens op dus besloten het een kans te geven. Vorig jaar heb ik inderdaad ook een aantal acupunctuur behandelingen gehad.. Ook tevergeefs helaas. Had overigens geen koude baarmoeder!
Bedankt voor jullie reacties meiden. Ik weet dat ik lang niet de enige ben maar soms is het toch even "fijn" om die bevestiging te krijgen.
 
Terug
Bovenaan