Herhaalde miskramen zonder oorzaak

Ja ik moet zeggen dat ik al wel 15 jaar medicatie voor mijn schildklier gebruik. Maar ik word al sinds de eerste maand dat ik zwanger wil worden iedere drie maanden geprikt, dat is allemaal goed, dus ga ervan uit dat dat ook niet de oorzaak is. Ik ben in mijn eigen woonplaats naar het ziekenhuis geweest voor allerlei controles en later doorverwezen naar het AMC in Amsterdam bij een professor. Ik mag van haar nu op het moment dat ik bloed in mijn zwangerschap starten met Ustrogan, maar dat was de laatste keer ook te laat. Ik mag het niet op voorhand in huis hebben, dus dan moet je midden in het bloedverlies nog je recept ophalen. Ik vind het allemaal zo weird hier. 


Ik ga voor je duimen dat het gauw lukt! 


Ik hoor wel eens dat je je gedachten los moet laten en dat het dan zou moeten lukken, maar het niet lukken is het probleem niet. Het moet blijven "plakken"  en daarin kunnen ze helaas hier in NL weinig voor je betekenen is mijn ervaring.
 
Nou, dat is ook vreemd zeg... dat je pas mag beginnen als je al bloedverlies hebt.. In mijn belevenis is het dan al te laat. Zodra ik bloed zie dan weet ik al dit is niet goed. Helaas horen wij niet tot de vrouwen die bloedverlies hebben zonder oorzaak.? Weet je ook wat de reden is dat dit pas mag als je al bloedverlies hebt?
Verder durf ik ook wel te zeggen dat ik er niet zo obsessief mee bezig ben. In het begin toen we zwanger wilden worden was ik heel het forum dagelijks aan het doorpluizen en constant in gedachte bezig met kinderen. Inmiddels ken ik mijn cyclus goed, weet ik wanneer ik ongeveer een eisprong heb en laat ik het een beetje op me af komen. Het is soms lastig dat iedereen in je omgeving zwanger wordt of kinderen krijgt, maar dat is nu eenmaal zo. Alleen seks op bepaalde tijden is soms wel een dingetje. Denk dat ik daar het meeste moeite mee heb?. Dat het niet meer zo spontaan is. Maarja, je wilt wat haha.
Ik duim ook mee voor jou!? Ik verwacht over een kleine week weer mijn eisprong.
Hebben ze bij jou ook weleens een hele cyclus gevolgd middels echo's en bloedafnames? Om te kijken naar je hormonen maar ook naar dikte van baarmoederslijmvlies etc. 
 
Uhm, nou die arts in het UMC gaf aan dat uit onderzoek is gebleken dat progesteron alleen een toegevoegde waarde heeft op 't moment van bloedverlies en niet als je het bv zou slikken tussen de eisprong en menstruatie in. Eerdere miskramen begonnen bij mij met bruinverlies, dan zou 't moeten helpen, maar dat besluit hebben ze pas twee maanden gepeden genomen. De laatste was gelijk heftiger.
Ik herken heel veel in wat je zegt. Ik kan het opzich goed loslaten hoor, maar inderdaad, ik weet heel goed wanneer mijn eisprong is. Het moet dan toch gebeuren, dus helemaal loslaten is moeilijk! Het is ook niet dat wij het na 7 jaar nog dagelijks doen hahaha, dus daar kunnen wij ook niet op gokken! 


Die onderzoeken tijdens de eisprong zegt mij niets. Die heb jij wel gehad? Wel heb ik de derde dag van mijn menstruatie bloed geprikt om te kijken hoe de waardes waren, ook daar kwam niets uit. Heb al zoveel echo's gehad etc en bloed onderzoeken. Geen idee wat nu nog zou kunnen. Misschien is het dikke pech hoor, maar de wens is zo groot :-( De euforie van een positieve test is ook weg, dat vind ik ook zo erg! De eerste keer was ik helemaal dol en nu leg ik hem weg en denk ik, okè...even komende weken afwachten, bah, zo'n naar gevoel.
Liefs...
 
Ah oké, dat wist ik ook niet! Dat andere onderzoek, dat ze een cyclus volgen, heb ik niet gehad. Een vorige gynaecoloog zei begin dit jaar dat dat ook een mogelijkheid is maar dat ze dat niet zo vaak doen. Ze kijken dan een hele cyclus om de zoveel dagen met een echo of bloedonderzoek hoe je baarmoederslijmvlies zich ontwikkeld maar ook je naderende eisprong en de verhouding tussen je hormonen etc. 
Ja herkenbaar haha! Wij zijn ook ruim 6 jaar samen ? Een positieve test is inderdaad ook niet meer zo leuk als de eerste. Mijn vriend zegt ook elke keer: eerst maar eens een goede echo voordat ik echt blij kan zijn. Het is ook gewoon oneerlijk dat je nooit meer onbezorgd zwanger kunt worden en in je achterhoofd houdt dat t elk moment ook weer mis kan gaan. 
 
Ik heb zelf 1 miskraam gehad, dus niet vergelijkbaar met waar jij doorheen bent gegaan! Verdrietig!
Maar zoals iemand hierboven ook al aangaf: het kan een koude baarmoeder zijn. Heb je wel eens overwogen om acapunctuur te gaan doen? Daar kunnen ze ook echt veel bereiken....
Succes! Je kan zwanger worden dus het komt een keer goed :)
 
@Joena, dankje voor je reactie! Ik schreef hierboven al dat ik vorig jaar een aantal behandelingen acupunctuur heb gehad maar helaas tevergeefs. Had ook geen koude baarmoeder volgens haar!
 
Even een update. We zijn vandaag naar de gynaecoloog geweest. We hebben een erg fijn gesprek gehad en ze nam ruim de tijd voor ons. :) Ik mag nu, zodra ik weer een positieve zwangerschapstest heb, starten met progesteron. Het advies is dan om dit te gebruiken tot week 12 (als we zover mogen komen). 
Stiekem weet ik al dat ik zwanger ben, ik voel het aan alles! Ik voelde mijn eisprong op dag 14 (lekker vroeg ook voor mijn doen, nog nooit gehad) en zit nu op dag 25. Donderdag kan ik dus officieel testen. Mijn borsten staan op klappen en ik voel me ook erg moe. Net na het eten in slaap gevallen ? dus voor mij is het stiekem al duidelijk ? maar we wachten nog even af!
 
Terug
Bovenaan