Herhaalde miskramen zonder oorzaak

Vanmorgen toch maar getest... positief ? beetje sceptisch nog, maar we hopen dat het dit keer goed mag gaan. Vandaag starten met de progesteron. ?
 
Hoi Skye, gefeliciteerd! Hopelijk gaat het goed. Ik ook net zwanger na 2 miskramen. Zou ook graag progesteron testen. Straks telefonische afspraak. Hoe is dit bij jou in gang gezet? Moet je vaker bloedprikken en kijken hoe die waardes zijn? ??
 
Hoi M'etje! Spannend en gefeliciteerd!! Wij hadden zelf alle onderzoeken al gehad (chromosomen etc.) En eerste advies was daarna dus door blijven proberen. Dit was ook een telefonische afspraak. We hebben toen gevraagd om een persoonlijke afspraak en nogmaals alles besproken. Ik ben tussen die onderzoeken door ook heel veel afgevallen en had alleen maar telefonische afspraken gehad. Ik wilde dat ze het ook echt kon zien. 
In tegenstelling tot bijvoorbeeld België is in Nederland de werking van progesteron onvoldoende bewezen waardoor het hier niet in de leidraad staat en niet zomaar wordt voorgeschreven (dit is wat de gynaecoloog zei). Toch hebben we een beetje doorgevraagd etc en mocht ik dat proberen. Het is niet vooraf gecontroleerd middels bloedtesten! Ik moet het dagelijks 1x inbrengen tot week 12 (als ik zover mag komen). A.s. dinsdag weer een telefonische afspraak en heb nu 30 tabletten zodat er tussentijds wel gekeken kan worden of het goed gaat! Volgens de gynaecoloog zou het geen nadelige gevolgen hebben dus niet geschoten is altijd mis denk ik dan maar!
 
Wat fijn Skye en M'etje!
Hopelijk gaat het dit keer voor jullie allebei goed!
Ben ook nog benieuwd Skye of je nog vitamine E had besproken met je gynaecoloog, of dat je bijvoorbeeld een supplement hebt gebruikt :).
 
 
 
Thanks voor je uitleg Skye, ik heb vandaag de gynaecoloog gesproken en ze zegt dat er meer onderzoeken aantonen dat het niks doet. Daarnaast was mijn vorige cyclus bloed geprikt op progesteron een week na eisprong en die was heel goed. Dus ze gaat er vanuit dat dat goed zit. Het is ook vooral nodig voor de innesteling en dat is dan al gebeurd na een positieve zwangerschapstest. Er is nog geen reden om verder te onderzoeken zegt ze. Dus moet gewoon rustig aan doen, proberen geen stress te hebben. En natuurlijk de algemene adviezen zoals geen alcohol etc. Dat is voor mij gelukkig geen probleem. Maar wel apart dat elk ziekenhuis er anders mee om gaat. Ik heb het iig goed uitgevraagd. Nu hopen dat het deze keer goed blijft gaan!! X 
 
Oooow wauw! Van harte!! Ik ga voor je duimen dat het goed gaat...wat goed dat je met progesteron mag starten, dat geeft denk ik veel vertrouwen. Ik mag er pas mee beginnen bij bloedverlies, maar nu ik dit zo lees sta ik erop dat ik ook gelijk mag beginnen bij een positieve test. Ik wens je alle goeds, spannend! Hopelijk kan je ervan genieten ?
 
Terug
Bovenaan