Herhaalde miskramen zonder oorzaak

Een hele late reactie, hopelijk gaat het inmiddels goed met je zwangerschapswens. Ik heb een succesverhaal en wil dit graag delen ? Drie herhaalde miskramen gehad, het hartje stopte na 8-9 weken telkens met kloppen. Verschrikkelijk. Allerlei onderzoeken gehad met geen bijzondere uitkomsten. Op een klein vermoeden van een septum (hartvormige baarmoeder) na. Dit zou heel minimaal zijn en hoefde niet verder onderzocht te worden. Gynaecologen bleven zeggen dat ik pech had. Gewoon nog een keer proberen.
Het voelde als allesbehalve pech en ik wilde verdere diagnostiek, maar dit werd geweigerd. Uiteindelijk besloten om naar België te gaan. Daar kreeg ik direct een MRI scan en hysteroscopie. Het septum (tussenschot) bleek zo groot te zijn dat ik nét niet 2 aparte baarmoeders had. En mijn baarmoeder zat nog vol met miskraamresten. Wat een misser van NL!
Ik heb een ingreep gehad (20 min onder narcose) waarbij het tussenschot is weg gehaald. Life Expert Centre (dr Valkenburg) zit in Hove (Antwerpen) en is zó kundig. Mijn baarmoeder herstelde zonder littekens. Ik werd snel weer zwanger en ben nu een trotse moeder van een gezonde dochter ?
Hopelijk os het niet nodig, maar laat je niet van het kastje naar de muur sturen. Protocollen zijn in België heel anders. Er wordt meer maatwerk geleverd en naar jóú gekeken. Mijn zorgverzekering (VGZ) heeft alles vergoed.
Alle sterkte & succes gewenst voor vrouwen die dit mee moeten maken. Het is zo verdrietig om het vertrouwen in je lijf te verliezen, maar er is hoop!
 
Terug
Bovenaan