Het gaat zo langzaam

Sorry, wilde nog even het eetschema van die van mij wegzetten, maar had al op enter gedrukt, komt ie alsnog:

8.15 bambixpap (op basis van 200ml melk), plak ontbijtkoek en wat slokjes sap.
10.30 Liga met halve beker thee (met mespuntje suiker)
12.00 1 boterham met vleeswaren of smeerworst (in het weekend zoet beleg)
(12.30-14.00 of later: slapen)
15.00 biscuitje
15.30 fruithapje of stukjes vers fruit + sapje
17.15 warm eten (eet met de pot mee) + 2 danoontjes
19.00 biscuitje + sapje
19.15-19.30 naar bed

Qua warm eten eet hij 1 hele aardappel  of 1 opscheplepel rijst  of pasta met 2 opscheplepels  verse groente en een paar stukjes vlees.
Aan sap en/of thee drinkt ie nu gemiddeld 200-250ml per dag.

Dit is dus het schema met 16 maanden, rond z'n 1e jaar at hij ietsje minder en dronk hij heel weinig (had nooit dorst, hoe vaak ik het ook aanbood), totdat ie ineens uit een pakje sap met een rietje kon drinken en sindsdien is het een drankorgel ha ha!  
 
Hoi Linda1975 en andere moeders,

Ik hoor het wel meer dat men vindt dat Leanne redelijk veel melk(producten) krijgt.
Op zich valt het wel mee.....als je het bij elkaar optelt:
60-100ml melk (Nutrilon 3) bij z'n boterham OF 100-120ml pap (met Nutrilon 3)
100-120ml pap
100ml yoghurt
Dat is ongeveer 300 a 400ml.

Ja en natuurlijk nog 3x bv. Maar zoals het mij is verteld tel je die niet   mee bij de hoeveelheid zuivelproducten......

En onze Leanne heeft vandaag weer een flinke loopneus.......erg vervelend. Hopelijk duurt het nu niet zo lang.
groetjes Chantal
 
Hoi Chantal,

had nog niet alle reacties gelezen, heb ze net even door zitten spitten.
Maar iets verbaasde me toch wel, en allereerst is dit NIET aanvallend bedoeld hoor!!!! Laten we dat voorop stellen.

Jij geeft nog wat BV las ik. Nou prima, niks mis mee zou ik zeggen hoor, er zijn nog genoeg kids die, ook al zijn ze ouder dan een jaar, nog wat BV krijgen. (ik heb na 4 weken tobben eindelijk gemerkt dat er in mijn BV te weinig voeding zat, ben toen op de fles overgestapt en iedereen was sindsdien tevreden, dus mijn zoontje is altijd grootgebracht met de fles).

Maar dat jij op die leeftijd 's nachts nog geeft, en dan soms 2 keer?? En hoeveel BV geef jij dan nog 's nachts? Vraagt je kindje er dan ook om, heeft 't ook dan nog echt honger? Dat lijkt me dan wel en dan zou ik haast denken van 'is een eventuele laatste voeding voor het slapen gaan dan niet te weinig?'. Want ik kan me niet voorstellen dat ik mijn kotertje nog 1 tot 2 keer 's nachts moet voeden (BV of kunstvoeding, maakt niks uit). Mijn zoontje stopte ook best vroeg vond ik hoor, met die laatste avondfles. Volgens mij was ie een maandje of 8 dat ie gewoon vanaf 8 uur 's avonds tot de volgende ochtend doorsliep. Die flesjes die we 's avonds laat om een uurtje of 23.00 nog gaven liet hij steeds vaker half of bijna helemaal vol staan, dan wilde hij echt niet meer en we moesten hem toen ook echt wakker maken ervoor. Daar zijn we eens rap mee gestopt en hij heeft er nooit meer een kik om gegeven.
Onze zoon eet eind van de middag, rond 17.15 uur met ons z'n laatste eten mee en ja, dan een kwartier voor ie naar bed gaat krijgt ie nog sap en een biscuitje (is altijd vast ritueel), maar zelfs dat biscuitje laten we af en toe wel eens schieten (als we eens een keer wat later gegeten hebben, rond 18.00 uur ofzo).

Ik vroeg het me zomaar eens af.

Verder kan ik me je frustratie goed voorstellen, dan ben je alleen maar met eten bezig. Onze zoon is altijd een prima eter geweest, tot ongeveer 2 weken nadat ie een jaar werd, toen werd het ineens een drama. Ik snapte er niets van, hij had nergens last van (geen tandjes, geen regeldagen, niks!) en ja, zodra je ze dan gaat dwingen of zelf boos of gefrustreerd op zo'n kleintje wordt, dan werkt dat juist niet.
Heb me er zelf ook toe moeten zetten om bij mezelf de knop om te draaien en keihard te zeggen van 'wil je niet eten? Dan maar niet!'. En dan kreeg ie ook echt niks, dan werd z'n bord weggehaald en dan kon ie het letterlijk bekijken zeg maar, want ik wilde gewoon zelf even rustig eten. Tuurlijk kreeg ie dan tussendoor op de dag ineens op gekke tijden trek (nog niet echt honger overigens) en dan stopte ik 'm een rijstwafel toe of een klein hapje fruit en daar liet ie het dan weer bij.
Echt .. ineens was het ook over hoor! Begon ie weer normaal te eten. Komt vanzelf weer, maar jezelf als moeder er rustig onder houden, dat is heel lastig. Aan de andere kant, als ik dan naar 'm kijk, denk ik van 'pff je zit goed in je vel en gewicht en lengte, dus 't zal allemaal we loslopen'. Hij is nu 16mnd ruim, weegt 11,5kg en is 80cm.
 
Hoi Linda1975

In mijn stukje voor jou 1e reactie schrijf ik ook waarom ik nog steeds de nachtvoeding(en) geef.
Daarin schreef ik trouwens ook dat nu Leanne overdag meer eet dat ze nu beter slaapt en 's-nachts nog maar 1x de borst krijgt.
We hebben ook een tijdje haar een papfles (kv+rijstebloem > 200ml, met een lepeltje want ze wil niet drinken uit fles) gegeven voor het slapen gaan 's-avonds, maar dat heeft geen enkel effect op haar slapen. Ze komt toch weer voor een nachtvoeding. Ik ben al blij dat ze nu nog maar 1x komt. En wacht nog even af wat ze doet als ze echt goed gaat eten. Want ze eet wel meer, maar echt veel is   het nog steeds niet.

Ik krijg veel "commentaar" erop dat Leanne nog niet doorslaapt. En ik zou graag willen dat ze gewoon van 20:00 uur tot 08:00 uur zou slapen net zoals mijn zoon. Maar ja helaas. Elk kind is anders.

Leanne is nu flink verkouden. Haar neus zit goed dicht. En de neusspray helpt wel iets, maar niet echt lang. En aan de borst drinken nu gaat erg lastig. Ze laat steeds lucht om te ademhalen en neemt een groot hap lucht. Gelukkig ging haar neus na 10 minuten eindelijk open en kon ze lekker drinken en valt dan lekker in slaap. Maar ja, als ik haar dan rechtop houd tegen me aan, voor een boertje wilt ze dat gewoon echt niet. Ze wil slapen. Dus leg ik haar in bed. En dan binnen een uur of soms 2 uur wordt ze huilend wakker, een pijn-huiltje.....omdat er dan boertjes dwars zitten. Ze zal dus straks wel weer wakker worden.
Ga even wat opruimen en dan naar bed.
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties. Ben erg blij ermee. Het helpt me enorm en helpt me ook om de dingen te relativeren.
Groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan