Het geslacht... Willen jullie het weten? Of wat ik jullie ervaring ermee??

Hoi allemaal,

met de 20 weken echo in zicht komt mijn nieuwsgierigheid ook om de hoek kijken.
Natuurlijk gaan we voor de echo om te zien of alles in orde is in mn buik. Bij ons op het echocentrum bieden ze ook iedereen de gelegenheid om het geslacht te zien. Zelf ben ik heel erg aan het twijfelen, mn man is er over uit. Hij wil het niet weten. Ik denk dat ik het wel wil weten... Alleen lijkt het me niet leuk als ik het weet en hij niet. De zwangerschap is toch iets van je tweeen.

Heeft iemand ervaring met het geslacht weten voor de geboorte? Het enige wat mij soms tegenhoud om er voor te gaan is dat het misschien de spanning er af haalt als je het weet. Dat het moment dat het op je buik word gelegd niet zo speciaal meer is. Wat is jullie ervaring daarmee???
OOOO! Al die twijfels!
Ik denk dat ik het gewoon op moet laten schrijven...

Liefs Remy

Tsja.. lastige keuze! Wij wilden het eerst niet weten onder het mom van 'de kamer wordt toch niet roze als het een meisje is en het maakt toch niet uit wat het is als het maar gezond is'. Toch weten we inmiddels het geslacht en ik vind persoonlijk dat de identiteit van het kleine wezentje nu iets meer bekend is en we daardoor ook al meer een band kunnen creeeren met die kleine in m'n buik.

Dit is ons eerste kindje, dus ik weet niet of de 'verrassing' er al af is. Maar er is natuurlijk altijd een kansje dat het toch ineens het andere geslacht is en daarbij lijkt het mij nog steeds een hele grote verrassing hoe het kindje eruit zal zien en hoe het uberhaupt zal zijn als we straks ons kleintje vast hebben.

Succes met de keuze!

wij twijfelen ook nog hoor!

mijn vriend zei afgelopen week dat hij het wel leuk en handig zou vinden om het al te weten.
maar ik twijfel nog erg hoor!

ik vind de verrassing ook wel erg leuk. al denk ik niet dat je niet meer verrast bent als je het geslacht al weet. de verrassing wiens neusje de kleine heeft. of het veel haar heeft of niet. en dat soort dingen, die verrassing blijft toch gewoon bestaan!

als we het wel weten, dan houden we het waarschijnlijk voor onszelf. maar of we dat lang gaan volhouden???

succes met beslissen!

Wij willen het allebei niet weten. De verassing is er dan toch wel een beetje af. Je hebt tegenwoordig zoveel meubels, kleertjes enz. in neutrale kleurtjes, maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Groetjes Margot

Wij willen het wel weten, we zijn te nieuwschierig...
En een verassing blijft het toch wel denk ik, kan me niet voorstellen dat het gevoel wat door je heen gaat op het moment dat je je kindje op je buik gelegd  krijgt minder intens is omdat je al van te voren wist wat het geslacht is......
Persoonlijk vind ik het praktischer qua kamertje, kleding, namen e.d.

En toch, als je dit aan mij gevraagd had voordat ik zwanger was had ik gezegd dat ik het niet wilde weten....raar hoe dat veranderd

gr.
Linda

Ben niet zo'n held met verrassingen, wilde het dus echt weten de 1e keer. Het idee dat zo'n echoscopiste het wel weet en ik niet? Als ik het kan weten, dan wil ik het ook weten. Later bleek het eigenlijk ook erg praktisch te zijn met namen kiezen, kleertjes kopen, kamertje in richten...

Persoonlijk vind/vond ik het hele zwanger gebeuren en daarna de bevalling al spannend genoeg, heb nooit gedacht dat het weten de 'magie' weg zou halen. Het blijft een wonder als dat kleintje op je buik gelegd wordt en je voor het eerst ziet, wat voor neusje, wat voor mondje, wat voor oogjes, vingertjes, teentjes, je kindje heeft. Dat moment blijft zo magisch, ongeacht of je het geslacht weet...

Ik wil het nu ook heel graag weer weten.

Groetjes, Karin
18 wkn van 2e

Hoi wij wilden het ook weten, mijn man in de eerste instantie niet dus had ik zoiets van dan ik ook niet, maar hij kwam er op terug gelukkig haha
Wij krijgen een meisje....
De naam is een voordeel, eventuele accesoires, kleertjes niet allemaal in de unisex kleuren, geboortekaartje uitzoeken 1 i.p.v. 2 is toch makkelijker haha
Maar ik ben ook erg nieuwsgierig aangelegd!
Anders zou je het de echografiste op kunnen laten schrijven en in een envelop kunnen laten doen dan kun je altijd nog beslissen of je het wilt weten of niet.

liefs daantje

27 wk en 2 dg

Hoi meiden!

Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik er wel voor ga. Ik laat het iedergeval opscrijven op een leuk kaartje. Helaas zal ik het geheim alleen moeten dragen. Ik zal ook tegen niemand zeggen dat ik het weet. Dat zal vragen schelen, dan letten ze ook niet op je woorden.
Spannend, we zijn sinds vandaag uit de namen. Dat scheelt, dan kan ik daar geen geen voorkeur meer naar geven.  
Ach, 1 oktober hebben we de echo... ik heb nog even... al zegt eigenlijk alles in me dat ik het wil weten!! Alleen jammer dat ik het alleen wil...

bedankt iedereen!

Terug
Bovenaan