Het geslacht... Willen jullie het weten? Of wat ik jullie ervaring ermee??

Ik wil het gewoon heel graag weten. Gewoon omdat het praktisch is. En omdat ik niet denk dat het enig verschil maakt bij de geboorte. Net alsof je minder blij bent als je al weet wat het wordt.

Als ik het weet kan ik er meer specifiek naartoe leven. Voor het kamertje maakt het niet uit. Maar wel voor het kopen van kleertjes en het uitzoeken van het geboortekaartje. Hoewel ik meestal wel de meer neutrale kaartjes het leukste vind.

Ik heb ook een heel sterk gevoel dat het een meisje wordt. Waarom weet ik niet. Waarschijnlijk omdat mijn zus ook twee meiden heeft. Maar ik ben echt benieuwd of dat ook zo is.

We gaan het trouwens ook niet geheim houden als we het weten. Dat lukt me toch niet

Hallo...

De 20 weken echo komt voor ons ook in zicht, nog 2 weken... Ook wij twijfelen nog. Op zich lijkt de verassing bij de geboorte ons  ook wel leuk, maar ik ben ook vreselijk nieuwsgierig en het lijkt me leuk om van te voren iets gerichter kleren, namen  en bijvoorbeeld een geboortekaartje uit te zoeken... Mijn vriend wil het op zich niet weten, maar twijfelt ook een beetje. Qua kamer en babyspullen willen we zo wie zo niks doen wat echt alleen op een jongen of meisje gericht is. Dat willen we i.v.m. een 2e wel neutraal houden...
Wel ben ik van mening dat we er allebei achter moeten staan. Als mijn vriend toch besluit het niet te willen weten dan wil ik het niet als enige weten, dus dan besluit ik ook om maar te wachten tot de geboorte... Wel heb ik duidelijk gemaakt dat, als we het wel willen weten, ik dit niet 22 weken stil kan en wil houden en dat we het dan vertellen... Dus mijn vriend denkt nog even na en ik wacht maar af...
Succes aan anderen die ook twijfelen!

Groetjes van Carlijn.

O wat heerlijk dat iedereen zijn mening heeft. Ik ben er wel mee geholpen. Ik laat het opschrijven, ik heb een geweldige kaart gekocht, gewoon van hallmark waar ik het op laat schrijven. Deze zal ik ook in het plakboek plakken van de kleine.
Ook zal ik zelf gaan kijken wat er in mijn buik zit. Zonder mijn man. Het is heel erg jammer maar het is nou eenmaal zo. Ik zal er alles aan doen dat mijn man er niet achterkomt. Mijn enige voorwaarde is dat e uit de namen zijn voor ik kijk wat het is. Het is echt heerlijk dat ik de knoop heb doorgehakt. Het geeft me veel rust.

Nu maar hopen dat de kleine niet verlegen is...

Bedankt iedereen weer voor de leuke reacties!

Liefs Remy

Nou, je bent toch geen surprise-ei. Je bent toch niet zwanger zodat als de verassing er voor of na de bevalling ervan af is, je het dan niet meer leuk vind.
We hebben al een dochter van anderhalf en bij haar wisten we ook wat het zou worden. Ik vind dat het veel meer gaat leven omdat je het weet, het is praktisch, ik denk dat het me meer bintenis met mijn kind heeft gegeven tijdens de zwangerschap. Mijn man vond ook dat het veel meer voor hem ging leven omdat hij ook al niets voelde.
En...geloof me, een bevalling blijft heel bijzonder en ben tot dat moment heel benieuwd geweest hoe ons dochtertje eruit zag en vind ik dus ook dat ik met de 20 wkn en bij de bevalling verast ben. Het mooiste moment vond ik nog steeds dat ik haar zelf aangepakt heb en op mijn buik heb neergelegd en het eerste moment met je kind wat meteen voelt van; dit hoort bij ons, dit voelt geweldig goed. En volgens mij maakt het voor de 'verassing' dan niet veel uit of het weet of niet. Maar...wij willen het nu weer weten en kan niet wachten tot de 20 weken echo op 14 oktober.

Hoi Allemaal!
Ik las net voor wat Claudiaatje schreef aan mijn man, hij moeste er erg om lachen en noemt met voortaan surprise ei! haha!   Wat een schatje he?!
Wij hebben intussen de echo gehad, alles was goed met ons hummeltje.
Toen we savonds lekker op de bank zaten heeft mn man romantisch kaarsje aangedaan, iets lekkers te drinken geaakt en tot mijn hele grote verbazing pakte hij de envelop!!!!
Ik was tot tranen geroerd, we hebben samen gekeken en weten nu wat er in mijn buik rondzwemt. We vinden het zo bijzonder! Ik ben dolgelukkig dat ik het niet alleen heb hoeven doen. Het is echt een heerlijk gevoel, en ik zou het echt niet anders willen. We hebben het nu allebei gedaan. Niet weten en wel weten, ik vind het allebei leuk. Maar ik vind het wel heel bijzonder om het te weten. Heerlijk. Echt super om dit samen met mn mannetje mee te maken. Vooral omdat niemand weet dat wij het weten...

Veel succes en plezier allemaal nog met de echo!
Liefs Remy

Terug
Bovenaan