Het lijkt wel of het alleemaal jonge moeders zijn hier..

Hoi Hoi,

Hier nog een jonge (hoop aanstande) Moeder,
Ik ben 21 (maart 22) en mijn vriend is 24 (mei 25).
We hebben al enige tijd een kinderwens.
Maar het wil helaas nog niet zo lukken.
We zitten nu in ronde 11.
De 18e gaan we naar de uroloog.
Mijn vriend zijn sperma is niet in orde.
Dus maar even kijken wat hij te vertellen heeft.

Liefs Inge.

Leuk om te zien hoe jong iedereen is.

Hallo allemaal,

Nou nog een dertiger dan. Ik wordt in maart 32 en heb een zoontje van bijna 4. Ik was 28 toen hij geboren werd en vond het zelf toen een mooie leeftijd. Achteraf had ik best nog wat jonger willen wezen, maar de situatie liet het gewoonweg niet toe. Ik heb inmiddels een miskraam achter de rug en hoop snel weer zwanger te zijn. Ik merk op mijn werk wel dat ze steeds ouder beginnen aan kinderen en vermoed dat het inderdaad komt doordat deze dames in een andere levensfase zitten en niet zo zeer trekken naar het internet.

Ik vind het in iedergeval een goed teken dat we tegenwoordig niet pas beginnen als we  30+ (of nog ouder) zijn. Het vrouwenlichaam schijnt er voor gemaakt te zijn om tussen de 20 en 30 zwanger te raken. Na je 30e wordt het al moeilijker en als je nog ouder wordt ook risicovoller.

Geniet van jullie zwangerschappen!!!

Groetjes,
Nathalie

Hallo allemaal

Ik ben 26 en   op mijn 24e ben ik voor de eerste keer moeder geworden.
En nu zijn we bezig voor de tweede. Spannend!!
Ik vind het geweldig om zo jong moeder te zijn.
Ik vind dat daar geen leeftijd aan verbonden hoeft te zijn.Als je er klaar voor bent dan merk je het wel.Het begint gewoon te kriebelen.
Ja en uitslapen......ik kan me net als veel andere moeders (denk ik) niet meer herrinneren waneer ik dat voor de laatste keer heb gedaan.En dat vind ik meestal niet erg.En als ik dat wel erg vind en ik loop de kamer van mijn dochter in en die staat daar met een stralende lach op mij te wachten verdwijnt dat ook als sneeuw voor de zon.
groetjes

Jeetje meiden,
Inderdaad heel veel jonge moeders zeg. Zelf ben ik bijna 35 en heb al 1 kindje van 2,5. Dus ik ben al vrij "oud", maar je hebt het niet altijd voor het kiezen. Eerst studeren werken, leuke kerel vinden die ook nog toe is aan kinderen. Voordat je het weet ben je in de 30. Had het wel eerder gewild, maar het loopt zoals het loopt.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat veel vrouwen er op jongere leeftijd gewoon voor gaan. Het is nl geweldig (en soms ook vermoeiend haha) om moeder te zijn.

Succes met zwanger worden!

Groet Empe

Nou dan reken ik mij ook maar tot de 'oudere' moeders.

Ik was echter wel al 24 toen ik stopte met de pil, na een aantal miskramen is toen mijn 1e geboren toen ik 28 was.

Ik ben nu 31  en heb net een miskraam achter de rug. Dus.......wanneer de tweede komt weet ik niet, maar leeftijd zegt niets over de gezondheid van de zwangerschap, dat moet je altijd maar afwachten hoe oud je ook bent.

gr Sandra

Ik was 27 toen ik mijn 1e kindje kreeg, 'jong' dus...maar goed, wat is jong?? Ik ben nu 30, en dat vind ik nog steeds jong!!
Wat mij toentertijd wel opviel tijdens mijn zw-yoga, was dat ik de jongste was..de rest was 32+. Je ziet nu wel weer een soort van verschuiving..weer iets meer begin 20-igers die mama worden. Het is een hele periode anders geweest. Met name door carrière vrouwen.
En idd, je kan ook op latere leeftijd je partner tegenkomen, of je partner is er eerder nog niet aan toe...

Hai !!!

Ik ben 26 en heb een zoontje van ruim twee jaar. Nu zijn we  in de eerste ronde voor ons tweede kindje. Met een beetje geluk ben ik straks 27 en mijn man 31  en hebben  we twee kindjes.
Ik hoor ook vaak dat moeders steeds ouder worden, maar ik zie in mijn omgeving toch anders.
Het heeft altijd zijn voordelen en nadelen, maar ik heb er geen moment spijt van gehad om jong met kinderen te beginnen!!!

Groetjes, Mar

Hoi Hoi

Ik lees dat er inderdaad veel jonge moeders zijn.Nou
dan voel ik mij helemaal een oude muts ik ben namelijk
36jr.Wij hebben een zoontje van 2jr en hopen nog op een
2de.Helaas vorig jaar 2x misgegaan maar hoop blijft er,
Nu was het niet helemaal een bewuste keuze om een
iets oudere moeder te worden maar de natuur werkte
tegen.Gelukkig vlak voor onze ifv zou starten toch spontaan
zwanger geworden.Maar ik voel mij nog heel jong en wat
is tegenwoordig oud.Ik hoop dat iedereen jong in iets ouder
gauw zwanger mag worden.