Het lijkt wel of het alleemaal jonge moeders zijn hier..

Hallo,

Ik was ook erg jong moeder bij de eerste. Ik was 18 jaar toen ik zwanger was en net 19 toen m'n dochter werd geboren!
Ze was niet gepland.
Maar nu zijn we druk aan het klussen voor een 2de!
Ik ben nu 20 en word over 2 maanden 21, mijn man is 23!

Groetjes Annemarieke

hallo

ik ben 28 en nu een half jaar bezig zwanger te raken
ik ga er vanuit dat ik net zoveel kans het op een gezonde baby als iemand die 20 is
niet echt leuk om te stellen dat dat anders is

groetjes

Hallo!

Ik ben 23 en mijn zoontje is nu 3 maanden oud. Ik vind het echt geweldig om moeder te zijn. Ik heb trouwens wel gewoon gestudeerd en werk nu part-time.

Er valt veel voor te zeggen hoor, om jong moeder te worden. Maar om nu te stellen dat jonge moeders gezondere baby's zouden krijgen gaat mijns inziens wel erg ver.

Geniet van jullie (aankomende) zwangerschap!

Groetjes,

Nelly

P.s.: Het hoeft niet zo te zijn dat je niet meer kunt uitslapen hoor, als je een baby hebt. Mijn zoontje slaapt juist wel uit! Ik moet 'm 's morgens gewoon wakker maken. Wat een luxe.

hay hay,
Ik ben ook 23 en altijd juist later kinderen gewild, maar ineens hadden mijn vriend en ik het gevoel dat we er klaar voor waren,huisje & boompje aanwezig, nu de rest nog...
Ook ik ben het er niet mee eens dat je op latere leeftijd minder kans hebt op gezonde babies, ik ken iemand van 47 die net een supergezonde baby op de wereld heeft gezet!
Het is alleen geloof ik dat als je jong bent, je meer % kans hebt om zwanger te worden.
Ik weet het niet zeker hoor! Je hoort zoveel verhalen, soms weet je niet meer wat waar is en wat niet!
Succes bij je keuze!
Liefs Caroline

Hoi meissie,
Mijn mannetje vond het ook geen leuke opmerking en heeft tot mijn verbazing ook gereageerd. Liefs Lientje

hoi hoi,
ik wil wel even reageren hierop, want soms heb je geen keuze> ik kwam mijn vriend pas op mijn 29e tegen. Je begint niet gelijk over kinderen, dus nu ik 34 ben is dat misschien vrij laat (en ja ik heb ook een carriere, maar dat mag in deze tijd geen excuus meer zjn voor wel of geen kinderen, vind ik).   Wel denk ik dat veel vrouwen er op latere leeftijd maar van uitgaan dat ze automatisch moeder worden. Soms is dat wat moeilijker als je ""ouder"" bent, (ben nu ongeveer een jaar bezig) maar het hoeft niet, want ik heb een vriendin van 38 en die was pats boem zwanger. Het verhaal over jong moeder worden  en gezond kind vind ik echt onzin.   NOgmaals niet iedereen vindt de liefde van zijn leven op zijn 21e.
groet
boekie

Hoi allemaal,

Ik ben erg blij met alle reacties die jullie hebben gegeven. Rondom de uitspraak, zoveel jonger je bent zoveel gezonder de baby. Met name die laatste reactie, dat is heel erg herkenbaar. Ik ben nu 32 en het heeft ook even geduurt voor ik de juiste tegenkwam. Maar nu zijn we lekker aan het klussen als dat kan en we hopen er het beste van.
Zo nu laat ik het forum weer over aan mijn lieve vrouw. Ik zal via het voorlezen van haar stukjes wel op de hoogte blijven en zal mij ook zeker weer laten horen als ik het ergens niet mee eens ben.

Ga zo door dames en veel vruchtbare momenten gewenst.

Groeten de kerel van Lientje

Hoi!

Ik ben 29, heb 2 zoontjes van 4 & 2 jaar.
We gaan nu voor de 3e.
Manlief is 34 jaartjes.

Groetjes mamaloe

Terug
Bovenaan