het lukt maar niet om zwanger te worden... deel 2

A

Anoniem

Guest

Het eerste deel staat al weer heel wat pagina'tjes terug en de laatste reactie is al weer even geleden.. Toch lijkt het met leuk om nog even verder te kletsen met meiden die ook al iets langer bezig zijn.

Zelf bij poging 9 aangekomen en zit weer in de wachtweek. Heb vanmiddag een telefoontje gekregen dat mijn zwager en zijn vrouw zijn bevallen van een dochtertje. Hartstikke leuk natuurlijk. Alles helemaal gezond gelukkig! Ik gun ze het van harte, maar ben stiekem emotioneel dat het bij ons nog niet zo ver is. We zouden het zóó graag willen.

En dan bij de 9de keer ga je jezelf toch stilletjes dat het wel wat lang begint te duren.. Zal het toch allemaal wel goed komen?!

Houden jullie het nog een beetje vol?

Repelsteeltje

hallo repelsteeltje,
Ik herken je gevoel maar al te goed. Wij zijn ook al lang bezig voor een tweede. Bij de eerste was ik in ronde 4 zwanger. Toen we voor een tweede gingen was ik in ronde 8 zwanger maar kreeg toen een mk met 6 weken. Nu zitten we alweer in ronde 8. Zit nu in mn wachtweek, daar wordt ik echt gek van. Vanmorgen had ik iets bruinige afscheiding(hoef pas ma ongi te worden), nu maar afwachten of de menstruatie doorzet of niet

hey
ik schreef in het eerste deel ook mee wij zitten nu ook in ronde 7 voor kindje 2 bij de eerste was ik in 2 maanden zwanger nu weer wachten binnenkort mijn eisprong (denk ik)en mamavansimone heel veel sterkte met wachten.
liefs jootje

Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum, ik schreef wel al mee op het oude forum.
Wij hebben een zoon van 4,5 jaar oud en zijn al meer dan een jaar bezig om zwanger te worden. Na 8 rondes hebben een pauze ingelast. Maar ik ben geen anticonseptie gaan gebruiken.
Ben op dit moment 2 weken overtijd (lees mijn andere bericht) maar ik durf het toch bijna niet te hopen meer.

Groetjes yessie

Hall allemaal,

Toch wel fijn om te lezen dat je niet de enige bent die moeite heeft om zwanger te worden. Wij zitten nu alweer in ronde 10 en zitten nu alweer een beetje in spanning, want 7 september is mijn nod. We zijn al wel bij de huisarts geweest vanwege mijn medische geschiedenis (er is 1 eierstok weggehaald) en hebben een zaadonderzoek gehad voor mijn man. Gelukkig was dit goed; alleen knaagt nu ook bij mij het nare gevoel dat het aan mij ligt en dat het er voor ons misschien niet in zit. Erg spannend en lastig om andere zwangeren met een dikke buik te zien. Dit jaar alleen al 6 vriendinnen die de 1e of 2e krijgen. Ik ben de enige van 9 meiden die nog geen kinderen heeft. 8 oktober staat het eerste intake gesprek in het ziekenhuis. Spannend, maar duurt nog wel even voordat het zover is...

Succes allemaal, hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!
Liefs,
Julia

Hoi Julia,

Nu ik dit lees zie ik mijn eigen geluk. Momenteel zit ik in ronde 1 voor kindje nummer 2 en ik vind het al moeilijk om mijn geduld te bewaren, terwijl jullie het al zo lang doen,,petje af, van de eerste was ik in de tweede ronde zwanger,,,ik zal voor je duimen en dat je nod mooi weg mag blijven...

mama van binkie

Dag meiden,

Het is inderdaad allemaal spannend he..

@mama van Simone; zet de vloed door, of is het weer gestopt.
Dat zijn altijd van die lastige momenten. Heb dan altijd zoiets van óf gewoon ongi worden, óf niet, maar er tussenin is zó irritant.

@ Yessie; weet je al wat meer?

@ Joasanne: voelde je de eerste keer dat je zwanger was iets? Kan me voorstellen dat het nu bij de 2e extra tegenvalt dat het niet meteen raak is...

@Julia; spannend dat intake gesprek. Is het gebruikelijk dat ze een zaadonderzoek doen voor je naar gynacoloog gaat?
We ziiter er over te denken na onze vakantie in september naar de huisarts te gaan, maar hoop natuurlijk dat het niet nodig is!

De week van ongi en de week erna zijn altijd ontspannen, maar na de vruchtbare dagen begint toch de hoop weer gigantisch te leven.
Mijn nod is zondag / maandag. Merk dat ik het de vorige en deze maand allemaal erg spannend begin te vinden.

Ik probeer maar vast te houden dat het zo-ie-zo tot een jaar helemaal niet zo gek is dat het even duurt.

Zucht, wachten is saai!

Zet 'm op he meiden!

@ repelsteeltje, ik ga morgen ochtend een nieuwe test doen. Dus ben heel benieuwd!
Dus ik ga nu maar snel slapen, dan is het sneller ochend haha.

Groetjes yess

Terug
Bovenaan