Hij wil echt niet......EN IK WEL........WAT NU

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden
ik zal me even voorstellen......ik ben francis ben 25 jaar en heb een dochter van 6 bijna 7.
nu heb ik sinds ruim 3 jaar een nieuwe vriend,waaraan ik gelijk heb gezegd dat ik graag nog een kindje wil.....niet gelijk natuurlijk,maar ik dacht dan weet hij het vast.

sinds vorig jaar mei,begon het weer te kriebelen en ook mijn dochter vraagt er regelmaitg om,ik denk er zelf echt elke dag aan.....hoe het zal zijn om weer zwanger te zijn hoe de bevalling zal gaan,wat voor soort kindje het zal worden en ga zo maar door,het laat me echt niet los.
ik heb dit ook telkens tegen mijn vriend gezegd,maar hij kapt het steeds af.
hij word er gek van als ik er over begin,maar ik kan over niks anders meer praten ik wil het gewoon echt heel graag.
vorig jaar in sept zei hij dat hij het over een jaar wilde,dus ik zei tegen hem ik zet het in mijn telefoon in de agenda als bewijs...ja dat is goed was zijn antwoord.
2 maanden terug zag hij het staan in mijn telefoon,en vroeg hoe ik er bij kwam.
ik   natuurlijk boos,want het was net of ik gelogen had,terwijl dat niet zo was.
vorige week hadden we het er weer eens over toen zei hij je moet doen waar je je goed bij voelt,dus ik zei oke dan maak ik deze strip af,en dan ga ik er voor....weer zei hij je doet maar waar je je goed bij voelt.......en nu vanmorgen zei hij,dat meende ik toen trouwens niet he.
ik word er echt gestoord van ik wil het gewoon zo graag.
zijn er hier ook meiden die dit herkenen.
ik denk er echt serieus over om het toch te proberen,ik weet zeker dat hij niet bij me weg gaat,en  Ã ls  er eenmaal een kindje zal zijn,ben ik er van overtuigd dat hij verliefd is,hij is ook heel leuk met mijn dochter.
ik weet wel dat het niet de goede manier is,maar ik heb gewoon echt drang.
hoop dat ik wat van jullie hoor.
groetjes francis  

hejj

weetje ook waarom hij geen kindje wil??
misschien zouden jullie daar eens over kunnen praten?
maar ik zou zelf niet gewoon ervoor gaan zonder dat hij het weet..
is niet erg eerlijk he?

ik hoop voor je dat hij toch van gedachten verandert!

gentry

hoi Gentry

als ik nu wist waarom hij het niet wilde dan zal dat het iets makkelijker maken.
hij zegt steeds ik wil wel...maar als ik dan vraag in wat voor tijd,dan zegt hij dat ik niet zo moet zeuren.
ik weet ook wel dat het niet eerlijk is,maar ik wil het zo graag,en hij weet dat ook.
nou ja.
bedankt voor je reactie hoor

hej
misschien is hij wel een beetje bang dat ie zich er nog niet klaar voor vind ofzow?

t komt vast wel goed..

sterkte er mee!

Dat kan ik gewoon echt niet begrijpen
hij is hartstikke leuk met mijn dochter,en hij hoeft niet veel te doen,als alleen de leuke dingen zoals wandelen enz....de rest doe ik wel haha
bedankt hoor

Hai Francis,

Vervelend voor je, deze siatuatie. Ik  kan nergens over oordelen, maar ik geef je wel graag mijn menig als je dat goed vindt.  

Ik vind dat jij geen recht hebt om voor hem te beslissen of hij vader wordt, echt niet. Dat is  de grootste taak die je in het leven  hebt en daar moet hij zelf voor kiezen. Bovendien is het niet eerlijk naar het kindje toe, haar/zijn vader heeft dan niet zelf voor hem/haar gekozen.

Maar natuurlijk wil je een oplossing, dat snap ik heel erg goed. En het feit dat hij af en toe zegt dat hij  wel wil, is positief. Als ouders moet je een stabiele en fijne basis hebben samen, en je moet ook over moeilijke dingen rustig met elkaar kunnen praten. Waarom vraag je niet komend weekend of je samen eens rustig kan praten. Dan leg je (zonder je op te dringen) uit dat jij als vrouw echt weer moedergevoelens hebt en dat  je niks mooiers kan bedenken dan samen met hem, omdat je van hem houdt, een lief kindje op de wereld te zetten en deze samen op te voeden.  En dat je graag van hem wilt weten, hoe hij er over denkt. En probeer hem ook echt te begrijpen of help hem zijn gevoelens onder woorden te brengen. Misschien is hij gewoon een beetje bang, het is nogal wat!

Als jullie er daarna samen voor gaan, ga je zoveel sterker en leuker aan het proces van zwanger worden beginnen!

Ik wil je absoluut niet vertellen wat je moet doen hoor, het is maar een idee. Heel veel succes en ik hoop dat jullie er op een fijne manier voor gaan binnen kort!

groetjes Lot  

bedankt Lot voor je reactie

dat heb ik dus ook al geprobeerd weekendje weg geboekt naar amsterdam incl voetbal wedstrijd(bleh)
en toen heb ik hem gevraagd of we er please rustig over kunnen praten,toen zei hij ...ja nu zijn we hier   en ga ik daar niet over praten.
toen ik hem zei dat ik dit weekendje speciaal geboekt had,om met hem rustig hier over te kunnen praten zei hij,dat ik dat beter gelijk had kunnen zeggen,dan was hij niet mee gegaan,want hier hadden we thuis ook over kunnen praten,volgens hem.
toen ik hem zei dat ik het thuis al een paar keer geprobeerd had,zei hij nou hou nu maar op anders is het hele weekend verpest.
ik hoop niet dat jullie de indruk krijgen dat het over 1 nacht ijs is bedacht door mij,het is echt al een poos aan de gang.
en ik krijg alleen maar meer drang als hij steeds dingen zegt   als:ja in sept goed
of doe maar waar je je goed bij voelt
dan zit ik weer een paar dagen met mijn hoofd in de wolken en denk ik gelukkig hij wil wel,en vervolgens maakt hij er een onweersbui van,door te zeggen dat ik niet zo moet denken.
ik weet ook echt wel dat je zoiets niet alleen beslist,maar ik weet al wat het is en hij niet.
mijn dochter word in maart 7 en ik heb nog noit 1x gedacht...pfff wat zwaar of zoals ik vele moeders hoor over de vakantie
ben blij dat de vakantie voorbij is en ze eindeljk weer naar school kunnen,zo heb ik nog nooit 1 x gedacht,ik genniet er echt elke dag van,en het zal zo leuk voor mijn dochter zijn als zei er 1 broertje of zusje bij krijgt,want ook zei vind het echt geweldig.

toch bedankt voor je reactie hoor Lot.
ik wardeer het wel dat jullie eerlijk je mening geven

Ha Francis.

Heb dit ook meegemaakt.
Ik wilde ook graag een kleine, maar mijn vriend niet.
Hij wilde eerst nog van elkaar genieten.
Na 2 jaar wachten stond ik  op het punt om mijn relatie misschien wel te beindigen alleen om het feit dat ik een kleine wou.
Toen hebben we het er echt goed over gesproken en inmiddels 2 jaar later vond hij het ook tijd worden voor een stap verder.
En nu zit ik inmiddels in ronde 9 helaas!!!

Wat ik hiermee wil zeggen.
Praat goed met je vriend hierover. Want zoals Lot al schreef.
Je moet een goede basis hebben voor je met kinderen begint.
Ik ken vrienden en collega's die uit elkaar zijn gegaan nadat ze een kind hebben gekregen omdat ze voor ze een kind kregen er nog niet klaar voor waren.

Het is heel moeilijk, ik weet het.
Heb 2 jaar moeten doorstaan zonder dat hij het wou.
Maar je hebt elkaar nog. Geniet daar ook van.

veel succes
gr gizzymo

Terug
Bovenaan