Hij wil echt niet......EN IK WEL........WAT NU

hoi francis

het stomme is ook nog dat ie,( toen hij zei dat hij het wou) ook nog over mijn buik ging wrijven van hier groeit straks ons kindje in en nu mijn implanon eruit is zegt ie dat ik zeur als ik het heb over babykamers of boeken etc, en aan de andere kant heb ik het idee dat hij wel wil bv sex met condoom is eigenlijk niet lekker, want dan voelt ie niks, en dan denk ik weer wat wil je nou praat er dan gewoon over, maar dat kan of wil hij niet, het is zoooooooo frustrerend, en net als wat jij zegt dat het nog wel 2 jaar kan duren, mijn man denkt echt dat ik de eerste keer al zwanger ben, ook al heeft mijn h.a. gezegd dat het gemiddeld nog wel 2 jaar duurt voordat ik zwanger ben, maar goed ik ben heel blij dat ik er hier over kan en mag praten heb het ook geprobeerd aan mijn moeder uit te leggen maar die gaat dan weer dom doen, dat ik nog zo jong bn en alle tijd heb bla bla bla ook niet echt een goede steun zeg maar, ik stop nu het is al een heel lang verhaal
groetjes Han

Misschien ga je mijn reactie helemaal niet leuk vinden, maar je vraagt om meningen van ons op het forum, daarom reageer ik..

Ik vind het een verveldende situatie voor je. Zeer frustrerend lijkt me  het allemaal.  
Ik zal kort mijn verhaal vertellen, misschien heb je er wat aan.  Mijn partner is ook minder 'rammelend' dan ik. Altijd al geweest. Ik denk dat vrouwen over het algemeen sterker die wens hebben dan mannen. Bij ons eerste kindje was ik er al jaren klaar voor(ik was 25), hij niet (28). Hij gaf wel aan een kindje te willen, maaar toen nog niet. Ik heb hem toen een periode de ruimte gegeven. Dus er niet teveel over beginnen. Ieder zijn mening..en gevoel. IK vind dat je je partner niet kunt dwingen tot het maken van een beslissing waar hij niet 100% achter staat 7. Het is natuurlijk niet niks om een kind te krijgen. Het kindje maakt deel uit van de rest van zijn leven, daar moet hij wel zelf voor kunnen kiezen.
Uiteindelijk is mijn partner er zelf mee gekomen... tuurlijk had ik periodes dat ik vaker over begon, hij vond dat ook niet altijd leuk en dan stopte ik weer met 'drammen'. Respect...
Nu is ons zoontje (waar die fan van is) 3,5 . Wij wilden wat tijd tussen onze kinderen hebben, dat wisten we allebei. Een half jaartje geleden ben ik er serieus met hm over begonnen. Hij twijfelde. We hebben er een, die is gezond en super makkelijk.. je weet niet waar je aan begint...a llemaal waar. Hij wilde er goed over nadenken. Ik heb hem een half jaar gegeven...Als hij had gezegd dat hij geen tweede wilde was ik zwaar teleurgsteld geweest, maar het is ook zijn leven.. ik denk (makkelijk lullen nu ik bezig ben om zwanger te worden) dat ik me erbij neer had gelegd...

Conclusie: Ik snap dat je je ontzettend rot voelt en ik zou me ook niet serieus genomen voelen als hij steeds wat ander zegt. Maar ik vraag me af of hij dat ook in andere situaties doet.  
MAAR...Ik vind het erg oneerlijk  dat je zonder zijn medeweten stopt met de pil. Ik vind dat ècht niet kunnen. Ik zou nóóit met zo'n geheim / leugen tegenover mijn partner (waar ik heel erg veel van houd) kunnen leven. Jij bent niet in de positie om zo'n beslissing te nemen voor hem.vind ik. Mijn man zou  bij me weg gaan als ik hem die streek zou flikken en terecht...  Misschien ga ik nu te ver, maar ik vind dat eerlijkheid en respect erg belangrijk is in een relatie. En een belangrijke basis om aan je kindje mee te geven, maar dan moet je wel het goede voorbeeld geven.

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest gewoon reageren...
In ieder geval  succes met de keuzes die je maakt...ik hoop dat je er goed over nadenkt..

mamavwout

Hoi Han
ik word er ook echt iedere keer gek van
gister is mijn nicht bevalen van haar eerste,en hij zei gelijk zullen we er heen gaan ik wil wel eens zo'n kleintje zien,die net geboren is.
wij er naar toe en hij wilde hem zelfs vast houden,en hij zat echt trots te kijken naar dat mannetje.
we reden naar huis en hij zei het is echt leuk he.

dus ik gelijk weer goeie ideeen natuurlijk.
zegt hij een half uur later weer maar ja als ik dan uit wil wat dan?????
hallo.... mijn dochter heb ik ook nooit alleen gelaten,dus dat ga ik bij een volgend kindje oook niet doen.en ik vind het niet erg om alleen met de kids te zijn.
en toen zei hij weer,maar ik wil niet altijd hier blijven wonen,dus ik weer nee dat weet ik en dat maakt mij ook niet uit,ik ben al zo vaak verhuist dat ik nu wel kan weten dat ik me echt overal thuis kan voelen.

hij gaf eigenlijk een soort ja dikke JA........en daarna hebben we er niet meer over gepraat,
vanmorgen zei hij er ook niks over,dus het zal wel goed zitten.
en trouwens wat is het verschil tussen april en nu.
heb meer als 10 jaar de pil geslikt,dus misschien moet ik wel heel lang ontpillen !!!
Ik ga er echt niet van uit dat het meteen lukt,alhoewel ik het wel hoop.
maar ik zie het nu gewoon als een ontpil periode,en hopenlijk is het dan de eerste keer in april raak,alhoewel ik daar ook niet op reken.
ik ke zoveel mensen die het al zo lang proberen,maar waar het niet lukt,dus ik zie het echt als een wonder der natuur als het wel gebeurd.

ik vind het leuk om met jou hierover te praten,omdat we een beetje in het zelfde schuitje zitten.

nu nog even een stukje voor de moeder van wout
ik snap je antwoord helemaal,maar jou man/vriend heeft waarschijnlijk niet zo vaak ja tegen jou gezegd en dan een dag later weer nee.
verder ga ik er niet op in,we zitten hier allemaal voor hetzelfde,dus laten we het leuk houden.

hoi francis

volgens mij hebben onze mannen gewoon last van cold feet zoals ze dat noemen, als het er eenmaal is vinden ze het prachtig maar ja voordat die knoop doorgehakt is ben je weer een paar maand verder, nu ben ik druk aan het ontpillen, dus echt gaan klussen zou ik toch nog niet doen. gister zijn wij bij mijn broertje van 20 en schoonzusje van 21 geweest bij hun is de 2de op komst en toen kwam het gesprek er ook op en mijn man gaat dan weer totaal het tegen overgestelde zeggen als wat hij dan tegen mij zegt, ik zat me daar toch een potje kwaad te maken, dan denk ik wees toch eens duidelijk!! gister had ik echt een dip ik had er echt helemaal geen zin meer in, en nu is mijn collega van 23 ook nog zwanger na 2 jaar, an raak ik toch een beetje in een dipje, en iedereen kan dan wel zeggen och meid je bent nog zo jong je hebt nog tijd genoeg zucht, het is best lastig, ik wou dat er een wonder woord bestond waarmee we onze mannen in 1 x overtuigd hadden, maar vooralsnog is mij dat niet bekend helaas.
liefs en succes han

als je dat wonder woord gevonden heb,mail me dan maar meteen

wij hebben het er gister niet meer over gehad gelukkig.
vanavond hebben we een verjaardag van mijn zusje en zei wil ok heel garag een kindje maar haar man niet
hij zegt tegen haar...ik vind het zielig voor een kind om op deze aarde te moeten leven.....wat moet je daar nou mee joh pff
we komen daar vast over te praten want mijn zusje wi ook echt heel graag.
dus het kan gezellig worden.......!
maar ja dat zien we vnvnd wel weer.
fijn weekend hoor,ben er maandag weer.

hoi hoi

ik heb zo af en toe je verhaal eens mee zitten lezen en wil ten eerste zeggen dat ik het echt erg rot voor je vindt dat je man nog geen kindje wilt. ik kan me goed voorstellen dat je zelf die drang voelt, en tja negeer dat maar eens!
maar daarnaast ben ik het wel met iedereen eens die hier al eerder geschreven hebben dat je het echt niet kan maken om achter zn rug om met de pil te stoppen, je zet je relatie op spel en ook de toekomst van je ongeboren kindje, ik zou het zelf een vreselijke gedachte vinden dat ik zelf op zo'n sluikse manier verwekt ben. ik snap best dat je er gek van wordt dat hij steeds iets anders zegt en niet serieus kan zijn maar daarmee toont hij wel zijn onvolwassenheid, is hij dan wel klaar om papa te worden? misschien dat je beter na kan gaan of dit wel echt de man is met wie je door wilt gaan voordat je stiekem zwanger wordt.

groetjes janneke

Ikzelf herken het probleem. aangezien ik na jaren pilgebruik ook erg benieuwd was ben ik (in overleg) met de pil gestopt en zijn we met condooms begonnen.
Dit bleek voor hem de drempel te verlagen, want inmiddels zijn de condooms verdwenen!

Haily

hoi hoi

ik herken het ja dat condooms inderdaad de drempel iets te lijken verlagen mijn man vindt het gevoel ook minder, en ik ben inderdaad ook in overleg gestopt, ik had implanon, en ik zou ook niet stiekem stoppen, ook al heb ik daar wel eens over na gedacht maar ik ben nu dus aan het ontpillen, en we wachten maar af hoe het loopt, ik blijf hier in ieder geval wel lekker mee kletsen, heb eindelijk het gevoel dat iemand me begrijpt.
groetjes han

Terug
Bovenaan