hoe badderen jullie kleintjes??

Hoi Allemaal,

Hiero even een vraagje over het badderen van m'n zoontje:
Hij is nu 7maanden oud en begint toch aardig zwaar te worden
om hem met m'n arm onzer nekje in bad te doen, omdat hij het zo
leuk vind in bad vind ik het sneu hem er na kleine 10min al eruit
te halen maar m'n rug gaat er anders echt aan (ben maar klein moedertje, haha)
Ik heb wel zo'n badzitje (liggend) maar daar wordt hij echt te groot voor
en kan aan hem zien dat hij niet echt  fijn erin ligt.
Zitten kan hij bijna zelfstandig (met soms steuntje in de rug) maar in bad
gaat dat niet zo, want glijd steeds onderuit op zo'n gladde bodem natuurlijk.

Hoe doen jullie je kleintje in bad?? Misschien iemand een tip??

Bedankt alvast

He!!
Ook hier een zoontje die badderen een geweldig feest vind, maar de rug van mama iets minder!!!
Patrick is nu 8mnd en zit ook nog niet zelfstandig, nu hebben wij een badzitje en doen we een handdoek in, zodat hij niet onderuit glijd en dit werk echt super!!
Nu kunnen mama en patrick tegelijk badderen, ik zet hem lekker in zn badje, in de badkamer en dan ga ik zelf douchen, laat de deur vd douchecabine open, grote handdoek ervoor en we maken samen een feestje en ik ben nog sneller klaar als dat we apart gaan badderen. Ik was hem pas van boven,vlak voor ik hem uit badje haal, anders word het veels te koud!

Liefs

Hallo!

heeee een bekend 'probleem'.
Domenikos(5mnd) wordt echt te zwaar(bijna 9kg)  en te lang voor z'n badje. Ik bedacht vandaag dat hij morgen in het 'badstoeltje' mag. Domenikos is m'n derde kleintje en bij Billy m'n 2de heb ik zo'n stoeltje aangeschaft. Het ziet eruit als zo'n stoeltje van een schommel maar dan met zuignappen aan de onderkant om wegglijden te voorkomen. Om z'n kontje goed te wassen moet ik er wel uithalen. Een beetje vroeg is het wel omdat hij nog niet zelfst. kan (maar wel wil) zitten, maar ook mijn arm/rug... Ik ga het in ieder geval uitproberen.
Ik denk dat je dat in ned. ook wel kan krijgen....
groetjes,Priscilla

hoi,

Joris gaat al sinds 11 weken alleen in het grote bad.
ik doe een bodem water erin en leg hem op zijn rug. de eerste paar keren heb ik zijn nekje ondersteunt, maar zo liggen vind hij prima. als hij hard spettert gaat hij zelfs op en neer in bad, echt een feest.
ik ga op mijn knieen langs het bad zitten, of op de rand om te kijken of het allemaal goed gaat. en soms kan ik me ondertussen de tanden poetsen enz.
echt een succes.

gr floor

Hoi,

Maudy gaat vaak met haar vader onder de douche, als die thuis is. In je eentje is dat toch een toestand waar wij nog geen oplossing voor hebben gevonden, alleen met je kindje onder de douche...............ze vindt het heerlijk, de straal op haar koppie en ruggetje.
Als Fons weg is, die vliegt voor zijn werk en is dus vaak een paar dagen per week weg en dan heb ik alleen de zorg voor ons meiske, doe ik haar in het badje. Vindt ze ook lekker, maar inderdaad wordt het nogal zwaar.
We hebben sindskort een "lounchebedje" voor in bad, zo'n stoeltje waarin ze half ligt. Maar daar is ze eigenlijk al te groot voor. Dus hebben we ook sindskort een badring, een stoel waarin ze rechtop kan zitten. Probleem is dat Maudy, 5 maanden oud, nog niet alleen rechtop kan zitten. Ze zit net tussen twee perioden in, te groot voor het baby badje, en te klein voor in de badring.............lastig.

Succes met je rug.........

Gr. Rimke

Hej!

Ik herken het gehannes van alleen met de kleine douchen. Daarom ben ik ook zo blij dat ze nu kan zitten. Ik neem Linde lekker mee onder de douche. Al heel lang. Ik heb het wippertje in de badkamer staan. We douchen samen, toen ze nog niet zat, op mijn arm. Samen eruit (BRRR) zij gauw op de commode (verrijdbaar ding met alles d'r op en d'r aan, luiertjes, kleertjes, zalfjes etc). Ik de handdoek snel om en het ergste nat agvegen in sneltreinvaart. Dan natuurlijk de kleine purk helemaal lekker verzorgen en rozig in het wippertjes vastzetten. Dan had ik lekker de handen weer veilig vrij en kon mezelf verder afdrogen etc. Nu ze zit zet ik haar voor me op de grond. Douche mezelf eerst (ha,ha,lekker puh) en dan onze meis. Ze vind het hartstikke leuk!! Lekker met de handjes 'tekeningen' op de beslagen douchedeuren maken. Meestal ga ik lekker achter haar zitten (stel je voor dat ze toch nog omkukelt). We spetteren en spatteren een tijdje en dan moeten we er helaas weer uit.... Als mijn man wel thuis is, vraag ik altijd assistentie, maar meestal moet ik het alleen doen. En dat lukt altijd.
We hebben ook een bad, waar ik dan af en toe samen met haar in ga. Een lekker warm laagje en zo zwemt ze in mjn armen rond, op de buik en op de rug, mmmmm heen en weer terug! Samen met Tomy de pinguin die lekker zingt. Leuk ding trouwens, want als je hem omduikelt, met zijn gezicht in het water blubt hij het liedje gewoon verder. Groot succes hier, ze is echt dol op Tomy.
Dus bij ons geen prachtige badstoeltjes, ha,ha,ha, gewoon met de bips op de grond in het water! Ha,ha,ha, succes met de gezellige momenten van het badderen!!

Hier een foto van alternatief 3: klein laagje in bad en ff lekker een snelle plons. Dit keer met een beetje schuim, wat spannend was dat! En de voetbal was groot plezier, maar de thermometer is het leukst, daar kun je op kauwen! Liefs Pippi en Linde

Hihihi, lekker wijffie............
Ziet er weer erg blij uit!!!
Je moet eten meiske!!!! Je ziet overal de lol wel van in, maar als je je mama niet snel blij maakt met een paar happen eten kom ik je opzoeken!!! En dat wil je niet, geloof me...........whahaha!!!
Nee, even serieus, het ziet er lekker uit voor haar! Ga haar binnenkort ook maar weer eens in het grote bad zetten...........in haar lounchestoeltje...............nu het nog net gaat........

Hoi,

Sofie is nu 8 1/2 maand en sinds kort zit ze in de badring. Ze vind dit heerlijk, ze heeft het wel een beetje gehad met het liggen.....
Toen ze niet meer in het babybadje kon, legden we haar in het grote bad 'los' in een laagje water, vond ze ook heerlijk, vooral om lekker te spetteren.
Een vriendin van me heeft geen bad, maar wel een douchebak met stop, ze doet hier een laagje water in en daar kan haar zoontje dan heerlijk in liggen.

Groetjes

Terug
Bovenaan