hoe badderen jullie kleintjes??

Hallo!

Wat leuk om alle verschillende manieren van iedereen te lezen! Ik zelf heb Jorg ( bijna 8 mnd) nog in de tummy tub, alleen is het niet de echte tummy tub maar een shantala badje. Die is nogal wat groter. Al moet ik er bij zeggen dat hij wat klein is voor zn leeftijd, hij zit nog steeds in mt 68! Maar ik heb het boek van onze oudste erbij gehad en die zat met 7/8 mnd er ook nog in, al werd dat wel wat krap. Het gewone badje hebben wij nooit gebruikt omdat wijzelf groot zijn en dus vanaf dag  1 al met rugpijn stonden te badderen, zelfs met een extra hoge steun eronder. Het shantala badje heb ik in de gootsteen van de keuken staan ( onze keuken is ook extra hoog vanwege onze lengte), dus ik hoef haast niet te bukken. Hierna zet ik hem eerst nog in de gootsteen van de keuken. Zo'n grote langwerpige witte "ouderwetse" bak. Heb ik met de oudste ook gedaan, daarna wist ik zeker dat ie echt goed stevig kon zitten en deed ik hem met een gerust hart in het grote bad! En ja, we hebben een eikenhouten vloer in de keuken maar ik heb van te voren al een doek op de grond liggen waar ik met mn voeten snel het water mee  kan opvegen. Maar nogmaals erg leuk om van iedereen te lezen hoe en wat. Geeft je weer ideeen misschien.

Groetjes Alberta

Heey

@marije: Zag je foto en dacht meteen "ja dat moeten we hebben"
Wij hadden inderdaad ook het probleem in bad, dat je zo een last van je rug krijgt en dit scheelt enorm.
Heb hem gelijk gekocht en Celeno vindt het geweldig!
We houden hem nog wel vast, want meneer is erg wild haha!

xx

Wij hebben geen bad, toen ik zwanger was heb ik het Bibabath gekocht (http://www.bibabath.com/nl/index.html) om zelf in te zitten ;-) Reef gaat nu met mij erin ;-) (ben ook een kleine mama) of alleen, maar dat is ook niet zo lekker voor mijn rug.
Als ik met Reef douche dan leg ik 'm daarna op de commode, trek mijn badjas aan en ga dan Reef aankleden, zoals Pipi, ik was dan trouwens nooit mijn haar. Ik douche trouwens nu 's avonds of 'smorgens als Reef slaapt.

Hi!

Zelf ben ik 1.76, ik weet niet of jullie dat lang of kort vinden, maar ook ik heb vanaf dag 1 last van rugpijn met het badje.... Sophia is al te groot aan het worden (als ze er in ligt liggen haar voeten omhoog op het zeepbakje hahah)
Een ligbad heb ik niet en op de vloer van de douche vind ik geen optie, ik woon superklein en mijn douchecel is echt ieniemieni.
Op babymassage heb ik begrepen dat baby s tot 1 jaar nog in het shantala badje kunnen met de beentje omhoog dus die ga ik maar weer van zolder halen!

Maar ik ben heel blij met deze topic want ik heb nu besloten een ouderwetse wasbak te komen en haar voortaan in de keuken in de gootsteen te gaan wassen!!

Thanx!

Terug
Bovenaan