hoe badderen jullie kleintjes??

UUuhh, in de emmer. nee geen tummy tub, maar gewoon een emmer van de wildkamp! Kan ze zelf prima in zitten, in de wasbak in de keuken. En kan ik lekker even ontbijten!
We zijn bezig met de badkamer, kot n u een bad, en daar kunnen ze dan straks lekker samen in, dan doen ze bij mijn ouders oook, en dan hebben ze samen zoveel lol!!

Janine

Celeste komt vanaf het begin niet meer dan 2 keer per week in bad. In het weekeind met papa of mama in het grote  bad - eerst zonder zeep even spelen en daarna goed wassen met zeep en shampoo met de hulp van die andere ouder. Als het lukt doen wij het ook door de week een keer en anders kan ik haar meenemen onder douche - maar dan gaat het   over haar en niet over dat ik schoon moet worden. Celeste dan eerst goed inpakken in een warme badhandoek met een hoedje - dan slaa ik en handoek om mij heen en een badjas eroverheen - ligt klaar bij verschoningstafel - uitklapbaar ding op de muur  van Ikea. Celeste vindt het geweldig in de handoek die  wij ook gebruik bij baby zwemmen.

mor74    

Het is een beetje wisselend. Eerst ging Mika gewoon in z'n babybadje op z'n eigen kamertje, maar daarvoor spettert hij teveel tegenwoordig (vindt de houten vloer niet leuk). Soms zet ik daarom tegenwoordig het babybadje in de badkamer, maar dat wordt inderdaad erg zwaar.

Daarom gaat hij nu ook vaak samen met z'n grote zus Lara in bad. Voor mij nog wel zwaar, want ik zit er op m'n knieen naast om hem vast te houden. Ik wil over een paar weken zo'n badring aanschaffen, maar dan moet hij wel goed kunnen zitten. Tot die tijd "hang" ik hem gewoon regelmatig even bij grote zus in bad erbij. Ziet er wel gezellig uit:

Ik heb ook wel eens met Mika alleen gedouched. Inderdaad kom ik dan niet toe aan mezelf wassen, maar hij was wel weer schoon. Ik legde dan het aankleedkussen met grote badhandoek in de badkamer. Dan kon ik hem even warm inpakken, terwijl ik mezelf afdroogde en aankleedde. Daarna kon ik hem afdrogen en aankleden.
En op de dagen dat hij niet in bad gaat doe ik vaak even een hoofd-handjes-kontje wasje. Is hij toch weer lekker fris.

Hoi anoniememama:
Het merk van het badzitje is strata....ik heb dus toevallig de goeie gekocht, want deze zuigt zich goed vast in het badje, wel heb ik een iets ongelijke bodem, maar toch doet die het, en echt heeeeeeel stevig. Anders zou ik het natuurlijk nooit doen zo.
Ik heb hem gekocht in een babyzaak(je) in Tiel! (www.babyzaak-riando.nl)
Ze hebben ook een webshop, maar ik weet niet of die daar ook staat, anders mss even bellen, sturen ze hem mss wel op.
Hij koste 20euro

Groetjes

Hoi Dames,

Onze vent gaat 2 keer per week in de tummy tub (we hebben een hele grote). Hij is nogal nieuwsgierig en wil dus het liefste zitten.
Hij vind het super in bad, maar helaas mag hij door zn eczeem maar 2 keer ber week, echt jammer.

Groetjes Jen

Hier badderen we 2 tot 3 keer per week in het babybadje. Eerst liggend wassen en daarna even zittend (ondersteund) spelen. Helaas wordt het voor mama na 5 min. al te zwaar anders was het nog veel langer badderplezier.
Ik kijk er naar uit naar de tijd van zelfstandig in bad kunnen blijven zitten. En natuurlijk blijf ik er altijd bij!

Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Jacoline. Jasmijn ging ook teveel spetteren, dus nu doen we haar om de dag met haar zus in bad en ligt ze in een speciaal ehm.. hoe noem je dat ook weer badsteun. Ik blijf erbij en zorg dat haar buikje lekker warm water krijgt en let op haar zus, dat die haar niet onderspatterd.
En in het weekend gaat ze met mij of met mijn man onder de douche. Dus het badje en de tummytub kunnen weer naar zolder.
Als ze goed kan zitten, dan mag ze in de badring. Ik heb er een van marktplaats gehaald, aangezien ze niet meer verkrijgbaar waren in de winkel, tenminste niet die ik wilde. Ik heb er namelijk 1 die met 4 pootjes en daaronder zuignappen aan het bad zit. Die pootjes kun je weer loschroeven en zo konden we die heel makkelijk mee nemen op vakantie met het vliegtuig. Ik vond het een ideaal ding. Ook hebben we nog een antislipmat eronder en uiteraard blijf je dan ook bij je kindje.
Gr. Mamajo.

Terug
Bovenaan