Hoe betrokken zijn jullie mannen?

wat slikken sommige vrouwen een hoop van hun mannen zeg. Echt ik ben echt geen kreng (al zeg ik het zelf) maar wat meer de handen uit de mouwen steken tijdens de zwangerschap van de vrouw lijkt me meer dan normaal. Zo'n zwangeschap is echt niet altijd makkelijk en een beetje xtra hulp is dan toch welkom. Het lijkt me logisch dat je deze hulp in eerste instantie van je man krijgt en darna pas aan gaat kloppen bij andere familieleden en vrienden. Oke, ze hebben een fulltime baan, maar ja gaan ze dit excuus ook aanvoeren als de baby er is en er iemand s nachts uitmoet om te voeden? Dat zou lekker zijn: wij de lasten en zij de lusten.

Gelukkig is mijn man goed opgevoed. Woont al vanaf zijn 17e op zichzelf dus kan alles ook gewoon is huis. Ik moet wel zeggen dat dat ineens wel veel minder werd toen we samen gingen wonen, maar goed na een goed gesprek is dat nu wel weer aardig bijgedraaid. We doen het vooral samen (ookal werkt hij fulltime en ik parttime)

Mijn man is nu ook, net als bj de eerste, erg begaan met de zwangerschap. Okee, hij leest geen stapels met boeken en gaat ook niet elke keer mee naar de VK, maar hij vraagt aan het einde van de dag wel hoe het gaat. Hij kookt, zet onze dochter onder de douche, helpt met de afwas. Jajaja, en dat terwijl hij acht uur gewerkt heeft. Als ik iets koop zonder hem erbij dan wordt ie boos want dat wil die samen doen. Het kinderkamertje: hij was degene die vond dat het af moest en snel (gevolg met 24 weken zwangerschap was het kamertje al klaar) Hij is degene die voorstelt om naar de prenetal te gaan en hij is nu al bezig met het regelen van een goede oppas zodat ik of wij samen ook ens weg kan. Heerlijk toch zo'n man!!!!

Nee, ik heb echt geboft en natuurlijk hebben wij ook soms zo onze ruzies. mannen en vrouwen blijven toch erg verschillend. Wat ik heb gemerkt: het gaat om de manier waarop je iets vraagt. Veel vrouwen denken vaak wel: zeg kun je niet even helpen Maar spreken dit niet hardop uit. Ja, hoe moeten die mannen dat dan weten. Daarnaast is e toon erg belangrijk. Benader ze positief. Begin met een compliment dus niet: wanneer ga je nu eindelijk eens met dat kamertje beginnen? Maar: heb jij nog iedeeen voor het kamertje. Wat moet er allemaal nog gebeuren etc. mannen vinden het geweldig als ze hun mening mogen geven.

Kijk wij vrouwen hebben nog wel eens de neiging om te mopperen dat de mannen mar niet helpen, maar aan de andere kant: veel vrouwen kunnen ook geen werk uit handen geven of als de man iets doet is het niet goed. ja gek he die man denkt dan de volgende keer wel drie keer na voor hij iets doet.

Maar goed einde aan deze ode aan de man er zitten gewoon ontzettend veel ongelofelijke horken tussen!!!!! Aan ons de taak om ze te heropvoeden!!!! (HIHIHI)

quote: brenda1974 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-10-2006 08:40:24'));

wat vreselijk zeg al die ongeintereseerde mannen,
die van mij is precies tegenover gesteld.
met 10 weken heeft hij me bijna meegesleurd om de babykamer en dergelijke te kopen.
een paar weken later moest er behangen worden en de volgende dag was de hele babykamer klaar.
nu met 30 weken staat de box en kijkt hij erg uit naar de kleintjes.
hij heeft niet 1 controle over geslagen.
heeft het een week van te voren al over we gaan weer naar onze kindjes kijken.
me alles uit handen nemen, mag niet meer fietsen van hem,
helpt me zelfs met afdrogen na het douchen.
zo lief,
ik snap niet waar al die mannen het lef vandaan halen om te zuchten en te steunen.
ze snappen er volgens mij helemaal niks van.
sterkte meiden ik heb echt met jullie te doen.
en die kerels moeten eens goed op hun donder hebben.
liefs brenda.

Dat ga ik die van mij op het eind ook maar eens vragen; of hij mijn rug wil afdrogen. Dat lijkt me wel wat, ja. Heerlijk.
Verder heb ik geen klagen: hij doet genoeg.
greet

Wat lijkt me dat irritant dat de man zo ongeinteresseerd doet! Ben blij dat mijn vriend dan toch anders doet. Hij is heel betrokken, wil bij ieder bezoek aan de gynaecoloog mee en gaat ook gerust mee shoppen hoor en verdiept zich ook wel in zaken.
Hij is heel lief voor me en neemt veel dingen ook van me over. Ik ben vandaag precies twintig weken zwanger en ben al vanaf week 7 erg misselijk en moet nog steeds veel spugen. Hij vind dat erg vervelend en zou het best wel een tijdje van me over willen nemen, kan natuurlijk niet, maar hij denkt goed om mij en ons kleintje!

Geef die mannen een schop onder de kont meiden, niet te zacht zijn hoor! Zeg hoe je er over denkt en wat voor gevoel het jou geeft!!!

Bianca

Hoi meiden,

Nou het onderwerp heeft een hoop reacties opgeleverd. Fijn om te lezen dat mijn man niet de enige is die zo ongeinteresseerd is. Hoewel ik er nogsteeds van baal. Ik heb al op honderd verschillende manieren geprobeerd hem erbij te betrekken, en als hij iets moest doen omdat ik het echt niet meer kan, het hem lief vragen met inderdaad eerst een complimentje, of zo dat hij het idee zou hebben dat hij iets besloten had, maar ook dat helpt niet. Zo heb ik geprobeert om met hem te praten over dat ik het allemaal best eng vind de laatste weken voor de bevalling. (ben nu 36 weken en 4 dagen) En hoe hij zich voelt. Dat is belachelijk, daar wil hij niet over praten. Het komt als het komt. Nu wil hij voornamelijk zijn eigen dingen doen want straks kan het allemaal niet meer. En hij vind dat ik niet altijd alles moet willen plannen. Maar omdat ik bekkeninstabiliteit heb en tot en met de 37ste week rust moet houden, zoveel mogelijk, moet ik de dingen wel plannen, omdat ik nou eenmaal niet meer als zoveel per dag kán doen. Ik heb hem gezegd dat als je straks een kind hebt, je nog veel meer moet plannen en als je dan thuis komt van je werk je niet kunt zeggen dat je dat kind wel een uurtje later eten geeft en een uurtje later naar bed brengt omdat je nu eerst even lekker een uurtje voor jezelf wilt hebben. /
Hij zegt dat allemaal te weten en hij zegt ook dat hij daar straks echt geen moeite mee hefet, maar ondertussen steekt hij geen poot uit om mij te helpen. Want ik ben nogsteeds degene die het huishouden draaiende probeert te houden. Vandaag is hij vrij en als ik dan vraag wat ga je doen vandaag? Nou dan gaat hij de hond uitlaten, een broodje eten, en daarna stofzuigen en even bier halen voor de voetbal van vanavond. En daarna wat voor zichzelf doen want daar is hij dan wel aan toe. Hij vind dan echt dat hij al heeeel veel gedaan heeft. En ondertussen staan er nog 3 volle wasmanden, moet de hond nog wel 3 keer uit, moet er nog eten gemaakt worden, afgestoft 2 wc's en een badkamer die al een week schoon gemaakt hadden moeten worden etc. Maar dat zal hij niet doen. Maar ondertussen vraagt ie wel of ik ook eens ga zitten. NEE, want het gebeurt niet vanzelf!

Van de week maakte hij me 's ochtends wakker, want hij had geen werkshirts meer in de kast liggen. Tsja, ik kon de trap niet eens op komen, dus hoe moet ik dan wassen? (de wasmachine staat op zolder) Toen was hij pissig! Belachelijk!!

Nou ja, genoeg lopen zeiken, maar het is wel duidelijk dat ik baal. En ik hoop echt heeeel erg dat de meesten van jullie gelijk gaan krijgen en dat hij straks als een blad aan de boom omslaat als die kleine er eenmaal is, want dit gedrag, wat iedere week wel een beetje erger lijkt te worden, trek ik niet meer.

Liefs Wan

Hmmm, ik zou z'n vieze werkshirts toch echt nog even in de wasmand laten liggen hoor. Bekijk 't even, wast ie ze zelf maar zou ik zeggen!   (of is er dan echt heftige heibel in de tent?)

Het is hier ook echt niet altijd rozegeur en maneschijn maar een beetje respect voor elkaar (en elkaars situatie) is wel belangrijk! Mijn vriend gaat ook echt niet mee naar iedere babymeeting of mee te shoppen. Dat doe ik trouwens ook veel liever zelf met vriendinnen ofzo. Maar als ik hem nodig heb dan is er, hij heeft de kinderkamer + onze eigen slaapkamer al helemaal verbouwd en we vinden het samen even spannend.

Wel belangrijk dat je in deze tijd soulmates kunt zijn!  

Héél veel sterkte en als je hem dan toch een trap onder z'n reet geeft, trek dan even goeie scherpe, puntige  pumps aan van te voren.........

goedemorgen

Ik moet zeggen dat ik mijn mannetje gelukkig niets te klagen heb.
Hij is zelfs af en toe overbezorgd, wel erg lief natuurlijk.
Babykamer en kinderwagen ed hebben we samen in een middag uitgezocht, we hebben er toen een leuke en gezellige dag van gemaakt.
toen ik naar de gyn of vk moest en ik kreeg een echo dan ging hij met alle plezier mee, want hij wilde zijn hummeltje natuurlijk wel zien zwemmen.
De verder bezoekjes aan de vk doe ik alleen, daar kan hij toch niet zoveel bij doen, meestal sta ik zo weer buiten omdat het ook hartstikke goed gaat.
Ik moet hem wel even bellen om te vertellen hoe het geweest is.
Met de kleine aankopen houd ik me het meeste bezig. heb ook al veel gekregen.

Ik hoop voor je dat je man/vriend nog een beetje bij gaat trekken, want het is natuurlijk wel zo leuk als hij/zij wat geinteresseerd is.

groetjes Carol

Tsjongejonge zeg, wat een lapzwansen lopen er rond. Ik wist dat er mannen waren die niet zo betrokken zijn bij het e.e.a. maar ik lees hier diingen die echt erg zijn.
Wat dat betreft bof ik erg met mijn man. Ook al ben ik nu zwanger van de vierde, hij is nog net zo betrokken als bij de eerste. En ook wat betreft de andere kids neemt hij veel zorg uit handen. De meeste avonden zorgt hij ervoor dat ze allemaal weer fris gebadderd in hun bed liggen. En hij haalt de een uit zwemles en brengt de ander naar gym enz.
Ik waardeer het erg van hem, hij heeft nl. ook een drukke baan, en ik ben de hele dag thuis. Verder hebben we een soort afspraak (dit is de loop der jaren zo gegroeid) dat ik binnenshuis de boel bijhoud (geen klusjes) en hij buiten zoals de tuin en meestal  de buitenboel.

HP

Ik ben zo blij met mijn mannetje!! Mijn grootste angst was, na de ervaringen met mijn eigen vader dat ik geen betrokken pappa voor onze kleine zou krijgen. Ik had hem beter in moeten schatten. Want als er 1 betrokken is dan is hij het wel.
Of het nu gaat om een doodnormale controle of een echo met elke afspraak gaat hij mee.
Tuurlijk zijn er dingen die hij liever overlaat aan mij zoals de kleurstelling, inrichting e.d. d babykamer. Maar ik doe alles in overleg en als ik een keer iets spontaan heb gekocht krijg ik telkens een positieve reactie.

Tevens hebben we onze eigen geboortekaartje en geboortetekst samen verzonnen.

Dus ons kleine bobbel mag blij zijn met haar/zijn pappa!!!

Terug
Bovenaan