Die van mij is nogal onwennig in de prenatal, hi hi hi , maar dat begrijp ik ook wel. Maar wat ik wél vervelend vind: elke keer als er iets is wat ik leuk vindt om alvast maar te gaan regelen (babykamer uitzoeken, kinderwagen kopen, kleertjes, kinderopvang regelen, etc), moet het initiatief van mijn kant komen en reageert hij een beetje lauw. Hij zal nooit zelf voorstellen om iets aan de babykamer te doen, of iets leuks te kopen voor de baby, of iets te doen wat nog geregeld moet worden. Hij gaat wel mee hoor als ik zeg dat ik iets wil en als ik hem vraag om iets te doen dan doet Ãe dat vaak ook wel, maar ik vind het niet leuk dat hij nooit eens initiatief neemt. Komt toch een beetje ongeinteresseerd over. Heb nu al 6 keer gevraagd aan hem om een afspraak te maken met een vriend van hem waarmee hij ons wiegje zou gaan repareren en opknappen maar hij vergeet het steeds. Kan ik best wel boos om worden. Oké, we hebben nog alle tijd, maar het is toch ook leuk om er vast mee bezig te zijn? En als hij het telkens vergeet vindt hij het dus ook niet belangrijk. Tenminste, zo voelt het voor mij. Maar goed, verder is hij heel lief en attent, zorgt dat ik genoeg uitrust en op tijd in bed lig, hij kookt nu eigenlijk altijd, zet kopjes thee voor me en doet de boodschappen en is met beide echo's meegeweest. Naar de overige controles kan hij niet want hij heeft een baan waarbij hij niet zomaar even weg kan. Dat vind ik jammer maar begrijp het wel. Maar over het algemeen mag ik niet klagen hoor, hij is eigenlijk gewoon verder heel erg lief voor me. Hij kan zich er alleen nu nog net zoveel bij voorstellen, bij het hele idee dat ik zwanger ben en wat dat inhoudt. Hij is meer bezig met 'het eindproduct' volgens mij. Ik draag ons kindje, hij kan alleen maar toekijken en hopen dat hij alles goed doet. 't is ook wel wat onhandigheid af en toe. Maar ik weet zeker dat hij straks een enorm lieve en toegewijde papa wordt.
Anna
Anna