Hoe denken jullie over pijnbestrijding ? Heeft iemand ervaring hiermee ?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Op dit moment ben ik bijna 22 wkn. zwanger van ons derde kindje.
De andere bevallingen zonder pijnbestrijding vond ik wel erg heftig. Daardoor denken we nu na over evt. pijnbestrijding. Hebben jullie ervaringen en / of tips ?

Groetjes, Sophie

Heey...

ik kan je maar een ding zeggen: LANG LEVE DE RUGGEPRIK!!!!

ik ben van de eerste wel op de natuurlijke manier bevallen, maar bij de 2e moest ik een ruggeprik ivm het niet vorderen van de bevalling, en als ik da had geweten zou ik bij de eerste ook meteen voor een ruggeprik kiezen...

Je kunt je heerlijk ontspannen en alles over je heen laten komen. Ik was me dus ook heel bewust van de geboorte zelf ipv de pijn weg te puffen...

Succes ermee iig!!

Gr. Valerie
mv nikki en aimy

Hoi, hoi,

Bij mijn eerste moest ik in het ziekenhuis bevallen ivm evt hartproblemen van mijn zoon. Ik had mezelf voorgenomen om géén pijnbestrijding te gebruiken. Door het opwekken van de weeën kreeg ik een weeënstorm. Ik moet er even bij zeggen dat toen ik aan kwam in het ziekenhuis ik al 3 cm ontsluiting had, waar ik niets voor hoefde te doen. Om 11 uur begon de "storm" om 4 uur 's middags kwam de verloskundige weer kijken hoever het inmiddels was en misschien raad je het al, ik had nogsteeds, na 5 uur weeën, 3 cm ontsluiting. Toen had ik het helemaal gehad en heb toch besloten om een ruggeprik te nemen. Ik moet eerlijk zeggen, het was een uitkomst. Na 15 min. voelde ik nog wel dat ik weeën had, maar pijn deed het helemaal niet meer!! Je kunt je dan gewoon volledig ontspannen.
Toch heb ik wel zoietsvan bij een tweede zou ik het toch liever zelf thuis doen, als het kan en mag, want je bent dan wel veel vrijer in hoe, wat en waar je je weeën opvangt. Maar een "gewone" bevalling heb ik niet gehad, dus daar kan ik ook niet over meepraten. Met mijn zoon is trouwens alles prima in orde. Alle zorgen voor niets!

Groeten Bianca  

Hoi dames,
Ik vroeg me wat af over de ruggenprik.
Ik heb een aantal jaar geleden een ruggeprik gehad voor een knieoperatie en dat was alles behalve fijn. Na de prik kon ik ook niks meer bewegen vanaf waar de prik gezet was naar beneden. Is dat dan een andere prik dan die je krijgt tijdens je bevalling?
Tijdens je bevalling heb je natuurlijk gewoon en benen en je spieren nodig, en ik kon niet eens plassen door de verdoving laat staan bevallen van een kind.

Groetjes,
Sara
(8 weken zwanger van de eerste)

hoi hoi
ik heb bij de jongste een spuit in m,n been gehad,en dat was echt heerlijk.
je voelt de pijn nog wel maar de scherpe kantjes zijn eraf.
vondt het echt heerlijk en doe het nu weer.
ben nu bijna 37weken zwanger maar heb al geregeld dat mocht ik ween krijgen ik naar het ziekenhuis ga en die spuit weer krijg.
heb er vier zonder pijnbestrijding op de wereld gezet maar vindt het zo,n onzin dat je zoveel pijn moet lijden.
dus ik ben er absoluut voor.
liefs sil

Hoi, hoi,

Nou hier nog een ruggeprikvrouw, ik heb op een gegeven moment om pijnbestrijding gevraagd want ik hield het niet meer na 7 uur weeen en amper ontsluiting. Ik ben nog naar het zieknhuis gereden door mijn man en vriendin toen ik middenin de bevalling zat en daar  aangekomen heb ik de verloskamer ondergespuugd ik voelde me helemaal brak! Toen ik de ruggeprik had gekregen werd ik helemaal warm en had ik geen pijn meer maar toen waren de weeen in een hoog tempo afgenomen dus moest ik weer aan de weeenopwekkers en voor het persen halen ze je er wel weer vanaf dus dan krijg je wel de pijn weer terug dat vind ik het enige nadeel van een ruggeprik maar bij een 2e kindje doe ik het absoluut weer!

Groetjes,

Puk  

bij een operatie krijg je volgens mij een spinale verdoving en bij een bevalling een epidurale. De spinale word dieper gezet. Dat heb ik uit het foldertje van het ziekenhuis dat ik kreeg voor mijn keizersnee. De spinale moet ook uitwerken en ik meen dat ze de epidurale kunnen uitzetten en dat ie dan vrij vlug uitgewerkt is.

hoi hoi,

ik ga voor een thuisbevalling zonder pijnbestrijding.
je mag hier pas naar het ziekenhuis met 4 cm ontsluiting.
je moet het grootste gedeelte dan dus toch thuis en daarna in de auto doen.
de kans bestaat dat je daarna in het ziekenhuis aankomt en al volledige ontsluiting hebt en alsnog geen pijnbestrijding krijgt.
ik heb dus zoiets laat mij maar lekker thuis, vind dit allemaal veel te veel gedoe.
als ik meteen aan het begin naar het ziekenhuis zou mogen zou ik er misschien eerder voor kiezen.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan