Hoi, hoi,
Bij mijn eerste moest ik in het ziekenhuis bevallen ivm evt hartproblemen van mijn zoon. Ik had mezelf voorgenomen om géén pijnbestrijding te gebruiken. Door het opwekken van de weeën kreeg ik een weeënstorm. Ik moet er even bij zeggen dat toen ik aan kwam in het ziekenhuis ik al 3 cm ontsluiting had, waar ik niets voor hoefde te doen. Om 11 uur begon de "storm" om 4 uur 's middags kwam de verloskundige weer kijken hoever het inmiddels was en misschien raad je het al, ik had nogsteeds, na 5 uur weeën, 3 cm ontsluiting. Toen had ik het helemaal gehad en heb toch besloten om een ruggeprik te nemen. Ik moet eerlijk zeggen, het was een uitkomst. Na 15 min. voelde ik nog wel dat ik weeën had, maar pijn deed het helemaal niet meer!! Je kunt je dan gewoon volledig ontspannen.
Toch heb ik wel zoietsvan bij een tweede zou ik het toch liever zelf thuis doen, als het kan en mag, want je bent dan wel veel vrijer in hoe, wat en waar je je weeën opvangt. Maar een "gewone" bevalling heb ik niet gehad, dus daar kan ik ook niet over meepraten. Met mijn zoon is trouwens alles prima in orde. Alle zorgen voor niets!
Groeten Bianca