Hoe doen jullie dat?

Wat wordt er weer heerlijk agressief gereageerd door "de mensen zonder naam" op iemand die een vraag stelt.
Het lijkt wel alsof alle negatieve anoniemen het licht hebben uitgevonden.
Laten vooral niet naar buiten schemeren dat we vies worden, onzeker zijn en ook fouten maken.
Nee, wij zijn perfect en hóógbegaafd....
Tssss.
 
Volgens mij is er nog wel een verschil tussen onzeker, perfect en of hoogbegaafd.
Diegene die deze vraag stelde was zelf ook anoniem en de site maakt het mogelijk dat iemand anoniem iets kan neerzetten.
Maar geloof niet dat het verhaal over de commodela dan maar openzetten een kwestie is van onzekerheid, perfect en of hoogbegaafd maar gewoon ontzettend stom nadenken.
Sorry dat ik het zeg, maar iedereen weet toch dat je dat NOOIT moet doen?
En dat ieder kleintje "lijkt" dat ie zich nog niet kan omrollen of weet ik veel wat maar in die seconde dat het wel wordt gedaan er van alles kan gebeuren en dan ook echt het ergste kan gebeuren wat je volgens mij in een moeders leven kunt voorstellen??


 
Goh, Mirjam er zitten inderdaad wat lullige reacties tussen. Er zitten inderdaad ook wat verbaasde of verbijsterde reacties tussen. Maar er zitten vooral ook serieuze tips en oplossingen tussen. Valt me op dat jij dan dus blijkbaar alleen maar oog hebt voor de negatieve. En nee, ik zet er geen naam bij want ik geloof niet dat dat iets veranderd aan de inhoud van mijn boodschap.
 
Ik leg mijn zoontje met aankleedkussen en al op de grond. Omdat ik katoen gebruik vind ik het belangrijk dat hij een tijdje zonder luier om zijn kontje kan liggen. Dat vind hij zelf ook heerlijk. mocht hij van het aankleedkussen afrollen dan is er nog niets aan de hand, ondertussen ruim ik de rommel op en was ik de luiers of berg ze op, en voor ik het weet is er tien minuten verstreken heeft hij ondertussen nog eens geplast, en dan verschoon ik hem, leg hem ff in zijn bedje en dweil de vloer eventjes. Dat is zo gebeurd.

Vind het jammer dat mensen zo negatief reageren, dan ben je als mama zo onzeker en dan proberen anderen je nog dieper in de put te duwen. Maar er zijn genoeg mensen die gewoon zeggen hoe zij het doen, zonder een oordeel te vellen.

En mijn handen kunnen ook heel vies worden, want mijn mannetje heeft spuitpoep, en hij beweegt erg veel tijdens het verschonen, dus het tis heel moeilijk om schoon te blijven. als er dan een lok haar voor mijn gezicht valt, ja dan gebeurt het zelfs dat er poep aan mijn haar zit.

Gelukkig bestaat er nog zoiets als een kraan waar water uit komt, dus niets om mij zorgen over te maken.

Sterkte!
 
Hoi, ik ben de 'ontaarde' anoniem :) die deze vraag stelde. Bedankt moeders die mijn vraag serieus namen, ik zat er echt mee. Voor de rest: jammer dat er altijd van die betweters zijn, bij wie alles, vooral op schrift, altijd goed gaat.

Wilde alleen even toelichten dat ik de la open heb gezet, toen ik dacht dat ik van m'n graatje ging vanwege de buikgriep (beter dan een kind uit je handen laten vallen!) en een keer toen ik het bijna in mijn broek deed ook vanwege de buikgriep, dus het is niet zo dat ik maar wat doe. We hebben sinds vandaag ook een ledikant naast de commode, dus dit probleem is wel opgelost (wieg stond in andere kamer). Ons meisje is trouwens nog maar een paar weken en vrij rustig, dus ze kan nog niet echt rollen of zo.

Ik verbaas me verder dat er vrouwen zijn die nooit vuile handen krijgen. Mijn meisje poept en piest dat het een lieve lust is en ja dan krijg je wel eens wat aan je handen. En ook al zijn mijn handen schoon dan nog 'stinken' ze naar de lotiondoekjes. En als ik daarna wil voeden (borstvoeding) vind ik dat gewoon niet fris.
 
hoi Anoniem,

Allereerst wil ik wel ff toegeven dat ik het knap vind dat je je toelichting nog geeft.

Geloof alleen niet dat sommigen, onder wie ik, betweterig zijn.
Heb alleen maar mijn gevoel gezegd dat ik het niet snap dat je zoiets kunt doen. En heeft volgens mij niets met betweterig te maken maar enkel puur voor de veiligheid.
Juist omdat er zoveel mis kan gaan, ookal rolt je kindje nog niet om.
En heeft er niets mee te maken of dat alles bij ons wel goed gaat, dat zal ook zeker niet nee en ieder zijn eigen opvatting over de opvoeding.
Maar kon me niet voorstellen dat je zoiets kunt vragen en ook bij jou zal de veiligheid toch voorop moeten staan boven jouw vieze handen of je buikkramp??

Ik hoop dat je meer van het bedje gebruik gaat maken en of van de grond in noodgevallen...

Succes...
 
Terug
Bovenaan