hoe gaan jullie hiermee om?

Hai allemaal,

Ik heb in februari dit jaar mijn eerste miskraam gehad (met bijna 9 weken) en daarna de tweede in mei (met 9 1/2 week) van dit jaar allebei.
 Nu ben ik net weer gisteren ongesteld geworden, maar ik merk aan mezelf dat ik toch wel erg teleurgesteld was. Ik wil graag zo snel mogelijk weer zwanger zijn en dan dat het goed gaat!
Hoe gaan jullie hiermee om? Wat doen jullie om het geen "obsessie" te laten worden?

Liefs,
J_J

P.s. ik hoop dat we allemaal snel en gezond zwanger mogen zijn.

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt..  zo en zo in de war en nog herstellende van de  miskramen.. Tis natuurlijk niet niks he?! een enorme teleurstelling!  
Ben zelf ook nog herstellende.. wat heet ik zit nog te wachten tot er een vruchtzakje afkomt en de kans dat ik naar de gyneacoloog moet  wordt steeds groter..  

Probeer  vertrouwen in jezelf te blijven houden..  probeer vertrouwen in de toekomst te hebben en probeer positief  te blijven!   We zijn er hier voor elkaar en om elkaar op te peppen en dat is dan ook de reden dat je moet blijven spuien!...
Kop op he meid.. het komt allemaal wel goed!

Hopelijk zijn we snel allemaal gezond zwanger..

LIefs Debby  

Hai Debby,

Dank je wel voor je reactie.
Ik probeer wel positief te blijven, maar zoals je al in een andere topic schreef het gaat echt de ene dag beter dan de andere.

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is om te moeten wachten tot de miskraam vanzelf op gang komt. Ik heb dat de 2e keer ook gehad en vond het vreselijk.
Uiteindelijk kwam het bij mij toch voor een groot deel uit zichzelf, helaas moest ik toch ook nog gecurreteerd worden.

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken hiervan (want je moet het echt goed verwerken weet ik nu).
Ik denk aan je en leef met je mee.

Liefs,
J_J

Geen dank hoor meiske.. Al heb ik denk ik niet veel anders kunnen doen als wat anderen zeggen! Tis iets waar je zelf je weg in zult moeten vinden.. En de een zal die weg sneller gevonden hebben als anderen.. Het is heel logisch dat je snel zwanger wilt worden.. Helemaal omdat dit jouw 2e mk is geweest! Je leeft er toch al naar toe en kijkt er al gelijk heel erg naar uit. Je maakt plannen en misschien ben jij bij een 2e zwangerschap toch iets gereserveerder.. je hoopt toch dat het goed blijft gaan! Als het dan fout gaat, dan maaien ze voor de 2e keer je benen onder je lijf uit.. Niet dan?
Ik begrijp heel goed dat positief blijven heel lastig is en dat dat de ene dag veel beter gaan dan de andere.. want inderdaad dat had ik in een andere   topic al benoemd! Het ligt ook echt aan je eigen gemoedstoestand van die dag.. toch?

Wat betreft het wachten nu... ik word er GEK van! Ik heb besloten me voor te houden dat ik gewoon gecurreteerd moet worden en dat het niet meer vanzelf af gaat komen. Maandag moet ik naar de VK en dan zullen we op de echo meer zien! dan heeft het ook lang genoeg geduurd. Ik zie niet op tegen het curreteren.. Ik zal echt blij zijn als ik er vanaf ben.. Dat klinkt misschien gek, maar je zult me wel heel goed begrijpen denk ik! Hoelang heb jij toen moeten wachten voor het op gang kwam?

Ik hoop echt dat wij hier allemaal snel weer kunnen genieten van een nieuwe zwangerschap en dat het dan maar gewoon goed mag blijven gaan..

Veel liefs Debby

Hallo JJ,

Wat erg voor je dat je ook tot twee keer toe een miskraam mee hebt moeten maken, ik hoop voor je dat drie keer scheepsrecht voor jou wel op gaat!
Ik heb drie miskramen in iets meer als een half jaar gehad, en zit nu te wachten op de chromosoom onderzoeken!....Ik ben er iedere minuut van de dag mee bezig, ook met het zwanger worden wat jij zegt. En als ik er al even niet aan denk dan word ik er wel weer aan herinnerd door iets in de omgeving of mensen om je heen die zwanger zijn.
Het lijkt me ook normaaldat je er mee bezig bent hoor, helemaal nadat je miskramen hebt gehad, je krijgt zoveel voor je kiezen.....
Heel veel sterkte methet verwerken,en heel veel succes met het opnieuw zwanger worden!
Liefs Sarah

Hoi J_J,

Allereerst sorry om te horen dat ook jij 2 mk gehad hebt. Maar je zit hier op het juiste forum hoor! Ik sluit me bij Sarah aan. Kan me erg goed voorstellen dat je meteen weer zwanger wilt worden (je kinderwens is immers nog steeds niet vervuld). En tuurlijk is dan elke ongi weer een flinke tegenslag. Schrijf je verdriet etc dan maar hier lekker van  je af. Het helpt echt dat hier veel meiden zitten die hetzelfde meegemaakt hebben. Geeft enorm veel steun.

Ook ik heb net mijn 3e mk gehad, en aangezien we nog op uitslag van onderzoek zitten te wachten, ben ik bang om deze maand meteen weer zwanger te worden (hoeft deze maand ff niet) Maar natuurlijk willen we daarna zo snel mogelijk er weer voor gaan. Onze kinderwens is alleen maar sterker geworden door de mk. Overigens merk ik wel dat het nu ook emotioneel steeds moeilijker wordt. Mijn vriendinnen zijn hoog zwanger,dus dan wordt je ook vaak ermee geconfronteerd met het feit dat je zelfnog niet zwanger bent.

Ik hoop dat je ongi snel voorbij is en dat je komende maand toch weer zwanger raakt. Dat we maar snel met zijn allen naar het "zwanger-zijn" forum mogen opschuiven (en daar mogen blijven)!

groetjes,
Dion

Hai meiden,

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Ik moet zeggen dat het me wel sterkt al vind ik het vreselijk om te lezen dat meer meiden zoiets mee moeten maken.
In mijn omgeving stuit ik vaak tegen onbegrip. Ik moest bv. na beide miskramen weer heel snel aan het werk, want "lichamelijk mankeerde ik toch niets?!".
Nu is het zo dat het me allemaal op begint te breken (de miskramen en veel drukte op het werk), dat ik dinsdag naar de huisarts ga en naar de arbo verpleegkundige.
Mijn vriend is bang dat ik tegen een burn out aan zit.

Mijn vriend en ik hebben het er vanmorgen over gehad en we hebben besloten (hoe moeilijk ook) nu weer veel tijd en energie te steken in elkaar en onze relatie. En te genieten van de tijd die we nog samen zijn (hopelijk zijn we snel met z'n drieën).

@ Debby: meid dank je wel voor je lieve woorden, je beschreef precies wat er door me heen gaat.
Ik vind het niet raar klinken hoor dat je vind dat het lang genoeg heeft geduurd. Ik kan   me dat goed voorstellen. Je wilt het afsluiten en weer verder. Ik denk aan je morgen. Laat je weten hoe het gegaan is?!

@ Sarah: Ik hoop ook dat 3 keer scheepsrecht is. Ik hoop dat jij ook snel weer gezond zwanger bent! Heb jij al kinderen? Ik niet, dus ik vraag me weleens af of het wel voor ons is weggelegd. Ken je dat gevoel?

@Dion: ik heb je wel wat gevolgd hier op het forum. Jij had je 2e miskraam en curretage iets voor ik de mijne had. Ik was dan ook helemaal blij om te lezen dat je zo snel weer zwanger was. Ik was erg geschokt dat het nu weer niet goed is gegaan.
Ik hoop dat uit de onderzoeken komt dat alles goed is met jullie allebei.
Ik was ook  2 keer snel zwanger (beide keren maar 1 menstruatie gehad), maar daardoor ben ik wel bang dat het nu heel lang gaat duren.

Ik zal proberen hier wat actiever mee te schrijven enzo. Ik durf het vaak niet omdat ik denk "wat heb ik iemand nou te melden".

Meiden, ik hoop echt snel te lezen dat iemand zwanger is en dat het dan allemaal goed gaat.

Dikke knuffel,
J_J

Hoi J J,

Het is inderdaad zo moeilijk niet met zwanger bezig te zijn terwijl je het zo graag wilt. Het is allemaal makkelijk gezegd dan gedaan. Zwanger worden is geduld hebben en wachten wachten wachten..... Wachten tot je eispong, wachten op je NOD, wachten op de echo, wachten op de miskraam na een bloeding......  Wat zwanger worden betreft kun je zoveel  willen maar dat gaat altijd niet  even snel genoeg. De natuur is keihard.  Je hebt het gewoon niet voor het zeggen.

Mijn manier om het enigszins te verwerken is te kijken naar de dingen die je wel hebt:  je partner vooral.  En vooral kijk naar de toekomst en blijf hoop houden. Maar even zo belangrijk is huilen wanneer je wilt huilen, je er niet voor schamen. Het is niet niks wat er met je gebeurd en niemand  kan over de ernst van de zaak oordelen dan jij. Jij moet er doorheen en uiteindelijk zal het wel slijten maar weggaan doet het nooit. Daar moet je mee leren leven.    

Een vriendin van me zei heel mooi na mijn miskraam  dat er ergens een baby op een wolkje zit te wachten op het goede moment. Ik vind dat een mooie gedachte om aan vast te houden.  

liefs Dusss

Terug
Bovenaan