hoe gaan jullie hiermee om?

Hai Marina2,

Wat lief dat je aan me denkt.

Wat spannend dat je morgen je eerste echo hebt. Wat is IUI precies, sorry, maar ik ken die termen niet zo goed.

Ik zit nu gedeeltelijk in de ziektewet. Het gaat wel weer wat beter met me. Mijn vriend en ik praten nu erg regelmatig over de miskramen en huilen er ook samen om, dit voelt heel veel en ik voel me daardoor erg verbonden met hem.
Ik werk nu 2 keer 4 uur in de week op therapeutische basis.
Deze week is voor ons ook een spannende week, want ik had zondag ongesteld moeten worden na een cyclus van 30 dagen, maar ik ben het tot op de dag van vandaag nog niet.
Vorige week had ik wel ongi-krampjes. Ik heb pijn aan mijn borsten en vanmorgen moest ik overgeven.
Ik durf nog niet goed te testen, toch bang dat hij negatief is. Ik zie eigenlijk best tegen de eerste echo op als ik weer zwanger mag zijn. Bang om weer te horen dat het niet goed is.
Ik ga waarschijnlijk vrijdag testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
Mijn vriend is volgende week jarig, dus dat zou wel een heel mooi cadeautje zijn, maar ik durf er niet op te hopen.

Hou je mij ook op de hoogte?

Liefs,
J_J

Hallo J_J,

IUI is Intra-uteriene Inseminatie : het zaad van de eigen partner wordt direct in de baarmoeder ingebracht.   Eerst gaan ze via inwendige echo na of er rijpe follikels zijn.   Als er tenminste 1 rijp genoeg is krijg ik een inspuiting om de eisprng op te wekken.   36 u daarna moet het zaad van mijn man dan geïnsemineerd worden.
Onze gyn stelde deze techniek voor omdat ik best zo snel mogelijk weer zwanger wordt omwille van mijn leeftijd.   Hij geeft ons goeie kansen omdat ik toch spontaan zwanger ben geworden na ongeveer 9 maanden "oefenen".   Spijtig dat het een miskraam werd.
Ik duim voor jou dat je zwanger bent en dat alles goed loopt deze keer.   Je moet erin blijven geloven hé!   Laat je iets weten ?

Veel succes!

Hai Marina,

Dank je wel voor je duidelijke uitleg. Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?

Ik hoop voor je dat je vandaag goed nieuws hebt gekregen en dat je snel zwanger mag zijn en dat het dan allemaal super goed gaat.

Hier nog niet nieuws.

Ik hou je op de hoogte!

Liefs,
J_J

Hai Marina,

Hoe is het gegaan bij jou? Ik heb al steeds ff gekeken of je nog wat geschreven had.

Nou, ik heb net getest.. ik kon het niet meer laten en ik had vanmorgen de digitale van clear blue gehaald om volgende week mee te testen, dus deze heb ik net gedaan en er kwam ...... zwanger   te staan.
Niemand weet het nog. Ik ga het mijn vriend zometeen maar vertellen, want ik kan het toch nooit een week geheim houden. Ik ben vandaag namelijk erg misselijk en vanmorgen weer overgegeven.
Ik vind het allemaal erg spannend en hoop ontzettend dat het deze keer wel goed mag gaan.

Ik hoop dat jij ook goed nieuws hebt!

Liefs,
J_J

Hoi J_J,

PROFICIAT hoor!   Ik ben zo blij voor jou dat je goed nieuws hebt.   Ik duim voor jullie dat alles goed gaat dit keer want dat verdienen jullie wel.

Ik ben 43j, dus ik hoop ook snel weer zwanger te worden.   Maar de echo voor de IUI is eigenlijk een tegenvaller geworden.   Die was op dag 11, maar de gyn kon geen rijpe follikels vinden.   Vroeg of ik mijn eisprong dan misschien al gehad had.   Ik had inderdaad al op dag 7 het gevoel dat mijn eisprong er al aan kwam, maar ja, ik dacht dat kan toch niet zo vroeg want normaal is dat bij mij rond dag 14.   Dus bloed moeten laten trekken.   Uitslag : eisprong al gehad en het was een slechte eisprong volgens de gyn, dus ik zou daar toch niet mee zwanger kunnen worden.   Ik had ook aan de temperatuurcurve al gezien dat er iets niet goed zat.           Deze week moet ik dan terug om toch medicatie voor te schrijven om een goede eisprong te krijgen.   Hopelijk gaat het volgende maand beter.  

Lieve groetjes en veel geluk!

Hai Marina,

jeetje wat een teleurstelling voor jou/jullie.
Wat een gedoe lijkt me die medische molen toch. Ik ben erg blij dat wij dat niet hoeven en heb diep respect voor jou dat je wens zo sterk is dat je dat aan kan. Ik hoop zo dat jij volgende maan ook goed nieuws hebt! Wat voor medicijnen ga je krijgen dan?
Ik vond al die inwendige echo's al verschrikkelijk zeker, omdat je niet te zien kreeg wat je graag wilde zien.
Heb je al kinderen?
Wij hebben nog geen kinderen.

Ik hou je op de hoogte van alles (als je dat wilt tenminste). Dank je wel dat je voor ons gaat duimen.

Veel liefs,
J_J

Hallo J_J,

Inderdaad wel een teleurstelling, maar ja.   We mogen niet paniekeren voor een maandje uitstel natuurlijk.   We blijven ervoor gaan en hopen dat het alsnog mag lukken.   De medicijnen die ik zal moeten nemen of spuiten zijn hormonen voor de eicelrijping.   Ik heb vroeger al eens 2 maanden clomid geslikt, maar dat sloeg niet echt aan.   Nu zullen het wel zwaardere middelen worden, denk ik.
We hebben gelukkig al een dochtertje van 4,5j.   Daar zijn we op die pijnlijke momenten dan wel extra dankbaar voor.
Ik zou het heel fijn vinden als je me een beetje op de hoogte houdt hoor, dan zal ik dat ook doen.  

Veel liefs!

Hai Marina,

Wat leuk dat je een dochtertje hebt! Hoe heet ze?
Het lijkt me zo mooi als zo'n kindje haar armpjes om je heen slaat en dan "mama" zegt.
Daar droom ik echt van!
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je?

Ik heb vanmorgen de moed verzamelt en het ziekenhuis gebeld. Ik mag maandag 17 sept. voor de eerste echo. Ik ben dan rond de 7 weken.
Ik hoop zo dat we dan een mooi kloppend hartje te zien krijgen! Dat lijkt me zo bijzonder.
Nu wordt het wel echt.

Ik hou je op de hoogte!!

Knuffel,
J_J

Terug
Bovenaan