hoe gaat het met de kilo's?

Ik was wel benieuwd hoe het met jullie gaat daarin!
(vooral moeders die vaker zwanger zijn geweest en verschil zien)

Meer om het feit dat ik nu nog maar 0.8 kilo aangekomen ben (ben nu 17w4d) terwijl er bij mijn dochter toendertijd al ruim 6 kilo aan zat!!
Okeej, ik ben niet een van de dunste met maat 46, maar dat had ik toen ook; dus daar zit geen verschil in!
Ik denk dat ik nu bewuster eet, omdat ik niet weer 23 kilo wil aankomen, en het daarna bijna niet af krijg!!
dus meer fruit en gezond voer ipv vette hap!
en tuurlijk eet ik ook een frietje, in het weekend chips of chocolade.

ben wel bang dat het nu wel wat sneller zal gaan, omdat ik last van mijn bekken begin te krijgen hoop ik dat ik toch kan proberen te blijven sporten. dat scheelt natuurlijk ook, als je niks doet zal het er sneller aan zitten!

we zullen wel zien hoe het verloopt...

Ben zelf maatje 44, dus ook altijd een beetje zenuwachtig van de weegschaal... Was bij mijn 1e zwangerschap ook erg bang voor overtollige kilo's die ik nooit meer kwijt zou raken, maar dat bleek reuze mee te vallen!

Bij de 1e viel ik eerst 6 kg af omdat ik niet kon eten en kwam daarna vanaf week 20 weer aan, op het einde zat ik 14 kg boven mijn normale gewicht, erg netjes, vond ik dus! En ik viel bijna om van verbazing toen ik 10 dagen na de bevalling mijn eigen normale broeken al aankon en de weegschaal me vertelde dat ik 1 kg lichter was dan voor mijn zwangerschap!!

Ben er nu dus een stuk relaxter mee. Eet ongeveer hetzelfde als normaal (wel iets meer brood en fruit), al geef ik wel iets eerder toe aan bepaalde lusten. Ik ben tot ongeveer 18 wkn niet aangekomen, maar nu in de laatste 2 weken zitten er plots 2 kg aan... Het groeien is nu echt begonnen...

Groetjes, Karin
19+6 wkn

het is voor mij het eerste kindje
dus ik kan niet vergelijken...

ik weet wel dat mijn zus behoorlijk was aangekomen, maar die at dan ook voor 3!
en dat terwijl Fleur echt maar 1 kindje is hoor!

we hadden tot vorige week niet eens een weegschaal in huis, maar we willen het toch bij houden.
ik woog voor de zwangerschap rond de 70 kg. (dat weet ik van de sportschool) door de verhuizing ga ik nu niet meer naar de sportschool, dus kan ik daar niet meer wegen.

met 12+6 woog ik bij de verloskundige 67
en met 16+4 woog ik ook nog 67 kg.
met 18 weken ben ik op onze nieuwe weegschaal gaan staan en woog ik 68.3

nu moet ik nog even afwachten tot bij de verloskundige om te kijken of de weegschaal daar en thuis hetzelfde aangeven....
vanaf nu wil ik iedere vrijdag even op de weegschaal. (iedere keer als ik een week verder ben) dus we zullen zien!

het is voor mij het eerste kindje
dus ik kan niet vergelijken...

ik weet wel dat mijn zus behoorlijk was aangekomen, maar die at dan ook voor 3!
en dat terwijl Fleur echt maar 1 kindje is hoor!

we hadden tot vorige week niet eens een weegschaal in huis, maar we willen het toch bij houden.
ik woog voor de zwangerschap rond de 70 kg. (dat weet ik van de sportschool) door de verhuizing ga ik nu niet meer naar de sportschool, dus kan ik daar niet meer wegen.

met 12+6 woog ik bij de verloskundige 67
en met 16+4 woog ik ook nog 67 kg.
met 18 weken ben ik op onze nieuwe weegschaal gaan staan en woog ik 68.3

nu moet ik nog even afwachten tot bij de verloskundige om te kijken of de weegschaal daar en thuis hetzelfde aangeven....
vanaf nu wil ik iedere vrijdag even op de weegschaal. (iedere keer als ik een week verder ben) dus we zullen zien!

Hai,
Bij mijn dochtertje ben ik ruim 30 kilo aangekomen en dat wil / probeer ik dit keer te vermijden. Ben nu bijna 19 weken zwanger en merk de laatste week dat ik 2 kilo ben aangekomen. Ben denk ik in totaal nu zo'n 3 kilo aangekomen en weeg nu 69 kilo. Volgens mij komt er nu wel de tijd aan dat de kilo's wat sneller gaan dus ik eet meer fruit en brood.
Ben benieuwd hoe het met de andere moeders gaat.
Groetjes, Floor

Ik ben nu (20 wk) ruim 7 kilo aangekomen. Het is mijn eerste dus een vergelijk zit er niet in.

Anderhalf jaar geleden was ik een maatje 44. Aan het begin van mijn zwangerschap had ik maat 42. Waarschijnlijk zal ik die moeite na deze zwangerschap weer opnieuw moeten doen. Maar dat zien we dan wel.

Op dit moment probeer ik gewoon zo gezond mogelijk te doen.  Sporten zit er helaas vanwege mijn rug niet meer in.

De eerste 3 mnd was ik hele dagen door misselijk waardoor ik 5 kilo was afgevallen (gelukkig eigenlijk, want die wilde ik nog kwijt :D) en was ik van 68 naar 63 kilo gegaan.
Dat was dus bij 12 weken. Vier weken later bij 16 weken was ik bij de verloskundige 600 gram aangekomen. Dat vond ze maar weinig, maar gelukkig kon ik vanaf toen ook weer gewoon eten.
Ik ben nu 21 weken zwanger en ik ben nu toch 3 kilo aangekomen gelukkig. Maar nu gaat het denk ik wel snel, want mijn buik groeit flink. Maar omdat dit mijn eerste is heb ik geen idee wat normaal is. Ik had gelezen dat de gemiddelde vrouw 12 kilo aankomt in het totaal, dus ik heb nog een paar kilo's te gaan!

600 gram aankomen weinig met 16 weken?
ik was nog niks aangekomen, maar dat was normaal voor iemand die misselijk was geweest en dat zou na de 18 weken wel beginnen.

met 18 weken woog ik 68.3.. nu met 20 weken weeg ik 68.6
ach we zien het wel!

Terug
Bovenaan