Hoe gaat het met iedereen?

Het is hier zo erg stil de laatste dagen dat ik me afvraag hoe het met jullie allemaal gaat?

Ik zelf ben gisteren weer naar de verloskundige geweest voor controle alles was weer dik in orde bloeddruk 130/70 zit nu in week 26+2 fundushoogte 23cm en n+2 en het hartje was weer duidelijk te horen. :D
Ik heb vandaag een Lunchtest ben vanmorgen al geweest en moet nu vanmiddag weer heen dit is omdat mijn moeder zwangerschapsdiabetus heeft gehad dus ff afwachten hoe dat gaat.

Verder begin ik wat meer kleinere zwangerschapsklachten te krijgen, me rug voel ik toch wel af en toe en me bekken weet ook af en toe wat te zeuren.

Maar voor de rest mag ik in me handjes knijpen en ben ik blij dat de tijd zo snel voorbij vliegt :D

De babykamer is nu ook klaar er moeten alleen nog wat dingetjes gekocht worden en dan zijn we er helemaal klaar voor.

Hoi,

Ik vind het nu ook wel snel gaan allemaal.

Ik ben vandaag 26 weken en 3 dagen volgende week dinsdag mag ik weer terug naar de v.k. Afgelopen keer had ze mijn ijzer geprikt dit was erg laag ik ben nu aan de Floradix.
Ook heb ik 's avonds veel last van mijn bovenbuik dit komt door het tillen ik werk met kleine kinderen en ik begin nu wel te merken dat dit soms zwaar is.

Ook kan ik niet wachten om de babykamer af te maken, moet nog even wachten want die wordt pas de eerste week van Maart geleverd.

Geniet er allemaal lekker van.
Groetjes Kim

Hey hey!

Hier ook alles goed. Vandaag 25 weken op de kop... Wij zijn net terug van 2 weken in de USA en het was heerlijk. We moesten er eerst 3 dagen werken, maar nadien hadden we nog 1,5 week vakantie en daar hebben we nog lekker van genoten met z'n tweetjes!
Maar ik ben ook weer blij om terug te zijn, zo'n reis is op zich al best vermoeiend en dan mét buik... Pfff! Ook het eten is natuurlijk wat, ik ben op die twee weken 3 kg bijgekomen, dus ik houd m'n hart al vast voor de reactie van de vk waar ik donderdag een afspraak heb... Maar goed, sinds ik terug ben ben ik op het zelfde gewicht gebleven (nu 4 dagen) en ik let er nu wel even op dat ik het echt gezond doe, dus ik hoop dat het zich in de komende weken toch terug wat normaliseert...
Ik herken ook (van Kim?) de last van de bovenbuik... Als ik een drukke dag heb gehad, kan ik echt last hebben van de spieren (denk ik) tussen mijn navel en borsten... Maar ja, zij zijn het ook nog niet zo gewoon dat ze moeten rekken he, allez, bij mij alleszins is er toch nog niet zo lang ook "vulling" boven mijn navel.
Verder geniet ik van al het gestamp in mijn buik. Het is nu zo duidelijk dat ik het altijd voel en me er niet hoef op te concentreren en ook Joris kan vaak meegenieten, hoewel de kleine duidelijk al karakter heeft, want als Joris zijn hand op mijn buik legt (meestal omdat ik dan gezegd heb dat hij weer lekker actief is), stopt hij de helft van de tijd met bewegen! Ha ha...

Allemaal nog veel succes!!!
Indra

Hee dames!
Wat leuk, een update, het was hier best een beetje rustig...
Bijna 25 weken onderweg hier.
Ik begin wel echt last te krijgen van mijn lompigheid; omdraaien in bed, een snipper van de grond pakken, fatsoenlijk gaan zitten, het gaat niet van harte allemaal.
Ik geef les en als ik op de gang een paar kinderen "snap", rennen ze nu gewoon weg en geef ik het maar meteen op, haha!

Mijn kleine gozert is behoorlijk actief, van het weekend voelde ik me net een liggende wasmachine. En inderdaad, dan roep ik papa en stopt hij zodra de hand neer wordt gelegd. Gelukkig is het soms ook zichtbaar wat er gebeurt, dat is wel leuk voor pa.

Ik heb last van mijn rechterribben. Ik weet niet hoe het komt, ik kan me niet voorstellen dat hij daar al tegenaan trapt, maar misschien wel als ik zit, dan is het erger.
Maar alles zal ook wat in de verdrukking komen misschien, heerlijk...

We zijn druk bezig met onze babykamer. Goedkoop gescoord en nu helemaal in de eigen kleuren aan het maken, leuke knoppen gekocht enzo.

Het gaat wel erg hard nu vind ik, de weken kruipen niet meer voorbij. Mijn verlof komt ook rap dichterbij. Ik ga zes weken van tevoren en heb ergens ook nog een week voorjaarsvakantie ertussen zitten. Daarna nog maar zeven weekjes en lesweken vliegen altijd voorbij, dus dat is mooi.

Ik heb er veel zin in!
Tuurlijk wordt de bevalling niet lekker ( op z'n minst) en zal het best wat slaap gaan kosten allemaal, maar ik zie er wel erg naar uit, we zijn toe aan deze verrijking en de familie is er ook zo leuk mee bezig.
Mijn neef en zijn vriendin zijn trouwens ook uitgerekend rond onze datum, een andere vriendin van mij ook. Nu kwam mijn nicht met het nieuws dat ze drie maanden zwanger is en een zeer goede vriendin van mij blijkt ook zwanger!
Helemaal geweldig, gezellig en handig voor zometeen!!!

Veel succes allemaal en nog wat plezier, voor we echt olifanten zijn, hihi!
Zet hem op girls!

Groetjes,
Natalie

Hoi,

Fijn dat het bij iedereen zo lekker gaat.

Hier ook niks te klagen eigenlijk. Zit alleen wel in de ziektewet ivm bekkeninstabiliteit. Had ik de vorige 2 zwangerschappen ook last van. Ik heb nu kunnen werken tot 26 weken, terwijl ik bij m'n jongste al met 16 weken in de ziektewet zat, dus wat dat beterft ging het nu wel wat beter. Helaas is het nu toch weer op komen zetten.

Het kamertje zijn we eigenlijk nog niet mee bezig, maar daar hoeft ook niet zoveel aan te gebeuren, aangezien het kamertje pas 2,5 jaar oud is. Dus daar veranderen we weinig aan.

Ik ben nu 27 weken en 4 dagen zwanger.

Gisteren weer bij de vk geweest. Alles was weer prima. Ik was voor het eerst 1,5 kilo gegroeid en zit nu op het gewicht van toen ik zwanger werd.

Bloeddruk was 130/75. Baby is goed gegroeid, keurig volgens het boekje. En het hartje weer gehoord. Blijft bijzonder vind ik!

Ze heeft nog een keer de papieren gefaxt naar de gyn, omdat ik nog niks gehoord had. Dus als het goed is bellen die mij binnenkort voor een afspraak. De vk zei dat een gyn ws de bevalling gaat doen, ivm het bloedverlies bij Céline en Marin. Dan krijg ik tijdens de bevalling al een infuus om de baarmoeder samen te laten trekken en hopelijk komt de placenta dan wel goed los.

Ben benieuwd.

HoiHoi,
Hier ook maar weer eens wat van mijn kant. Tis ook alweer een hele poos geleden. Volg de forum wel, maar er wordt maar heel weinig geschreven.

Ik ben vrijdag op de 28 weken. Gaat best snel moet ik zeggen.
Moet dinsdag weer voor controle. Ben vorige week tussendoor ook nog een keer geweest. Mn collega's waarschuwden me voor bekkeninstabiliteit omdat ik was uitgegleden met de gladheid. Ben toen zowat in de spagaat gegaan en daar heb ik nu nog steeds last van. Is inmiddels alweer 4 weken geleden. Op advies van dokter (ook onze vk) ga ik morgen naar een bekkenfysio. Hopelijk dat de zeurderige pijn dan minder wordt. Voel me echt zo'n stijve hark nu.

Maruh verder gaat alles prima. Voel me super en mn bloeddruk gaat ook super.
Die is juist heeel laag. Heb er geen last van, dus mooi zo houden.

Ik voel onze voetballer haast de hele dag trappen. Als de wekker gaat smorgens begint het en zodra ik ga slapen houdt het weer op. Liever zo, dan andersom. Heb wel mn rust nodig.
Als ik de hand van mn man pak om te laten voelen hoe er gevoetbald wordt, is het even pauze. Las al dat dat niet alleen bij ons uitzondering is.

Heb gister de geboortekaartjes besteld. Gewoon bij een drukker. Durf eigenlijk toch niet via het internet te doen. Straks gaat er toch nog wat fout. Dat vergeef ik mezelf niet.

Nou zo zijn jullie weer even op de hoogte.

Groetjes Mirjam

UPDATE: Helaas te hard geroepen maandag, ik heb de nacht van maandag op dinsdag ontzettend beroerd geslapen had erg last van me rug, tegen de ochtend toch in slaap gevallen met als gevolg dat ik wakker werd met nog ergere pijn in me rug.
Leek wel omaatje die dag liep als een hark, en zeurde de hele dag door, de gedachten gingen al wat door me hoofd ik zal toch niet weer.......... nierbekkenontsteking hebben, ik sta hier bekend mee omdat ik ook voor de zwangerschap nooit een blaasontsteking voelde en het dan weer op een nierbekkenontsteking uit liep en gigantische pijn in me rug had.
Enigszins twijfelde ik of het niet door de zwangerschap kon komen maar aan de andere kant was ik toch stellig overtuigd dat het weer een ontsteking was.
Dus gisteravond maar vroeg op bed gegaan met 2 kruiken mee in me bed 1 voor me rug en 1 tegen me buik.
En ik moest vanmorgen werken, dus moest vroeg opstaan weg rugpijn maar dacht moet toch maar voor de zekerheid me urine laten controleren omdat ik het niet echt vertrouwde.
En..... wel weer een nierbekkenontsteking 2de x deze zwangerschap dus zit nu aan de antibiotica gelukkig was ik er deze keer vroeg bij waardoor het in een beginfase zat, heeft me een hoop ellende gescheeld want voeld echt niet lekker als je een echte zware nierbekkenontsteking hebt.

Nu maar hopen dat de kuur snel aanslaat en extra vit c en water drinken.

Hallo!

Mamaenpapaopkomst: wat ontzettend beroerd voor je zeg, dat je weer nierbekkenontsteking hebt. Daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten. Ik hoop voor je dat het snel over is!

Ik ben nu 25 weken en 1 dag op weg. Heel leuk om jullie updates te lezen, alles is zo herkenbaar! Als de vader in spe zijn hand op mijn buik legt is het speelkwartier acuut voorbij! We moeten er vaak om lachen maar ik vraag me wel af hoe het kan, zou het kindje dat nou echt zo goed voelen?
Verder ook langzamerhand wat kleine kwaaltjes, ik hield na 1 avond lang in een houding zitten wat vocht vast (wat de dag erna meteen weer weg was en is niet meer terug gekomen). En al een keer 's nachts kramp in mijn kuit, niet te vergeten het maagzuur en inderdaad: het bukken en andere activiteiten waarbij je voorover moet buigen gaan niet zo soepel meer als eerder!
Ik krijg heel vaak te horen van mensen: goh ben je al zo ver, waar laat je dat kind?! Met andere woorden, ik ben nog niet zo'n bolletje. Mijn buik zit vooral vrij laag, ik heb nog niet zo veel 'vulling boven de navel'. Waarschijnlijk komt dat door mijn lengte (zei de vk), ik ben ruim 1.82m lang. Het lijkt me juist leuk om zo'n mooie gevulde ronde buik te hebben, maarja dat is maar uiterlijk, ik ben allang blij dat alles zo voorspoedig gaat, dat mijn bloeddruk nog goed is (120 om 70) en dat het spruitje zo goed beweegt!
Allemaal veel plezier en degenen met bekkenproblemen heel veel succes!

Terug
Bovenaan