Hoe gaat het met iedereen?

He meiden,
Hier gaat alles aardig goed. Mijn dochtertje werd gister 3 jaar, dus we hebben een leuk en gezellig drukke verjaardag achter de rug. Merk dan wel dat het wat zwaarder begint te worden.
Ben inmiddels bijna 28 weken, dus verlof komt ook in zicht.
over 2 weken ga ik (voor het eerst) naar de negen maanden beurs met mijn zus, lijkt me wel heel leuk om eens te gaan kijken. Ik ben in elk geval van plan zo'n buikschildering te laten maken!
Met het maagzuur gaat het iets beter, heb het wat meer onder controle en met behulp van antagel is het wel vol te houden nu.
Buikje wordt wel iets dikker, maar nog steeds aardig bescheiden, denk dat het ook wel zo blijft, heb toch geen tijd om echt rust te nemen dus hard groeien doe ik niet. De baby groeit overigens volgens het boekje, dus niets om me zorgen over te maken. Inmiddels dus +1 kg sinds week 1 van de zwangerschap, dat zal dus wel uitlopen op een +6 aan het eind (en een -3 na de bevalling). Goeie reden om straks weer nieuwe voorjaars/zomerkleding te kopen!
Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!
groetjes
Klarie

Ha meiden.
Jammer he dat het hier zo rustig is. Komt denk ik echt door die gekke start die we gehad hebben...

Ik ben vandaag alweer 26 weken. Heb nog minder
dan 100 dagen te gaan, joehoe. Ben in die zin ook wel meer ontspannen,
maar schrik nog wel bij ieder krampje. Gelukkig zijn dat er niet
zoveel. Ik weet eigenlijk niet of ik harde buiken heb. Dit schijnt geen
pijn te doen toch? Uk komt als ik lig soms helemaal tegen mijn buikwand
aan liggen, dit voelt niet altijd even prettig en mijn buik is dan wat
hard, maar omdat ik dan rustig lig, is het geen harde buik. Als ik loop
voel ik dit ook wel, maar of het dan uk is die tegen de buikwand aan
gaat liggen, of een harde buik, geen idee eigenlijk. Maak me er geen
zorgen over, dus zal het wel geen harde buik zijn.
Ik heb
momenteel nog maar een beetje last van mijn bekken. Dan voornamelijk
aan de uiteinden van de botten van mijn bovenbeen. Die aanhechting is
gevoelig. Dit voel ik voornl 's nachts. Slaap nu met zo'n
voedingskussen, dit lijkt wel te helpen, al blijft het s nachts pijn
doen. Van maagzuur heb ik af en toe last. Voornamelijk als ik ga
zwemmen, weet niet of ik dat nog lang vol ga houden, want heb er dan
echt heel de nacht last van, terwijl ik er verder maar heel even last
van heb.
Verder heb ik genoeg energie, afgelopen weekend gewerkt en
heb weer veel gedaan. Na de verhuizing heeft nog niet alles een plekje
en met mijn nesteldrang, is het lekker om dingen op te ruimen (haha kan
ik ook hebben als ik niet zwanger ben hoor)
Nog 8 weken werken, het
aftellen begint. Heb al geregeld dat ik geen weekenden meer hoef te
werken. Heerlijk, voel me daar nu wat schuldig over, omdat het dit
weekend zo goed ging, maar voor hetzelfde geldt, krijg ik weer meer
last van mijn bekken en lukt het een volgende keer niet. Ook al
geregeld dat ik na mijn zwangerschapsverlof 8 volledige weken
ouderschapsverlof opneem. Ben dan thuis van 7 april tot 20 september,
heerlijk! Laat het maar een mooie zomer worden!
Mijn buik groeit ook
gestaag door. Alle kilo's zitten ook op mijn buik, alle 5... Vind hem
zelf niet enorm als ik naar beneden kijk, maar van opzij, of van foto's
is hij toch groter dan ik soms denk. Het wordt ook wel tijd dat hij de
breedte een beetje ingaat, geen idee hoe het anders allemaal moet gaan
passen. Heb nu al beurse gevoelens bij mijn ribben en maag en geloof
dat uk er nog niet eens tegenaan trapt..(las dit ook bij een ander, volgens mij zit ik ook sneller wat scheef die kant op..)
Over 2 weken komt mijn
kamertje, helemaal zin in. Ook hebben we al een kaartje uitgezocht,
helemaal leuk. Wil nog wel naar de 9-mnd beurs en daar mijn buik laten
beschilderen (net als ik bij iemand anders las). Als dat mooi wordt, wil ik dat misschien als kaartje,
maar degene die we uitgezocht hebben, vind ik ook helemaal leuk! Nu
alleen nog een naam....

Ook mijn uk wordt minder beweeglijk of stopt met bewegen als papa's hand in de buurt komt. Volgens mij heeft dit te maken met de andere bloedstroom. Die van ons kent beebje, omdat het die de hele dag hoort en dus weet het dat het mama's hand is. Papa's hand zal echter heel anders klinken. Grappig he!
haha nou een heel verhaal, maar jullie zijn weer op de hoogte,

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi allemaal,

Ik zal mjin belevenissen van de afgelopen tijd ook even neertypen. Mijn bekken doet inmiddels zo'n pijn dat ik in overleg met de vk en fysio heb besloten na de voorjaarsvakantie niet meer te gaan werken. dat heb ik vrijdag op school ook verteld. Nou dat werd me niet in dank afgenomen. Maar ja, ik moet wel, het gaat gewoon echt niet meer.
Ben nu 27,2 zwanger. Ben erg tevreden met m'n buik, mooie ronde bal en qua kilo's valt het mee, nog maar 4 kilo aangekomen. Ik ga wel vocht vasthouden, ik heb dikke voeten, stijve vingers en je gaat het in mijn gezicht zien. Maar ach, junior doet het goed en dat is het belangrijkste.
We hebben nu ook een kaartje uitgezocht. We wilden ook onze overleden zoon terug laten komen op het kaartje en dat is nu prima gelukt. Van de week komt de digitale drukproef. Kamertje is klaar, nog even twee lakentjes naaien en dan is de wieg ook af. Kortom... we zijn er bijna klaar voor.

groetjes, keesje

Dipje.... en ff me ei kwijt.....

Vorige week een lunchtest gehad vanwege zwangerschapssuiker van me moeder en dan krijg je automatische ook een test.
Gisteravond werd ik hierover gebeld uitslag iets te hoog 6.9 nuchter en na de lunch was het 5.9 (raar maar waar) zal toch bijna denken dat ze de waardes omgedraaid hebben.
Maar goed nu moet ik dus morgen na het ziekenhuis toe hier moet ik 3 uren blijven en gaan ze elk half uur me bloedsuiker op meten dan krijg ik een glucosedrankje om goede waardes te bepalen.
Ik heb hier gewoon echt totaal geen zin in...... gisteravond zat ik er ook ff echt doorheen kon alleen maar janken dat ik geen zin in zulk geklooi en gezeik heb.
Ik moest vandaag eigenlijks de hele dag werken maar ben gewoon helemaal ff er vanaf, van de kleinste dingen begin ik spontaan te huilen en het houdt maar niet op, ik weet ook niet hoe het komt me hormonen misschien.
Dus ben door een collega na huis gestuurd en ze heeft mijn dienst verder overgenomen, en ze heeft echt op me in gepraat dat ik nu zelf ook inzie dat ik het wat rustiger aan moet doen. (werkte nog steeds als een paard)
Ik wil teveel en ben koppig en geef niet snel dingen toe het gaat altijd goed met me ook als het niet zo is, en heb het beste voor voor andere ik wil mezelf niet ziek melden dat andere collega,s weer met te korten moeten werken want die hebben we al zoveel.
Ik denk dat ik toch maar de knoop moet door hakken en mezelf wat meer rust moet gunnen want zo kan het ook niet.
pffffffff dit lucht wel even op....

sorry voor het lange verhaal....

Hoi,

ook bij mij gaat het wat wisselend. Gelukkig geeft de weegschaal nog steeds +8 of +9 aan (nu 28 + 2). Heb me een aantal weken vrij goed gevoeld buiten de gebruikelijke moeheid om dan, maar nu sinds deze week is de bandenpijn helaas weer hevig terug. Kan eigenlijk heel weinig doen of het speelt op en daar had ik nu even geen zin in. Kombineer daarmee dat het op het werk momenteel erg lastig is (lastige functioneringsgesprekken) en een vriendin die heel onverwacht al met 33,5 week is bevallen en ik ben niet zo happy.
Ik zie nu ontzettend uit naar mijn verlof en tel de weken en dagen af. Ga wel pas 4 weken van tevoren met verlof om daarna nog veel weken te hebben, maar weet niet of ik dat ga halen met zoals ik me de laatste week voel.

Met uk gaat alles prima, groeit goed, mijn buik daarbij ook flink en de eerste striae hebben toegeslagen. Gelukkig niet op mijn buik, maar op mijn borsten! Nou had ik een bescheiden cupje (70D) en ik had al snel een paar meegroeibh's maat 75E gekocht, maar helaas ook die zal ik moeten vervangen, want de afdrukken staan 's avonds in mijn borsten. Kan vast niet goed zijn, dus ik ben nu maar op zoek naar nieuwe. Helaas jeukten de eerste ook (Anita's) en passen die van de Hema niet en weet ik dus niet of ik het hiermee ga redden tot de bevalling, dus ik weet nog even niet wat het moet worden. Heeft iemand nog een goede tip?

Miranda

vorige week blaasontsteking gehad hiervoor een kuur gehad gisteren voelde ik weer wat aankomen pijn in me rug, ik al besloten om vanmorgen urine in te gaan leveren voor een check-up.
Vannacht werd de pijn alleen maar heviger kon er niet van slapen en liep wat te spoken door het huis heen, ik kreeg het heel erg koud en ben toen op de bank gaan liggen en me vriend wakker gemaakt die me ingestopt heeft onder 5 dekens want lag echt nog te rillen van de kou.
Vanmorgen vroeg dus gelijk me vriend naar de huisarts gestuurd met mijn urine om deze te laten controleren, de arts schrok ervan alle waardes sloegen gelijk uit en hij was mag dat ik resistent was voor de kuur die ik eerder gehad heb.
Gelijk urine weg voor kweek naar het lab hier krijg ik woensdag uitslag van en ik moest direct naar de verloskundige toe om te kijken of alles goed was met de baby.
Dus gelijk vk gebeld die snapte niet wat ik daar moest maar mij toch laten komen (ik snapte het zelf ook niet want maakte me niet zorgen want voelde de kleine heel goed schoppen)
Bij de verloskundige was alles in orde moet goed in de gaten houden of ik geen weeen krijg door de blaasontsteking moet dan gelijk bellen.
wat een verhaal weer nu ga ik maar weer lekker rustig op de bank liggen

HoiHoi,
Goh wat allemaal een trieste berichten zeg.
Hier gaat alles goed moet ik zeggen.
Blijf wel last houden van mn liezen, na mn uitglijder. Ben inmiddels in behandeling bij een Fysio, wordt nog niet echt beter. Maar het is nog niet zo dat ik in een dip zit hoor.
Voel me verder toppie.
Ben vandaag precies op de 29 weken. Nog 7 weekjes werken. En die weken vliegen om, dus echt weekjes.

@Klimmie. Mn voorgevel is ook flink groot. Wist ook niet echt waar ik naar toe moest. Ben op het laatst toch maar naar een babyshop gegaan. Heb daar ook Anita gekregen. Heb de 85E en die zit echt super. Wel met beugel.
Wil straks aan het einde van de zwangerschap nog een voedingsbh gaan halen van dit merk. Tis me wat te duur om nu al te doen, aangezien er nog wel wat bij kan komen. 52.50 per bh geloof ik.

Bij de hema en andere lingerie zaken zijn de alleen maten t/m D. Niet echt handig als je van jezelf al D hebt.
Misschien dat je bij een goede babyshop nog wat goeds kunt vinden. Vooral Wel Passen.
Had laatst ook zo ff 1 meegenomen. Nou ik kon weer terug naar de stad klooien. (aangezien wij op het platteland wonen)

Groetjes Mirjam

Hoi Miranda,

Ik heb van mezelf al een behoorlijke boezem en nu nog wat meer. Ik heb deze zwangerschap geen meegroeibh's gekocht, want die vond ik altijd slap. Ik heb nu bij livera beugelloze bh's gekocht en die zijn 16.95. nog een kopie ook en die komt gewoon in E en volgens mij tot een omvang van 105 misschien zelfs 110. En echt ze zitten bij mij goed, ik heb zo'n gloeiende hekel van beugels, dus dit is ideaal en ze geven heel veel steun.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan