Hoe gaat het met iedereen?

Hoi allemaal,

Ik ben bijna 31 weken zwanger en mag absoluut niet klagen! Als het zo door blijft gaan dan stop ik pas met werken bij 36 weken. Mijn bedrijfsarts is daar niet zo'n voorstander van dus daar moet ik met 34 weken even langs.  We zullen nog wel zien.
En wat heerlijk dat de dagen weer langer worden! Ik kijk zo uit naar het voorjaar en de zomer en ben zo blij in deze periode te mogen bevallen. Mijn zoontje is van december en dat is toch een minder leuke periode om verlof te hebben.

Even wat feiten over mijn conditie op een  rij:
- Ik ben tot nu toe 7 kilo aangekomen en daar ben ik erg blij mee
- Mijn maagzuur is minder erg
- Mijn bekkeninstabiliteit is minder erg
- Bloeddruk is goed
- Ik hou nog niet veel vocht vast, dat was vorige keer wel anders....olifantje:))
- Alles beweegt flink  in mijn buik en groeit goed
- Mijn buik zit me af en toe lekker in de weg, mijn sokken worden aangetrokken door mijn zoon van 4 die dat prachtig vindt om te doen
- Ik ben wel af en toe erg moe en kortademig, dat is wel lastig
- En snurken dat ik doe....mijn man wordt er gek van:)))

De regeldingen lopen lekker op schema:
- Kamertje is af, moet alleen nog beetje inrichten en inruimen
- Heb al leuke kleertjes gekocht
- Kraampakket is binnen en intake kraamzorg gehad
- Geboortekaartje gezien, denk wel dat die het wordt
- Binnenkort gesprek met gynaecoloog om af te spreken dat ik een ruggeprik krijg als ik dat wil
- Alle babyspullen uitgezocht van de vorige keer en klaargelegd

Wat nog moet gebeuren:
- Naam uitkiezen, ik vind echt niets leuk of het is megapopulair of al bezet door vrienden, heel frustrerend, droom er zelfs van....herkenbaar?
- Kinderwagen en maxicosy schoonmaken, kleertjes wassen
- Bevallingscursus afspreken, ik ga een uurtje naar een individuele training
- Klossen halen
- Kaartjes bestellen en schrijven
- Oppas regelen voor mijn zoon tijdens bevalling, nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen....iemand wel?
- Versiering regelen voor geboorte en nadenken over traktatie school en werk
- Pyjama kopen voor bevalling, zag leuke en vooral goedkope big shirts bij Hans Textiel, ik ga volgende week eens kijken of het wat is. Aanbieding geldt van 2 tot 8 maart
- Blije doos ophalen

Ik hoop dat jullie ook allemaal genieten van de laatste weken, want de tijd vliegt voorbij!

Liefs
Lies

Hallo allemaal,

Hier ook alles prima eigenlijk. Heb alleen veel last van m'n bekken. Dus moet echt niet teveel op 1 dag plannen. Gelukkig komt m'n moeder me vaak helpen in huis, want heb natuurlijk al 3 meiden rondlopen, dus huishouden gaat wel door.

De baby doet het ook prima, voel hem/haar elke dag heerlijk bewegen. Vind het zo'n geweldig gevoel steeds!!

We zijn het ook eindelijk eens geworden over de naam en over het geboortekaartje. Was nog een heel gedoe hoor. M'n man vond niks leuk wat ik aandroeg en andersom ook. Bij de vorige zwangerschappen was m'n man lang zo kritisch niet hoor, toen vond ie alles best wat ik zei whahahaha.

Maandag krijg ik een groeiecho, omdat ze door m'n overgewicht niet precies kunnen voelen of de baby genoeg groeit. Maar maak me daar niet druk om hoor, was bij de vorige zwangerschappen ook zo en toen was ook steeds alles goed.
En dinsdag weer naar de gyn.

Het babykamertje hebben we nog weinig aan gedaan. We moesten eerst onze oudste 2 dochters op 1 kamer leggen. En de 3e dochter is nu ook een kamer opgeschoven. Dus kan ik nu beginnen met de babykleertjes enzo uitzoeken en het kamertje langzaamaan gaan inrichten. Het kamertje opzich veranderen we niks aan, die is pas 2,5 jaar oud dus ziet er nog prima uit. Alleen het ledikantje moet afgebroken worden en dan de wieg opgezet worden.

Verder heb ik eignelijk niet veel nieuws.

Liefs Annemarie

Hoi Allemaal,

Hier gaat het ook goed. Morgen ben ik 30 weken. Ik ben net bij de v.k geweest alles zag er nog goed uit, bloeddruk was goed ook heeft ze mijn urine nagekeken ook dit zag er allemaal goed uit. De laatste drie weken niks bijgekomen, daar was ik wel heel blij mee want ik ben nu in totaal 15,5 kilo bijgekomen.
Het hartje klopte weer goed en altijd als ze naar het hartje luisterd voel ik hem ook meteen een paar schopjes uitdelen erg leuk.
Moet een afspraak maken in week 32 krijg ik een groeiecho om te kijken of de baby niet te groot is.

Afgelopen week hebben we de babykamer bijna helemaal afgemaakt er hoeft alleen nog een gordijntje en een paar kleine accesoires.

Ook hebben we de geboortekaartjes besteld, kreeg gister al een mail van de dukker dat de enveloppen al binnen zijn.

Alleen de naam nog we zijn het nu eindelijk eens over de jongens naam alleen de meisjes naam blijft een probleem. Als iemand nog leuke korte stoere meisjes namen weet?

Iedereen nog veel succes met alles en geniet ervan.

Groetjes Kim

Hoi meiden,

Inmiddels 30 weken zwanger en zo heel af en toe begin ik te balen dat ik zwanger ben. Ik weet het, het klinkt zo ondankbaar, want ik ben ook zo blij dat we nog een kindje krijgen. ik kan niet wachten tot ik hem vast kan houden. Maar dat lijf , het voelt zo dik (qua kilo's is het niets, nog maar 4,5 kilo erbij), ik hou veel vocht vast en heb dus stijve pijnlijke vingers, dikke voeten. Moe, moe en nog eens moe. Vanwege mijn bekken zit ik vanaf morgen in de ziektewet. Kortom: ahhhhh.

Zo even geklaagd, volgende keer gaat het vast weer beter.

groetjes, keesje

Hoi,

Even een aanvulling op gisteren. Vanmorgen bij de vk geweest. Mijn bloeddruk is aan de hoge kant 130/90, dus vanaf nu iedere week op controle komen en ik schrok me lam op de weegschaal: 1,5 kilo in anderhalve week tijd erbij! Nou weet ik dat het niet van het eten is, want ik moet echt oppassen met wat ik eet ivm maagklachten, dus het is puur vocht en dat raak ik straks zo weer kwijt, maar toch.
Ik ga toch maar van de week alle kleertjes wassen en de dekentjes naaien, mocht ik dan vanaf volgende week echt rust moeten nemen, dan is het allemaal maar klaar!

groetjes, keesje

Hoi iedereen!
Gisteren ook nog een keertje bij de vk geweest, de laatste keer voor de 30 weken (vandaag precies 29) en dus staat de volgende afspraak iets vroeger dan gewoonlijk, de laatste ronde wordt ingezet :)
Alles was in orde, ze kon nog niet goed voelen hoe het kindje lag, blijkbaar nog wat teveel vruchtwater, maar het hartje klonk heel goed, mijn bloeddruk en eiwit/suiker was ok (ik krijg elke keer urine-controle, wat wel goed is, want zo heeft ze al een blaasontsteking opgespoord!), alleen was ik wéér 3 kg aangekomen op een maand. Ik zit dus nu op +14 en heb toch een beetje de opdracht gekregen al het ongezonde van mijn menu te schrappen. Ik ben nogal een snoeper, maar ja, als ik zo blijf doorgaan, eindig ik een eind in de twintig, er moeten nog 11 weken bij he... Maar het is zo moeilijk om de chocola te laten!!! Iemand tips?

Oh, en een tip voor Eilatan: het voedingskussen gewoon tussen jezelf en de rand van het bed houden, kan je man er tenminste niet mee aan de haal! Die van mij gaat nu alleen altijd met het dekbed lopen, dus daar moet ik nog een oplossing op bedenken :-s

groetjes!

Alles gaat hier nog steeds prima. De baby ligt inmiddels al met het hoofdje omlaag, de bloeddruk is nog steeds ok, HB was ook goed.
Begin wat pijn in het schaambeen te krijgen, dus ik moet niet te lang stilzitten anders kom ik niet meer zo makkelijk  in beweging!
NOg 5 weekjes werken en dan heb ik al verlof!

groetjes
Klarie

Hoi allemaal,

Hier gaat het ook allemaal goed, gister bij de v.k geweest. Ze heeft mijn urine overal op nagekeken dit was gelukkig allemaal goed. Ook ben ik de laatste 3 weekjes niks bijgekomen, daar ben ik wel blij mee.   Wel is mijn buik weer goed gegroeid mijn baarmoeder liep op cm 2,5 week voor. Ben benieuwd naar de 32 weken echo.
Over drie weken weer terug naar de v.k en dan moet ik om de 2 weken.

Wel begin ik met lange stukken lopen wat last te krijgen dan drukt het heel erg op mijn blaas herkent iemand dit? Ook kreeg ik gister met lopen kramp in mijn bovenbenen.

Mijn zusje is nu 9,5 week zwanger en krijgt morgen haar eerste echo, ik vind het zo spannend voor haar.

Iedereen succes met alles!

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan