Hoe hebben jullie het persen ervaren?

Hallo,

Zelf ben ik ook zwanger van de tweede nu 31 weken en heb bij de eerste tot 8 cm ontsluiting weeen gehad en werd toen een keizersnede.

Ik heb de persweeen nooit gehad en vroeg me af hoe jullie die ervaren hebben?

Ik ben er niet zo bang voor maar is dit erger dan de ontsluitingweeen of juist niet?

Ben wel nieuwsgierig.

hoi mirella,

ik vond ze geweldig die persweeen wat een oerkracht heb je op zo'n moment. bij mij deden ze ook geen pijn en je weet ook als je aan het persen bent je kindje ieder moment kan komen.

liefs kim

Eerlijk? Het was een dikke hel !!!
Hoe kunnen persweeen nu geen pijn doen? Ik weet wel dat iedereen het weer anders ervaart natuurlijk.
Ik vond de hele bevalling gewoon een hel, alles, ook de onsluitingsweeen. Ik had 14 uren lang hele heftige. Mijn verloskundige bevestigde dat ook. Had rug, buik en beenweeen. Kon ze absoluut niet prettig opvangen en ik had continue pijn ook wanneer de wee wegzakte.
Toen ik persweeen kreeg was het nog erger of ook net zo erg.
Enne, vergeten doe ik het niet. Dat vind ik zo cliché. Want dat geldt niet voor iedereen. En ook opmerkingen: kijk eens wat je er voor terug hebt...Ik zie dat los van elkaar gevoelsmatig dan.

Titiana

Hoi, persoonlijk: geef mij de persweeen maar. Ik kan me niet herinneren dat die pijn deden. Ik voelde vooral de persdrang en weinig pijn meer. Maar zoals je ziet is dat voor iedereen weer anders.

Groeten, Annemarie

Hoi

Ik was ook wel blij dat de ontsluitingsweeen overgingen in persweeen. Bij persweeeen kan je tenminste iets doen, dan gaat alles vanzelf zeg maar. Je hoeft niet meer na te denken over het opvangen oid, gewoon je natuur volgen. En ja pijn??? Ik weet het niet meer. Daarvoor had ik erg veel last van de weeen, maar bij het persen is me dat niet bijgebleven. Ik moest wel een uur persen, dus ik heb daarna een aantal dagen flinke spierpijn gehad en ook nog een spiertje in mijn rug verrekt.

Dus geen zorgen maken hoor. Persen gaat vanzelf.

Groetjes
Caroline

Hoi Mirella,

Het schijnt voor iedereen anders  te zijn. Ik had zelf een hele korte bevalling (3,5 uur totaal), maar wel een weeënstorm, die heel erg heftig was en bijna de hele tijd duurde. Het persen zelf was 38 minuten. Toen ik persweeën kreeg en een beetje druk ging zetten was alle pijn meteen weg. Zo erg weg, dat ik (om te proberen) een keer even niet meeperste en meteen was daar weer een ongelovelijke pijn. Nee, de persweeën zelf vond ik erg goed te doen. Juist geen pijn en je bent er bijna. Maar als je persweeën zou moeten opvangen zonder persen, zoals  bij onvoldoende ontsluiting,  lijkt het mij niet te doen.
Groetjes en sterkte straks,
Machteld

Hoi,

Ik vond en de persweeën en de weeën niet pijnlijk. De weeën heb ik ervaren als een soort menstruatiepijn en de persweeën waren voor mij meer een soort opluchting. Vond ze echt niet pijnlijk, eerder vervelend, omdat ik nog niet gelijk mee mocht persen.

Hoi

Kun je zien hoe verschillend het is voor iedereen. Bij mij was het echt niet menstruatiepijn! Maar wie weet is het bij een eventuele tweede wel heel anders.
Ik ben normaal niet zo kleinzerig. De verloskundigen en kraamverzorgsters hebben niks aan me gemerkt zeiden ze. Das misschien maar goed ook, ik ben rustig gebleven anders kun je je er niet doorheen slaan.

Groeten Titiana

Terug
Bovenaan