Hoe hebben jullie het persen ervaren?

Hoi,

Wat een verschillen zeg!
Mijn bevalling duurde in totaal 2,5 uur. Waarvan 1,5 uur hele sterke, pijnlijke  weeën en ook nog 1 uur persweeën. Maar van deze persweeën voelde ik eigenlijk niets. Deze waren heel zwak en daarom duurde het dan ook een uur. Maar ik werd ook zo slaperig tijdens deze persweeën dat ik weinig pijn heb ervaren. De pijn in het begin vond ik erger. Toen heb ik volgens mij alles bij elkaar geroepen.

Groetjes,
Maike

Ik vond mijn ontsluitingsweeen vooral hard werken, maar niet bijzonder pijnlijk. De persweeen bleven bij mij een beetje weg. Ik vond ze vooral onvoorspelbaar en daarmee wat vervelend. De persweeen zelf vond ik ook niet overdreven pijnlijk, maar het hoofdje dat iedere keer een beetje naar buiten kwam en weer naar binnen gleed, dat vond ik wel echt pijnlijk. Zeker toen het hoofje bleef staan en ik voor mijn gevoel uren moest wachten op de volgende perwee (in het echt ongeveer 6 minuten) vond ik echt ondraaglijk.
En ten slotte vond ik het hechten zeker zo gemeen als de weeen. Maar ja.
Verder vond ik het wel te doen.
groetjs
greet

hoi Mireille,

de ontsluitingsweeen heb ik ervaren als lastig maar goed te doen.
de persweeen daar in tegen waren heerlijk, ze deden geen pijn
ik heb 2 uur over mijn bevalling gedaan en het enige wat ik er vond
waren de laatste anderhalve wee (kopweeen) en achteraf die 2 hechtingen die gezet moesten worden.

maar wat mij het meest verbaasde was dat je de pijn van de weeen gelijk kwijt bent op het moment dat die kleine eruit is.

succes met je bevalling en hopen op een normale bevalling sta je tenminste weer lekker snel achter de kinderwagen.

gr

Ik ben ondertussen drie keer bevallen en de ontsluitingsweeën (voor de laatste drie cm ongeveer) vond ik het ergst. De persweeën zelf zijn, als je actief mag mee persen, voor mij te vergelijken met het gevoel dat je erge jeuk hebt en eindelijk mag krabben.... Ja je voelt het wel, maar je mag er wat mee.
Bij mijn eerste heb ik mijn persweeën moeten wegpuffen omdat de gynacoloog nog in de OK bezig was.... en volgens de verpleegkundigen kon ik nog geen volledige ontsluiting hebben.... Nou persweeën wegzuchten is niet te doen... je moet gewoon meepersen (en dat heb ik af en toe ook wel een beetje gedaan, maarja het was mijn eerste dus ik probeerde echt nog weg te puffen). Dan zijn ze wel ontzettend pijnlijk, maar als je mag persen is het weg. Ik begon zelfs te glimlachen!!!!
Het staan van het hoofdje heb ik bij eerste twee helemaal niet erg gevonden, het brandde even, maar was goed te doen. Bij mijn laatste deed het wel zeer, had ik niet verwacht...Dorst er ook niet doorheen te persen, verkrampte wat, waardoor het waarschijnlijk wat pijnlijker aanvoelde. Bij eerste twee hoefde de verloskundige/gyn niks te zeggen, perste ik gelijk na het staan van het hoofdje door, maar bij de laatste kreeg ik wel even op mijn kop.

ik  zal eerlijk zijn.
ik vond het verschrikkelijk en dan vooral het GAAN persen. Als ik eenmaal aan het persen was had ik dat niet meer zo erg. Ik stelde het zo lang mogelijk uit maar ja dat kan je op een gegeven moment ook niet meer natuurlijk..en dan moet je wel persen. Ik heb 65 min over het persen gedaan.  We hebben  een mooie gezonde dochter gekregen die inmiddels alweer 2 jr en 4 mnd oud is...dus ik heb het aardig weten te onthouden..haha..

Maar goed..ik ben nu 24 weken zwanger van ons 2e kindje en  ben benieuwd hoe de bevalling  zal gaan verlopen....
Eén ding is zeker ik weet nu grotendeels hoe ik het moet doen dus hopen dat het iets sneller zal gaan dan 65 minuten

gr..bianca

hoihoi,
De gewone weeen vond ik niet echt leuk maar het persen helemaal niet. Net of ik niet durfde of er nog niet klaar voor was. ik had vrij lang weeën (meer dan 24 uur) de laatste 3 uur waren echt heftig. TOen ik persdrang had mocht ik ook direct persen en was daar nog niet klaar voor. Had het gevoel dat ik mijn onderkant zelf uitelkaar aan het scheuren was. (poepen doet nu nog zeer terwijl mijn dochter bijna 4 maand is nu) AL met al duurde het persen nog geen half uur maar ik vond dat wel het vervelendst.
lies

Die persweeen, daar ga ik weer erg naar uit kijken!!
De ontsluitingsfase vond ik echt niet fijn,ik had rug weeen, en in het ziekenhuis werd ik op het bed vast gesnoerd, dar vond ik vresselijk, zo kon ik helemaal niet bij mn rug om het te masseren, waar ik erg behoefte aan had.
Die persweeen kun je neit tegen houden, eerst mocht ik niet mee persen, maar deed het stiekum toch, het ging niet anders.
Het was echt heel fijn toen ik mee mocht persen. Einderlijk kun je er iets mee, en het einde is in zicht (ik heb er 17 uur over gedaan).
Alleen toen het hoofdje stond, heb ik liggen gillen van de pijn, daar was ik erg van geschrokken, ik had helemaal niet verwacht dat dat zo erg pijn zou doen, ik dacht werkelijk dat ik van boven en onder helemaal uitscheurde, gelukkig was het een mini scheurtje dat niet gehecht is. Maar door die pijn, ik heb nooit meer een wee gekregen. En heb het laatste stukje op eigen kracht moeten doen, dan weet je pas wat voor een kracht een perswee heeft.

Succes met de bevalling straks

Ris 27w

Terug
Bovenaan