Hoe hebben jullie het persen ervaren?

Hoi,

Ik ben maandag 10 oktober bevallen in drie uur en tien minuten, het is opgewekt met een infuus. De ontsluitingsweeen vond ik een ramp, ze kwamen achter elkaar en op een gegeven moment raakte ik bijna in paniek. Gelukkig was daar mijn man en een goede verpleegster. De persweeen vond ik heerlijk. Persen deed geen pijn en de weeen ook niet, bovendien had ik voor het eerst sinds de weeen tijd er tussen zitten om wat bij te komen. Ik heb ook maar 30 minuten hoeven persen en ik vond het ook geweldig om te zien dat onze dochter steeds verder ter wereld kwam.

Wat grappig dat jullie het verschil tussen ontsluitingsweeen en persweeen hebben ervaren. Ik niet.
Ik ben ingeleid vanwege Hellp en kwam terecht in een weenstorm. Na 1i/2 uur, mochten ze me lek schieten, want dit zou ik nooit 12 uur volhouden. (gemiddelde tijd van een bevalling.)
Ik mocht geen verdoving en na flink zeuren, mocht ik paracetamol. Ik kreeg hem anaal en duwde hem meteen er weer uit, toen gingen ze nadenken. Gelukkig kwam de gynacoloog op dat moment en toen mocht ik al mee persen. IK was helemaal verbaasd, had het nog niet verwacht, 8 minuten later was  mijn zoon  er al. Ik weet wel hoe het voelde om te persen. Ik had bij   mijn weten ook 1 lange perswee. Ik deed gewoon mee als ik wilde en stopte als ik wat wilde ademen.
Ik weet nog wel heel goed de opluchting en ruimte in mijn buik  toen Sidaan er uit was. Oh wat heerlijk, wat een genot, heb ik geroepen.

Achteraf heb ik al wat eerder persween gehad. Ik herkende ze niet. Het was ook veels te snel.

Terug
Bovenaan