Hoe is de relatie tussen man/vriend en kind, wat doet hij?

Hier is de verdeling 85% tegenover 15%. Mijn man werkt wat meer dagen en heeft een tijdrovende hobby (world of warcraft spelen, nog iemand wiens man verslaafd is?)
Maar als ik iets vraagt doet hij het wel hoor.
Naar bed brengen doe ik altijd, maar soms besluit ik te gaan winkelen of naar iemand toe te gaan en dan neemt mijn man het moeiteloos over.

En verder geeft hij Feline veel aandacht als hij thuis komt en is het papa voor papa na!   hahaha
En over het douchen/badderen. Ik vind  het niet gek dat de man met kind doucht. Ik doe het meestal maar soms gaat mijn man lekker met d'r douchen, heerlijk toch!

groetjes Maris

Bij ons is het gelijk verdeeld,mijn vriend doet ook alles, van eten geven tot luiers verschonen en van spelen tot in bad doen.

Kleren klaar leggen gaat redelijk, soms verander ik zijn keuze(hahaha)

Ik regel meer practische zaken, zoals opvang, rugzakje klaarzetten anders vergeet hij de helft.

@mariska, Mijn vriend heeft ook een hobby, computer spelletje, soms wordt ik er gek van.

Groetjes Linda

Hoi,
op sommige dagen heb ik ook het gevoel dat alles op mij aankomt, maar dan zeg ik er wel wat van en dan gaat mn vriend ook weer wat meer doen.
Hij zit nu al een paar weken thuis en doet nu ook veel meer met onze dochter.
Luiers verschonen, eten geven, spelen ach alles eigenlijk wel.
Meestal ik 's avonds met haar in bad maar als ik geen zin heb gaat papa en ik vind dat hij sowieso 1x in de week met dr in bad moet, is toch gezellig.
Dus momenteel is het 50% - 50% verdeeld maar als hij weer gaat werken zal dat wel minder worden,
gr. Sonja

Ik moet eerlijk zeggen, eigenlijk mag ik niet klagen. Al doe ik dat natuurlijk af en toe wel

Mijn man werkt 4x9 uur, en heeft op donderdag zijn papa dag. Ik werk 24 uur per week. In principe maandag, donderdag en om het andere weekeind, maar als mijn ploeg nachtdienst heb, draai ik die wel volledig mee.

Omdat ik minder werk, vind ik het ook niet meer dan normaal dat ik het grootste gedeelte van het huishoudelijke werk op me neem. Ik doe eigenlijk altijd het huis schoonmaken. 's Avonds kook ik, mijn man doet de vaatwasser inruimen, en we doen samen de kinderen naar bed, zodat we tegelijkertijd op de bank kunnen neerploffen.

Mijn man strijkt wel af en toe, en doet dat ook helemaal uit zichzelf. Dus dan kom ik donderdags uit mijn werk, en heeft hij de strijk lekker gedaan. Verder is het wel zo dat ik af en toe een briefje neerleg of hij wil stofzuigen oid. Dit doet hij dan ook. Uit zichzelf doet hij dat niet zo snel.

Voor de kinderen is het echt een superpapa. Mijn dochtertje hangt echt verschrikkelijk aan mijn man. Hij speelt leuk met ze, draait zijn hand niet om voor een verschrikkelijke poepluier/romper/kleren.

Dus eigenlijk heb ik gewoon een hele lieve, knappe man!

Hoi meiden,

Ik heb ook een man die alles doet. In het begin heeft hij zelfs bijna alles gedaan met Maaike. Ook voor het helpen in het huishouden draait hij zijn handen niet om. Nu nog doen we Maaike om en om (voor zover hij thuis is) in bed. Hij werkt fulltime en ik parttime maar ik ben vaak zo moe dat hij net zoveel doet in het huishouden als ik.

Hieronder het bewijs dat hij ook wel eens een luier verwisseld.

En ook met het spelen zit het wel goed:

Groetjes
Inge

Mijn man speelt ook veel met mijn dochter, maar soms baal ik er dan wel een beetje van dat vrijwel altijd de tv op de achtergrond aanstaat en hij naar mijn mening snel afgeleid is... (misschien ben ik wel gewoon te moeilijk, hoor!)
Luiers verschonen doet hij ook. Hij doet haar nooit alleen in bad. Dat vindt hij priegelwerk. Hihihihi.
Hij gaat wel samen met haar in bad. Eerst moest hij daar zelf wel even aan wennen. Maar het is gewoon hartstikke leuk. Ze gaat hem dan lekker natspetteren!

Ik heb wel het gevoel dat ik sneller gevaar zie en mijn man soms onvoorzichtig is met dingen. Bijvoorbeeld het traphekje open laten staan enz.

Ik vind trouwens wel dat bloot voor papa, mama en eventueel opa/oma is, maar voor de rest voor niemand. Dat ga ik mijn kind wel aanleren. Kinderen weten natuurlijk niet wat gewoon is. Zij vinden gewoon wat hen is aangeleerd.

Ik zit af en toe met verbazing te lezen hoe weinig sommige mannen doen. Wij doe echt alles samen, zowelkids als het huishouden. En het is logisch aslik1 dag minder werk dan mijn man dat ik dan meer met huishouden en de kids doe op die dag maar asl we allebei thuis zijn doen we toch echt evenveel. Peter doet ookalles met de kids, in bad luiers naar bed brengen etc.
Ikvind dat ook niet meer dan normaalhoor, je kiest toch samen voor een kind dan zorg je daar toch ook samen voor?

En over het bad ook dat vind ik niet meer dan normaal om samen met je kind in bad te gaan. Ik mag toch aannemen dat je geen sexuele gevoelens voor (je eigen) kinderen hebt en kinderen vinden het ook heel normaal om samen in bad te zitten. Ik denk juist als je daar heel spastisch over doet er juist een taboe op komt te liggen maar dat is mijn mening hoor.

groetjes chimene

interessant onderwerp en leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat.

Hier is het eigenlijk heel goed verdeeld. Mijn man doet wel minder in het huishouden dan ik, maar hij werkt fulltime en ik parttime dus dat vind ik ook wel logisch. 's Avonds als hij thuis komt is het echt papa tijd. Er kan nog net een kus voor mij af maar daarna heeft hij alleen oog voor Sarah en zij dus ook alleen voor hem. Het is een super papa meisje!
Marc heeft vanaf het begin af ook gewoon luiers verschoont en haar aangekleed maar ook ik leg de kleertjes klaar vanwege de vreemde combi's die hij wel eens maakt.
Wel is het zo dat ik er 's nachts altijd uit ga en hij nooit, maar vanwege de borstvoeding kan dat ook niet anders...
Op zaterdagochtend is het "zijn" ochtend, hij gaat dan met Sarah naar beneden zodat ik kan uitslapen en dan gaan ze samen eten, spelen en even de stad naar de markt en boodschappen doen. Daar kijken ze alle twee naar uit!

Verder gaan we iedere avond met zijn drie-en in bad (we hebben een lekker groot bad) en ik vind het heel normaal dat Sarah ons bloot ziet. Marc en ik hebben totaal geen schaamtegevoel tegenover Sarah en ik wil ook niet dat Sarah ooit het gevoel heeft dat dat iets negatiefs is. Natuurlijk wel duidelijk dat dat iets privé's is en niet voor iedereen maar dat spreekt voor zich. Ik denk dat hoe krampachtiger je er zelf mee omgaat hoe moeilijker het voor je kind ook zal zijn.
Ik ben overigens van huis uit wel heel preuts opgevoed met strikte scheiding tussen man en vrouw. Zo heb ik mijn vader nooit naakt gezien, maar mijn moeder wel. Ook wij deden thuis de deur op slot in de badkamer en liepen nooit zomaar bij elkaar de kamers in. Maar zo wil ik er zelf dus duidelijk niet mee omgaan.
Nou het is wel een lang verhaal geworden...nog even wat foto's ter verduidelijking haha

op vakantie in bad (super klein bad daar)

voorlezen

groetjes Tamar

Terug
Bovenaan