Hoe is de relatie tussen man/vriend en kind, wat doet hij?

Ook wij zijn heel open met bloot. Ik leer mijn kinderen wel dat dat iets van het gezin is, en niet voor daarbuiten.

Wij douchen met de kinderen, is ook niks raars.

Hoi,

Leuk topic, is gewoon leuk om te lezen hoe het bij andere gaat.

Wij verdelen de zorg over de kindjes zoveel mogelijk, dat betekend dat mijn vriend gewoon ook alles doet met de kinderen. Ik werk onregelmatig en als ik late dienst heb dan doet hij de kids helemaal in zijn eentje! Als we samen thuis zijn dan doen we zoveel mogelijk samen, gewoon omdat we daar samen van genieten dan. Mijn vriend gaat meestal met de kids in bad zitten en ik kleed ze dan daarna aan etc. Poepluiers verdelen we netjes ( we tellen ze zelfs hihi). Het huishouden proberen we te verdelen,maar voor mijn gevoel doe ik toch meer...maar mijn vriend doet ook de klussen in huis.
Ik leg ook de kleren klaar vanwege de rare combi's, was blij te lezen dat ik echt niet de enige ben. Mijn vriend herkend de kleren van de kids helemaal niet, haalt onze zoon rustig met een andere jasje van de opvang op haha.

Groetjes Marije

Hoi,
Ik had al eerder hier mijn reactie over neergezet..
Maar ik lees dat sommige meiden het raar vinden of het normaal zouden vinden..als papa net zoveel doet als mama..
Bij ons is het vaak alleen omdat het zo uitkomt hoor..
Ik moet altijd ook lachen dat andere mensen het raar vinden, of er een probleem van maken, terwijl ik dat zo niet zie en er geen last van heb!!
Patrick heeft een eigen bedrijf, werkt vaak minimaal vijf dagen, en dan is hij al om vijf uur weg, en komt meestal laat thuis..Eet dan dus niet mee.
Dus hoe kan hij ze dan naar bed brengen als hij er niet is..??

Ik ben gewoon een heel zelfstandige vrouw, en red me prima hoor.Dat telt vast voor een ieder hier, maar ik ''moet'' gewoon veel allleen doen, maar wist dit al lang, en vind het best.
Als ik een dagje naar de stad ga, oid, neemt hij de dag met de kids zo over.Hoor hem er niet over, alleen het huishouden is niet zijn routine, en hij weet gewoon niet wat er allemaal moet..Maar hij zorgt op zijn manier voor ons als gezin, door hard te werken, kunnen we ons ook dingen permiteren die niet voor een ieder zomaar kunnen..
Niet dat dat alles goed maakt, maar wij zijn tevreden..haha
Ik wilde dit toch nog even melden..
Want natuurlijk kies je samen voor kids, maar ik zie in mijn werk ook van die moeders die helemaal niets alleen kunnen als hun man op zakenreis is oid..En dan komt oma een weekje in huis...Daar heb ik dan weer moeite mee!

Achja, ieder zijn ding..haha
Gr Rina

Hoihoi,

ik reageer ook nog een keertje. Ik heb geschreven dat ik het vreemd vind als papa's niets tot weinig met hun kinderen doen ook al zijn ze thuis. Mijn man werkt ook meer dan ik dus dan is het logisch dat ik meer doe en dat zou ook zo zijn als ik niet zou werken. Dan is het normaal dat je meer doet dan papa maar als ik lees dan iemand pas 3 keer een luier heeft verschoond vind ik dat vreemd (maar dat is mijn mening hoor).

groetjes chimene

Hallo... Ik heb echt gebofd met mijn Henny Huisman, want hij doet echt alles.. Het maakt hem niet uit, hij poets mee, hij kleed de kinderen aan, douchet ze, kookt  je kan het zo gek niet bedenken of hij doet en kan het.
Op woensdag is het hier ook altijd papa-dag en ik ga met een supergerust hart de deur uit hoor, en alles is in kannen en kruiken als ik terugkom!!
Mijn superhubby

Hallo

Hier prima geregeld hoor. Mijn vriend werkt 4 dagen en heeft op vrijdag papa dag...Dan brengt hij de grootste naar school. Doet met de kleine boodschappen en stofzuigt het huis. Ik werk zelf 2 dagen, en op de dagen dat ik thuis ben doe ik de rest van het huishouden. Koken doe ik altijd, maar ramen lappen doet hij.

Verder brengen we als we samen zijn ook samen de kids naar bed.

Verschonen doet hij zonder moeite, en dat is maar goed ook.

Dus hier alles prima

Liefs Kirsten

Mijn vriend heeft niet veel keus. Ikw erk onregelmatige diensten en ook in de weekenden.
Dus luiers verschonen hapjes geven flesjes maken hoort er allemaal bij.
Leg wel de kleertjes vaak klaar omdat er volgens mij vriend geen setjes in de kast hangen En dan krijg je van die combo's
En als ik thuis ben doe ik ook wel het meerendeel hoor. Zo af en toe een s een luier verschonen maar meer omdat het dan moet. Als hij haar 's ochtends uit bed haalt om even te spelen bv.

OOk hebben we een avondritueel.
We gaan dan met zijn drietjes bij ons op bed zitten en ik lees dan een verhaaltje voor en daarna gaan we nog even spelen en dan hup naar bedje.
Merel weet precies wanneer papa de trap op loopt als ik haar aan het omkleden ben.
Dit doet hij ook de avonden dat ik er niet ben.
Als hij 's avonds uit zijn werk komt is ze niet meer te houden. lachen zwaaien en alle mogelijke moeite doen om bij hem te komen. Ben er soms weleens jaloers op.

quote: RW 72 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-10-2008 11:09:40'));

Hoi,
Ik had al eerder hier mijn reactie over neergezet..
Maar ik lees dat sommige meiden het raar vinden of het normaal zouden vinden..als papa net zoveel doet als mama..
Bij ons is het vaak alleen omdat het zo uitkomt hoor..
Ik moet altijd ook lachen dat andere mensen het raar vinden, of er een probleem van maken, terwijl ik dat zo niet zie en er geen last van heb!!
Patrick heeft een eigen bedrijf, werkt vaak minimaal vijf dagen, en dan is hij al om vijf uur weg, en komt meestal laat thuis..Eet dan dus niet mee.
Dus hoe kan hij ze dan naar bed brengen als hij er niet is..??

Ik ben gewoon een heel zelfstandige vrouw, en red me prima hoor.Dat telt vast voor een ieder hier, maar ik ''moet'' gewoon veel allleen doen, maar wist dit al lang, en vind het best.
Als ik een dagje naar de stad ga, oid, neemt hij de dag met de kids zo over.Hoor hem er niet over, alleen het huishouden is niet zijn routine, en hij weet gewoon niet wat er allemaal moet..Maar hij zorgt op zijn manier voor ons als gezin, door hard te werken, kunnen we ons ook dingen permiteren die niet voor een ieder zomaar kunnen..
Niet dat dat alles goed maakt, maar wij zijn tevreden..haha
Ik wilde dit toch nog even melden..
Want natuurlijk kies je samen voor kids, maar ik zie in mijn werk ook van die moeders die helemaal niets alleen kunnen als hun man op zakenreis is oid..En dan komt oma een weekje in huis...Daar heb ik dan weer moeite mee!

Achja, ieder zijn ding..haha
Gr Rina

Ik denk ook dat als je het zelf geen probleem vind het ook ok is. Mijn zwager heeft ook een eigen bedrijf. Mijn schoonzus werkt daar in het hoogseizoen ook mee. Ze heeft vier kinderen en doet daarnaast de administratie van het bedrijf. Huishouden, koken, komt allemaal op haar neer. Poepluiers verschonen vond haar man vies.

Ik zou niet met zon kerel kunnen samenleven, maar zij vind het niet erg, dus is daar geen probleem.

Ik ben naar mijn  man altijd heel duidelijk geweest over hoe ik het voor me zag. Niet toen ik al zwanger was, ruim daarvoor al. En we hebben daar goede afspraken over gemaakt.

Terug
Bovenaan