Hoe is het met jullie ???????

Bah, wat saai hier !!!!!
Waar zijn jullie allemaal? In andere maandforums is het veel drukker!
Hoe is het met jullie allemaal?
Hier nogal snotterig! De kinderen zijn ziek, en zelf ben ik ook al 5 dagen aan het niezen en snotteren. Maar verder gaat het prima hoor!
Ik geniet van het getrappel in mijn buik. Morgen moet ik weer naar de verloskundige.
Ben benieuwd!!!!!!
Hoop snel wat van jullie te horen!!

Liefs Teddy

Hoi,

Teddy,
Het is inderdaad erg rustig hier op het april forum.

Fijn dat het met jou goed gaat. En je geniet van het getrappel in je buik.
Als jij dat voelt, hoe omschrijf je dat? Ik voel ook regelmatig wat, maar weet niet goed of kindje is of het me darmen zijn. Het voelt wat borrelend aan.

Verder gaat het hier redelijk goed.
Ik ervaar het wel als een zware zwangerschap.
Heb bekkeninstabiliteit, ben nu bijna 21 weken zwanger. En samen met arts besloten dat ik de ziektewet inga, tot bevallingsverlof.
Ga wel drie dagen per week licht werk doen, twee uurtjes lang.
Merk dan ook wel dat dat genoeg is. En lichaam meer ook niet volhoudt.

Ook erg veel last van jeuk, en slecht slapen.

Maar toch is en blijft het heerlijk om zwanger te zijn, en het kleine ukkie te voelen groeien, en te weten dat je binnenkort een wonder de wereld op gaat zetten.

Ben erg benieuwd hoe het met de rest van de dames gaat.

Liefs

heey dames!

even een verichtje van mij, zit niet zo vaak op deze site. af en toe neem ik eens een kijkje en dan is er vaak niet zo veel veranderd.

ik ben nu ruim 22 weken zwanger. ik heb een zware eerste helft gehad. ben begonnen met een te hoge bloeddruk, ben tot de vierde maand echt beroerd en misselijk geweest. en toen ik eindelijk een beetje opknapte kreeg ik last van mijn bekken en als klap op de vuurpijl  de griep. twee weken lang! ben nu een weekje weer de oude, tenminste: ik voel me naar omstandigeheden lekker te pas.
ben vorige week weer begonnen met mijn werk op te pakken. ik werk normaal elke dag vier uur en ben nu een uurtje/anderhalf uur per dag aan het werk. de ene keer gaat het beter dan de andere keer maar het begin is er weer. merk wel dat als ik een beetje in beweging blijf de pijn aan mijn bekken beter is te verdragen.
mijn eerste zwangerschap had ik nergens last van dus heb nu echt het tegenover gestelde!

we hebben de 20-weken echo gehad en daar konden   ze de hartkamers niet goed beoordelen. dus daar mogen we vanmiddag nog extra naar laten kijken. en de verloskundige denkt dat het kindje te hard groeit. dus daar kijken ze dan ook meteen naar. ik zelf verwacht dat alles wel goed zit daar binnen maar het is toch wel lekker dat ze niets aan het toeval over laten.

heey dames, succes met jullie zwangerschappen! allemaal een goeie tweede helft toegewenst!

gr. mama van elmar (20-06-2006) en uitgeteld op 05-04-09

Hoi Bloemetje,

Balen joh, dat je bekkeninstabiliteit hebt. Ik kreeg dat bij mijn eerste ook, en mocht ook niet meer werken van de huisarts. Maar de bedrijfsarts wilde dat dus wel, dus mocht ik 'licht' werk doen. Maar ja, ik werkte in een verpleeghuis, dus was het al snel te zwaar.
Ik vond het echt niet leuk! Dat bederft inderdaad wel een beetje je zwangerschap, want als je zoveel pijn hebt kun je ook niet echt genieten. Bij de tweede kreeg ik het weer, en ben toen naar de fisio gegaan, wat overigens wel goed geholpen heeft. Bij de derde had ik nergens last van!!!! En nu voel ik het af en toe wel hoor! Ik moet echt voorzichtig zijn, bijv. stofzuigen ofzo kan ik beter maar aan mijn mannetje overlaten. Maar ja, hij is in een paar minuten klaar, en dan blijkt dus dat hij helemaal niet onder de bedden ofzo gezogen heeft. Nu is dat niet zo'n ramp als dat eens een weekje niet gebeurt, maar ja....... het is ook weleens nodig........
Verder heb ik natuurlijk wel de klachtjes die erbij horen; soms flinke last van maagzuur enzo.... maar ik geniet zo erg van mijn zwangerschap!!!!!!! Het getrappel....... ja, hoe omschrijf ik dat........ Ik voel de baby gewoon echt bewegen.
Als ik mijn arm over mijn buik leg, voel ik soms gewoon een handje over mijn arm heen en weer gaan. Dat is zooooo mooi!
Morgen wil ik het er met de verloskundige over hebben of ik groeiecho's mag (omdat de vorige baby's zo zwaar waren met de geboorte) Ik wil nu wel weten waar ik aan toe ben.
Nou, sterkte met je bekken hoor!

Hoi mamavanelmar,

O, balen joh, jij ook al bekkenklachten! Wat komt dat toch vaak voor he!
En hoge bloeddruk in het begin van de zwangerschap hoor je volgens mij niet zoveel! Meestal is het dan juist laag!
In het begin was ik ook heel erg moe en misselijk, maar na 12 weken was het in één klap over! Toen begon het grote genieten, en gelukkig doe ik dat nu nog. Het zal straks echt weer wel zwaar worden op het laatst!
Ik hoop voor je dat de echo goed is bij je kindje! Vaak wordt je juist onzeker gemaakt he door die echo's als ze iets niet goed kunnen zien. Het kan dan alle kanten op.
Nou, hopelijk gaat alles goed!

Liefs Teddy

Hoi,

Mama van Elmar.
Wanneer heb je die echo?
Hier hebben we dat ook gehad, de eerste was zeer onduidelijk, zagen we alleen kindje. En af en toe een hartje kloppen. Waarvoor de echo was, konden ze niet zien. Ik was dus erg zenuwachtig. Erg ongerust dat er iets zou zijn.
Dus week later weer voor een echo, en deze was super, heel erg duidelijk en erg mooi. Echt leuk.
Hoop dat het bij jou nu ook beter lukt.

Teddy,
Dank je voor de uitleg, ik voel vaak als ik aan het koken ben, en voor het aanrecht sta. niet altijd ertegen. een druk vanuit mn buik, niet continu, maar af en toe, als ik dan weer duw, lijkt het alsof die druk weer komt.
verder voel ik vaak gekriebel. En de druk die ik voel, is heel vaak op dezelfde plaats,vind het beetje moeilijk om te weten of het echt kindje is. Is de eerste natuurlijk. Wel kan ik sinds week heel goed voelen dat baarmoeder groeit. Hij word veel harder. Buik word nu stuk strakker, en sinds vier weken zie je elke week toch wel verschil in foto's van mn buik vind ik.

Hoop dat je van de vk extra groei echo's mag. Dat je toch beetje weet waar je aan toe bent.

Waar gaan jullie trouwens bevallen?
Thuis of het ziekenhuis?

Ik verplicht in het ziekenhuis. Ik heb hartkloppingen en neem hier medicatie voor. Baby moet vanaf dat bevalling begint in de gaten worden gehouden met zo een band om mn buik heen. En eerste dagen moet het ook goed in de gaten worden gehouden. Dus ik heb geen keuze, vind het wel jammer, maar beter voor mij en de baby, want bevalling is toch iets intensief, en ook ik kan het wel eens zwaar gaan krijgen met de kloppingen. Dus beter dat het dan onder goede controle is.

Ben benieuwd waar jullie willen/gaan bevallen.

Gr. Bloemetje

Hee Bloemetje,

Vervelend zeg, van die hartkloppingen! Heb je dat anders ook altijd, of enkel in je zwangerschap?
Ja, dat is echt je kindje die je voelt hoor! Bij mij is het ook weleens constante druk op één plek, dan gaat het daar gewoon zeer doen.
In het begin was het ook meer plopjes, dan zou het idd ook mijn darmen kunnen zijn, maar nu voel ik het zoveel beter. Ook regelmatige klopjes, net of mijn kindje de hik heeft. Dat hadden de anderen ook heel erg vaak.

Maar ik ga in het ziekenhuis bevallen, ik mag écht niet meer thuis van mijn man.
Bij de eerste wilde ik thuis, en heb daar 2 uren liggen persen, toen moest ik alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis met persdrang, zelf was ik helemaal in roes, maar voor mijn man was het allemaal erg eng, ik heb hem gewoon moeten troosten, hihi....
Bij de tweede was ik in het ziekenhuis, maar dit was zo'n zware bevalling (en baby) dat ik blij was dat ik niet thuis was, en bij de derde ben ik ingeleid omdat het weer een zwaar kindje was, dus nu wil ik absoluut daar zijn, en wie weet wordt ik wel weer ingeleid. Ik wil gewoon groeiecho's en ik heb voor mezelf gezegt dat ik 9 pond het maximale vind voor een natuurlijke bevalling (was bij de anderen ook nogeens flink overtijd). Mocht de verwachting zijn dat het zwaarder dan 9 pond zal zijn, dan heb ik liever dat ze me eerder inleiden. Ik heb echt geen zin in een baby van 11 pond bij 42 weken!!!!!!

Maar jij gaat zo naar de huisarts voor die uitslag he! Ben benieuwd wat het is! Hopelijk hebben ze er iets voor wat helpt! Want zo lijkt het me ook niet zo leuk!

Groetjes en een fijne dag!   Teddy

Hallo allemaal,
ook ik ben lang stil geweest, dus nu maar even een update :)
Ik lees altijd wel mee, maar met een kleintje om me heen merk ik dat ik veel minder met de zwangerschap bezig ben dan de eerste keer. Nu geniet ik vooral van Ester en zit ik eigenlijk de 9 maanden een beetje uit. Als het er een keer is, dan begint voor mij het grote genieten weer!! (Hopen we dan maar. Het kan ook een minder lief, rustig en probleemloos kindje worden natuurlijk :))
Gelukkig heb ik weinig last van kwaaltjes. Wel elke avond brandend maagzuur, ook 's nachts lig ik er wel eens wakker van. En af en toe moeite met opstaan, dat ik ook bang ben voor BI - daar moet ik toch niet aan denken!!
Het kindje schopt vrolijk, vaak en hard, dus ik heb iig wel de bevestiging dat het nog goed gaat. Ook de 20w-echo was prima, alles ligt goed op schema.
Ik ga wel in het ziekenhuis bevallen, omdat dat hier (buitenland) nou een keer moet. Niet zo leuk, maar ik onderga het maar weer. Het liefst was ik gewoon thuis geweest, maar kraamzorg is hier ook niet, dus sta je er dan echt alleen voor! Zo heeft elk land z'n eigen voor- en nadelen. Voordeel hier vind ik weer de regelmatige controles, allemaal met echo. Ik hoef veel minder lang in spanning te zitten, wat ik vooral in het begin weer erg prettig vond.
Ik hoor dat ik Ester uit bed moet halen, dus tot later!
Groetjes, Froukje

Terug
Bovenaan