Hoe is het met jullie ???????

heey,

we hebben gisterenmiddag de echo gehad. we hebben het hartje deze keer zien kloppen maar het kindje lag te diep om de hartkamers te kunnen zien.
de gyn zei: ik kan je geen garantie geven maar het ziet er normaal uit, ik zie niets anders dan bij een ander kindje. als het kindje geboren word, word er extra naar het hartje gekeken. en we mochten altijd terug komen voor een extra echo.

het kindje is wel aan de grote kant, zoals ze het nu bekijken word het sowieso een 8 ponder. maar dat was ons zoontje ook bijna dus dat was voor ons geen verrassing. het enigste voordeel dat we er nu bij hebben is dat ze mij niet te lang over tijd laten lopen. elmar is twee dagen te vroeg geboren en het lijkt me slopend dat wachten..
dus dat word ons waarschijnlijk bespaard..

wij gaan bevallen in het ziekenhuis. elmar is geboren via een keizersnee en dan heb je geen keuze meer.  over de bevalling van elmar heb ik 46 uur gedaan en toen is uiteindelijk gekozen voor een keizersnee. de reden hiervoor was dat de ontsluiting bleef steken op 2 cm.

mijn bekkenpijn heb ik redelijk onder controle, als ik te lang sta of te lang zit heb ik het meeste last van. heb het gevoel dat ik dan begin te "waggelen!!"

zondag moeten we nog 17 weken, dus "waggelen" we nog even verder.

ga vol goeie moed die 17 weken in!

gr. mama van elmar

Hoi,

Teddy,
Van die hartkloppingen heb ik nu al bijna twee jaar last van. Vorige cardioloog zei dat ik me maar aanstel en medicatie moest stoppen. Ben naar een andere arts gegaan. Want vertrouwde niet helemaal op zijn deskundigheid. Twee jaar geleden keer korte onderzoeken gedaan en daarna nooit meer.
En wou nu toch wel onder een goede en degelijke controle staan.
Dus nu bij andere geweest. Nieuwe onderzoeken gehad. En blijkt dat ik me helemaal niet aanstel, maar aan deze klachten niets kan doen, en nu na bijna twee jaar hart er licht onder gaat lijden, sommige waarden te hoog, en een of ander iets in mn hart dat wat verdikt is. Kunnen ze nu niets aan doen. Moet nu medicatie verhogen. En na bevalling gaan we weer eens goed kijken. Tot bevalling word ik goed in de gaten gehouden. Heb twee weken geleden een 24uurs opname van hart gehad. En doe moet ik rond de 30 weken weer.
Daarom ook ziekenhuisbevalling.

Ja, als je zulke zware bevallingen hebt gehad, dan wil je nu erg graag in ziekenhuis.
Daar kunnen ze je ook beter begeleiden, en heb je alle hulp om je heen als het nodig is.
Kijk je nu beetje op tegen je bevalling? Of niet?

En de uitslag. Ja komt door zwangerschap, soort vaseline meegekregen, net gesmeerd, en het doet wel goed, verzacht heerlijk. moet dit twee weken smeren, beterd het niet, wil hij iets met hormonen geven. Maar dat wil ik niet. Wil geen hormonen zalf. Dus moeten eventjes kijken of het beterd. En anders dat tegen ha zeggen.

Froukje,
Leuk dat je er ook bent.
En jammer dat je er minder van geniet dan bij de eerste, maar kan begrijpen dat je het dan wat drukker hebt. Wij hebben hier jonge hond, hij is nu 6 maanden, en ook af en toe heb ik aan hem mijn handen wel vol. Tja, dan denk je minder aan je zwangerschap. Maar toch blijft het genieten hoor.
Zeker nu we ons kindje voelen schoppen, vriend nog niet hoor. Maar ik dus blijkbaar wel. Maak ik ook beetje op aan de antwoorden van Teddy en sommige andere dames hier op het forum.
Waar woon je dan Froukje?

Mama van Elmar.
Vervelend dat je het nu nog niet goed hebt gezien. Bij ons konden ze bovenlipje niet goed zien, maar leek ook normaal. We vertrouwen maar gewoon daarop toch?
En wel fijn dat je extra echo mag als je dat wil. Is wel een fijn idee.
En ook kindje dat aan de grote kant is. dus ook goed in de gaten houden.

Ik heb trouwens nu een placenta die voor baarmoedermond ligt. Dus ook kans op een keizersnede. Heeft iemand ervaring met placenta op die plaats? En komt die meestal nog mee omhoog zodat je gewoon kan bevallen?

Liefs

Hoi,

Het is idd rustig hier...

Met mij gaat alles goed. Ik heb alleen wel al last van harde buiken soms, maar ja wat wil je met een kind van 2 en een 28 urige werkweek en een zolder die we aan het verbouwen zijn.

Ik vind de tijd echt voorbij vliegen! Maar dat komt denk ik omdat het mijn tweede is. Ik vind het wel weer heerlijk! Ik voel de kleine ook goed bewegen, en dat maakt het wel weer helemaal super! Mijn vriend en mijn vriendin hebben het ook al gevoeld, en dat vond ik wel erg leuk, dan kan je het ook echt delen.

Groetjes Elise mv Chelsey en ??

Hoi,
Wat leuk dat je vriend en een vriendin het kindje al hebben gevoeld, lijkt me speciaal.
Hier ben ik de enige die het nu voelt. Hoop dat vriend het ook snel kan voelen.
Hier is het wel vaak rond de zelfde tijd dat ik het voel. zo rond dit uur, en wanneer ik aan het koken ben, maar bijvoorbeeld vanmorgen voelde ik het ook.
Het is en blijft zo leuk om dat te voelen.

Hier vind ik de tijd ook snel gaan hoor. De weken vliegen, hehe.

Liefs

Hallo allemaal,

Yes, het wordt hier gelukkig een stuk gezelliger !!!!!!!!!!!
Dit houden we erin he!

Ik ben dus vanmiddag naar de verloskundige geweest.
Ik heb gevraagt om groeiecho's maar daar deed ze nogal moeilijk over. Ze zei dat het alleen maar een bevestiging is van iets wat we toch al weten; nml. een groot kind.
En dat ik een 10 ponder die bovendien een AAA-ligging had er zelf uit heb kunnen krijgen, dan kan ik makkelijk grote baby's aan.
En ook dat een baby de laatste weken toch niet meer zo hard  groeit.

Maar waarom doen ze bij mij altijd zo moeilijk????? Als ik lees hoeveel vrouwen groeiecho's krijgen na een eerste 8 ponder, en ik na een 10-ponder niet?
Ik heb gezegt dat ik dus echt niet zit te wachten op een 11 ponder met 42 weken, en als we dit weten het dan ingeleid zou kunnen worden met 38 weken, dat scheelt toch zeker 1 of 2 pond !
En al is het maar voor mijn eigen geruststelling als het kindje 'maar'  9 pond blijkt durf ik een natuurlijke bevalling best aan. Bij ons zit het in de familie en mijn oma kreeg dus een jongen van 12 pond !

Ben ik nou zo raar of geven jullie haar gelijk?

Maar ja....

Bloemetje; mijn man kan de baby ook nog niet zo goed voelen hoor! Als hij zijn hand op mijn buik houd voel ik de baby er tegen, maar hij voelt dat niet zo vaak.
Bij mij beweegt de baby het meest als ik s'avonds op bed lig op mijn linkerzij.

mamavanelmar; ja dat waggelen ken ik! Ik had het ook bij de eerste 2. Gelukkig 'spring' ik nu nog vrolijk rond, ik sta er zelf ook verbaasd van!
En voel je je nu al wat méér gerustgesteld na die echo? Of ga je toch om nog een echo vragen?

joy23; ook vervelend, die harde buiken! Hopelijk is de zolder snel klaar, dan kun je het wat rustiger aan gaan doen!
En het gaat inderdaad hard! Zul je zien; straks vliegen de feestdagen voorbij en is het alweer januari. Februari kort maandje, en voordat we het weten hebben we onze baby's in onze armen, hihi.....Vinden jullie het ook geen prachtige maand om een baby te krijgen? In de lente, alles komt weer tot bloei, en vaak kun je al heerlijk snel gaan wandelen!

Nou, tot schrijfs allemaal!
Teddy

Hoi,

Teddy,
Ik vind dat jij gelijk hebt, als jij je hier niet lekker bij voelt, moeten zij toch een beetje in jou mening mee gaan. Jij draagt dit kind, niet zij.
Snap niet dat ze daar geen rekening met houden.
Dus met andere woorden wil ze je ook niet eerder inleiden? Als het een groot kind blijkt te zijn?
Ze horen je toch gerust te stellen? Of heb ik dat verkeerd.
Hoe reageerden men bij je vorige kinderen?
Hoop dat je toch beetje jou wil krijgt doorgedrukt de volgende keer. Het moet vooral voor jou goed aanvoelen.

Liefs

Nee, ze zullen me zéker niet willen inleiden als ik al nieteens een groeiecho mag!
Ik heb toch voet bij stuk gehouden en nu heeft ze op mijn kaart gezet: Mevrouw is bang voor een groot kind, en wil extra echo's voor geruststelling.
Maar kan ik er dan van uit gaan dat ik ze ook daadwerkelijk krijg? Misschien heb ik de volgende keer een andere verloskundige, die wel achter me staat. Het is vaak maar net wie je voor je hebt hoor! Die de 20-weken echo gemaakt heeft zei gelijk: "O, maar dan moet je extra groeiecho's vragen hoor, en dan moeten we je maar inleiden" maar helaas is deze naar een andere verloskundige praktijk gegaan.
Bij de eerste 2 wisten we nog niet dat ze zo groot zouden worden, maar bij de derde deden ze ook zo moeilijk, terwijl ik nog maar ruim een  jaar geleden die traumatische bevalling van een kindje van 10 pond+sterrenkijker had gehad.
Toen is mijn man zo boos geworden dat ze me toch doorgestuurd heeft naar de gynacoloog, maar echt leuk was dat allemaal niet! Zeker niet toen ze later ook nog op huisbezoek kwam toen de kleine er was.
Maar achteraf bleek dat ze gewoon bang was voor de gynacoloog omdat de verloskundigen een standje hadden gekregen dat ze cliënten te snel doorverwezen.
Maar de gynacoloog zei trouwens gelijk dat hij in zou leiden, die wou me graag hebben als 'klant' , hihi.....

Sorry dat ik zo over 1 onderwerp zeur, maar het zit me best hoog.
Verder heb ik zo'n heerlijke onbezorgde zwangerschap, maar ik zie best tegen de bevalling op ! En zou zo graag willen weten waar ik aan toe ben.........

Teddy.. Ik had je verhaal al gelezen op het zwanger zijn forum..
Vind het af en toe leuk om te snuffelen op andere fora.. hihihi..

Maar mijn tip voor jou.. je hebt nog 2 opties. bel de ass van de gyn op. en leg je verhaal voor. ook hoe het vorige keer gegaan is .. wat de gyn toen gezegd en gedaan heeft.
Dan kunnen ze zelf even overleggen en misschien mag je gewoon komen.
En je kan dit zelfde ook nog via de ha proberen te spelen.

Al met al.. zou ik het gewoon proberen. Je moet in dit geval even voor je zelf en je kindje zorgen.
Komt best goed.
Sterkte ermee.

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan