Hoe is het met jullie ???????

Hoi,

Teddy,
De tips van Jazzie zijn inderdaad goede tips, die kan je misschien eens proberen.
Kom op voor jezelf en je kleintje, weer zo een traumatische bevalling is ook niet niks.
Of je man de volgende keer meenemen? Of was hij mee vandaag?
Ik hoop dat je toch de groei echo's krijgt. En ze naar je luisteren.

En je zeurt niet door hoor, het is duidelijk dat het je dwars zit. En je moet erover kunnen praten.
Dus, ik vind het helemaal niet erg.

Liefs

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
Maar volgens mij kan ik niet achter de rug van mijn verloskundige naar een gynacoloog.
Ik ben onder behandeling van een verloskundige, en die kan me evt.doorsturen.
Nee, mijn man was er niet bij vanmiddag, ik denk d volgende keer wel, want dan moet ik  in de kerstvakantie. Wie weet heb ik dan een andere die mij wel begrijpt.
Overigens was ik niks bijgekomen in gewicht in 5 weken, en mijn baarmoeder was netjes op hoogte, dus wie weet, valt het allemaal nog mee!

Liefs Teddy

In princiepe kan je idd niet achter der rug om..
Maar je kan altijd bellen. En vragen wat hun visie is.
Dan zeggen hun wel ja of nee..
als hun de situatie ernstig genoeg achten zullen ze je waarschijnlijk wel laten komen.
maar het kan goed zijn.. en misschien zeggen ze de volgende controle wel dat je toch een groei echo krijgt.

Succes

Thanks Jazzie...... ik zeg de volgende keer gewoon : "En met 30 weken zou ik een groeiecho krijgen he?"

Maarre, nu even weer gezellig hoor, weten jullie al wat het gaat worden?
Wij niet, maar ik ben zoooooooooooooooooooooooo benieuwd.
We hebben 3 meisjes, dus een jongentje zou erg leuk zijn.
Maar als het weer een meisje is zou ik het ook heerlijk vinden hoor, ik ben ook wel een echte meiden moeder. Als ik die stoeiende, vechtende jongens in de klas zie......dan denk ik altijd,"Wat ben ik blij met m'n meiden"

En jullie?

Hallo dames,

Ik kom hier af en toe wat rondneuzen, maar echt vaak reageer ik hier niet. Ik ben 21 weken zwanger en 14 april uitgerekend. De eerste 17 weken 24 uur per dag misselijk geweest, met name in de avond en nachturen. Heb daarna 3 heerlijke weken gehad op gebied van zwangerschap. Maar sinds een week behoorlijk last van brandend maagzuur met name in de avonduren. Zelfs een rennie hielp niet. Nu las ik dat hier meer dames last van hadden. Ik heb afgelopen week de verloskundige eens gevraagd en dit was haar antwoord:
thee, koffie, zure dranken en koolzuurhoudende dranken zoveel mogelijk vermijden (voor mij geldt dat in de avonduren geen van deze dranken)
vanillevla kan wel eens helpen (bij mij helaas niet)
beker warme melk vlak voor het slapen

In plaats van een kopje thee in de avonduren drink ik dus een hete beker melk en later op de avond nog een beker... nu 2 avonden gedaan en 2 avonden geen last van brandend maagzuur!!! Heerlijk dus!!

Ik voel de kleine ook erg goed al, nu al een week of 6. 't Is een echte druktemaker. Al eens een keer de tranen over m'n wangen hebben laten lopen omdat ie zo druk was. Weten jullie trouwens wat het wordt? Zit nog op een ander forum en daar zijn in het april2009moeders alleen maar jongetjes!! Wij weten het zelf niet, maar voorgevoel zegt een jongen.

En qua bevalling, in principe 'gewoon' thuis. Als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen, dan moet je een deel van de kosten zelf betalen (ong. 300 euro). Is dat niet de hoofdreden, 't lijkt mij op dit moment nog het prettigst om thuis in eigen omgeving te bevallen. Maar ja, mijn moeder begon 2 dagen voordat ze van mij moest bevallen te twijfelen. Ze had het idee dat het fout ging. Met veel druk en een goede huisarts heeft ze het voorelkaar gekregen dat ze toch in het ziekenhuis kon bevallen. En het was maar goed ook, want het ging inderdaad fout. Als er geen kinderarts in de buurt was geweest, had ik hier nu niet gezeten. (hoe en wat precies weet ik eigenlijk niet, maar met de ademhaling ging het niet goed). Dat hou ik dus nog wel in m'n achterhoofd.

Nou hou maar weer op. Zal nog eventjes een gedicht in elkaar draaien....

Rixt

O, maagzuur, vréselijk he!
Ik had dat bij mijn andere zwangerschappen zooooo erg, ik kon aboluut geen koolsoorten, of spruitjes eten, ook na het broodeten s'middags liep het zuur gewoon in mijn keel terug, brrrr.....daardoor kon ik ook nooit middagdutjes doen.
s' Avonds na 5 uur at ik helemaal niks meer, alleen warme melk, en dan nog kon ik niet liggen. Ik zat soms de hele nacht rechtop in bed te 'slapen' .
Nu ben ik 23 weken, en GELUKKIG valt het tot nu toe mee.
Ik heb er af en toe wel last van, ik moet echt geen koffie drinken, en s'avonds inderdaad een beker warme melk doet wonderen.
Mijn ervaring met middeltjes......mmm....bij mij hielpen die niet. Ik heb  wat flessen Gaviscon naar binnen gewerkt, maar zonder resultaat. En in je zwangerschap mag je ook niet alles innemen he!
Ik hóóóóóp dat het zo goed blijft gaan!

Hallo allemaal,

Ik ben er ook nog hoor!
Ik ben nu ruim 22 weken en alles gaat eigenlijk wel prima.
Heb vorige week de 20-weken echo gehad, alles zag er goed uit. Groei iets onder gemiddelde (max 1 week verschil), maar dat was bij m'n dochter ook, dus niet verontrustend. Die was bij geboorte ook iets onder gemiddeld (3400 g, 48 cm bij 41w6d), mag van mij nog wel een keer!
Vanmorgen weer bij vk geweest, ben weer voor vier weken goedgekeurd... :)

Het is een drukke periode hier, m'n dochter is twee weken geleden 2 geworden, dit weekend Sinterklaas (morgen), 3d/w werken (wat betekend dat ik van 7 uur tot 18.30 van huis ben). Als ik twee dagen achter elkaar heb gewerkt ben ik 's avonds wel moe, of als ik op een vrije dag een keer erg veel gedaan heb (vorige week hele dag geshopt met m'n moeder voor Sinterklaas), maar verder heb ik eigenlijk nergens echt last van.

Ik voel de kleine al vanaf ca 15 weken. Het is een enorme druktemaker. Heel anders dan bij m'n dochter, want die was heel rustig (en de placenta lag aan de voorkant wat ook veel scheelt). Dit kind voel ik echt heel de dag door, elk moment dat ik even rustig zit ofzo begint ze weer...
En het is dus weer een meisje. Dit keer waren we beiden overtuigd dat het een jongen was, dus we hebben even moeten wennen aan het idee, nu nog wel een meisjesnaam verzinnen...jongensnaam hadden we dit keer al (terwijl we bij m'n dochter alleen een meisjesnaam hadden en geen jongensnaam konden verzinnen). Hebben jullie al namen bedacht?
En zijn jullie al bezig met de babykamertjes?
Wij nog niet zo aktief op dat gebied. Binnenkort gaan we een groot bed kopen voor m'n dochter, ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

Zo, wel weer even genoeg verteld...

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 22 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Hi meiden,

Lees hier net over jullie kwalen. Gelukkig heb ik lichamelijk niet veel last meer (in begin wel erg misselijk en mijn darmen werken slechts, waardoor veel buikpijn), maar mijn grootste kwaal zijn eigenlijk de hormonen die op hol geslagen zijn.
Ik ben opvliegend, bij vlagen zelfs agressief. Moet af en toe heel hard huilen of extreem lachen (tot tranen toe). Voel me er gewoon k.t onder. Kan niet meer op mezelf bouwen.
Heb ook medelijden met mijn man, die maar zoveel mogelijk probeert 'mee te buigen' (aldus de schrijver Kluun).
Het is net of iemand anders de controle over mijn hoofd heeft overgenomen.
Ben dus heel blij dat ik inmiddels de 22 wkn nader en dat december meestal omvliegt, waardoor het einde sneller in zicht komt. Ik weet dan ook zeker dat dit de laatste keer zwanger zijn is. Geen twijfel over mogelijk. Dit wil ik echt nooit meer.

Als ik dan kijk hoe lief ons meisje is, weet ik waar ik het voor doe. Maar ik vind het een behoorlijk zware kluif deze keer.

Wat bevallen betreft: na mijn onverwachte keizersnede (lag gelukkig al wel in het ziekenhuis) is bevallen thuis geen optie meer, maar dat zou ik ook niet willen.

Wij weten inmiddels ook wat er tijdelijk in mijn buik woont. De Chinese kalender had het weer goed....

Succes allemaal en tot schrijfs,
Dee, 21 wk en 5 dg onderweg

Terug
Bovenaan