quote: kikkertoto reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-11-2007 12:43:05&apos

);
Hoi Marloes,
je zoontje is nu 5 maanden, dat is nog heel klein he...
Wat goed dat je je voorgenomen hebt om te wachten met bijvoeden tot zes maanden, dat is idd beter voor zn darmpjes en voor het voor zijn van allergieen.
Je schrijft over de nachtvoedingen dat dat je begint op te breken. Dat kan ik me goed voorstellen.
Je schrijft dat je je zoontje twee keer troost met t speentje, en dat je m twee keer moet voeden omdat t dan niet lukt met t speentje.
Wat ik je kan adviseren is om als je zoontje wakker wordt, hem gelijk de borst te geven. Je zegt dat hij de borst leeg heeft in 5 minuten, dus dat is net zoveel 'werk' bijna als een speentje geven.
Je hebt meer kans dat hij minder vaak wakker wordt als je gelijk de borst geeft, want waarschijnlijk wordt hij wakker omdat hij echt dorst heeft!
Hij is vijf maanden, als hij dan zes uur achter elkaar doorslaapt (stel dat hij om zeven uur op bed ligt en dan om 01.00 hr weer komt) dan heeft hij al een flinke slaap gehad!, en dan kan hij echt dorst hebben.
Misschien als je dat zelf zou willen, kun je ook beslissen om hem nog te voeden voordat jij zelf naar bed gaat snachts, misschien rond elf uur? dan heb je kans dat hij pas om 5 of 6 uur weer komt, en dan kun je zelf ook echt een nacht hebben.
Ken je het SBO forum? daar kun je ook veel informatie over dit soort dingen vinden.
Veel succes, en het doorslapen komt echt wel een keer!
Groetjes Kim
(mama van Tobias, 15-3-2006, 19 maand bv gehad)
Hoi Kim,
bedankt voor je reactie. Stijn gaat meestal tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed, na een voeding. Dan wordt hij rond 23.00 uur wakker en krijgt een voeding. Vervolgens komt hij rond 02.00 uur en rond 05.00 uur weer. En onze wekker gaat dan weer om half zeven maar meestal is onze middelste zoon rond zes uur alweer wakker.
Op het schoolplein had ik het erover met een andere moeder en die vind het maar raar dat ik nog steeds borstvoeding geef en gaf het "advies"om maar over te stappen op flesvoeding voor hongerige baby's. Met tranen in mijn ogen heb ik een excuus gemompeld en ben ik weg gelopen. Waarom hebben zoveel vrouwen toch zoveel meer vertrouwen in kunstvoeding dan in datgene wat moeder natuur heeft bedacht?
Wat is het SBO-forum? Toen ik dat invulde bij Google kwam ik terecht op sites over bouwen en scholen enzo, dat is vast niet wat je bedoelde!
Groetjes van marloes