quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2008 20:57:17&apos

);
Zo'n advies van een moeder om op FV over te stappen daar raak je toch niet zo van streek door????? Dat snap ik écht niet! Ik denk dat het aan jou ligt, zo'n moeder zegt dat gewoon, weet niet dat jij gewoon voorlopig bv wilt blijven geven. Begrijp echt de emotie niet hoor hierover, zijn vast nog de hormonen! BV wordt haast op een voetstuk gezet, het is niet heilig ofzo.
EN ja, ik vind het ook niet raar, er zijn zoveel vrouwen die na 5 á 6 maanden op fv overstappen, en de garantie op doorslapen is wel degelijk een heel stuk groter.
En het geeft absoluut niet de garantie dat je kind geen exzeem krijgt...ik heb zo al 5 voorbeelden van bv kinderen die er ónder zitten en ook nog astmatische klachten hebben. En ook genoeg voorbeelden van FVkinderen die het niet hebben, of wel natuurlijk.
Zelf heb ik ook bv gegeven bij beiden kinderen, en bij de eerste ben ik met ruim 10 weken gestopt om allerlei redenen, om te voorkomen dat ik er aan onderdoor ging. Dat vond ik ook wel moeilijk en eventjes emotioneel, maar niet om de gezondheid van mijn kind en omdat ik het zo goed vind, Maar gewoon om het stukje intimiteit er van. Maar dat was na een week goed, ook bij fv kun je een stuk intimiteit ervaren, misschien iets anders, maar net zo mooi.
Bij mijn tweede (nu 6 maanden) ben ik met 8 weken gestopt. zou ook niet weten hoe ik het op mijn werk moet combineren, is gewoon niet goed mogelijk in het basisonderwijs, wat een stress. De verpleegster op het CB zei: de beste voeding is de voeding die men met het meeste plezier geeft.....
Hoi Sjana,
als je wat beter had gelezen had je kunnen zien dat ik bij mijn tweede (en ook bij de oudste) moest stoppen met bv geven omdat ik last kreeg van mijn schildklier en niet zo'n beetje ook. Ik verteede mezelf. Daarover was ik erg verdrietig en dat kan ik nog steeds zijn. Mijn middelste kind heeft het minste bv gekregen en is degene met de meeste eczeemklachten. De betreffende moeder weet juist wel dat ik totdat mijn zoon minstens een jaar is, maar liever tot zijn tweede verjaardag, borstvoeding wil geven. Ik weet dat er geen garantie is dat mijn kind geen eczeem krijgt of astmatische klachten, maar de kans is wel een stuk kleiner. Ik heber bewust voor gekozen om thuis te blijven voor mijn kinderen en wil ze geven wat naar mijn idee het beste is en vind het dan ook erg vervelend dat je commetnaar hebt op het feit dat ik verdrietig word van een opmerking.
Mijn vraag ging erover of iemand weet hoe ik mijn zoontje van twee voedingen per nacht af krijg. Naar mijn idee heb je me daar niet mee geprobeerd te helpen en ik vraag me af of je alleen gereageerd hebt om commentaar te leveren en niet om me te helpen. Misschien toch nog wat onbewuste gevoelens over het voortijdig stoppen met het geven van borstvoeding of ben jij juist het type mens wat het nodig acht om haar eigen keuze van flesvoeding te moeten verdedigen?
Marloes