Hoi Marloes,
Je maakt inderdaad weinig uren op deze manier zeg!
Stijn wordt al uit zichzelf wakker om 2300 hr, hmmm, dat is eigenlijk wel goed; dan geef je hem een voeding?
En als je hem de keer dat hij s nachts wakker wordt ook gelijk aanlegt? zou hij dan in ieder geval 1 keer minder wakker worden> je kunt het proberen.
Wat iemand anders hier zei, over het in badje doen voor het naar bed gaan, dat is opzich ook wel een idee, omdat je daar zo lekker slaperig van kan worden, ik weet niet of dat een optie is voor jullie?
En eigenlijk is twee keer wakker worden per nacht helemaal niet heel veel voor een kindje van 5 maanden, ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik weet hoe oververmoeid je ervan kunt raken. Heb je overdag nog wel een rustmoment? of heb je je andere kindjes dan ook nog rondlopen? Als ze naar school zijn, of kinderopvang, dan kun je misschien een uurtje meetukken met je kleine?
En in het weekend zorgen dat er een moment is dat jij even mag slapen, of uitslapen? Hoe is je man hierbij betrokken; hoe staat hij erin? Kan hij bijvoorbeeld als jullie zoontje wakker wordt hem bij jou leggen, dat hij kan drinken; en dan dat je man hem weer in zn bedje legt? Dan is de onrust voor jou iig minimaal; mijn man en ik deden om en om ; ene nacht ik eruit; andere nacht hij eruit.
En dat van dat advies op het schoolplein, echt ik kan me voorstellen dat de tranen je in de ogen komen te staan, van boosheid en frustratie.
Je geeft je kindje het allerbeste en dit is jouw keuze, en als je dan moeite hebt met het weinige slapen; dan is een advies om over te stappen op fles een soort klap in je gezicht!
Maar deze moeder die dat zei realiseerde zich dat ws niet eens, vraag me af of het een doordacht advies was.
En fles is dus geen garantie voor doorslapen, dat verschilt gewoon per kindje.
Zoals de andere reactie op jouw mailtje; haar kindje slaapt met drie maanden door! op borstvoeding!
Dus waar hebben we het over?
Het sbo forum is idd geen bouw forum, wel jammer dat je hier op dit forum geen links in kunt plakken; maar als je in google borstvoeding natuurlijk, forum, intoetst dan kan het bijna niet misgaan.
Het is een internetsite van een landelijke vereniging voor en door vrouwen die borstvoeding geven, er is veel informatie te vinden en vooral steun; als je op de pagina komt heb je 'tabs' bovenaan de pagina, en dan kies je 'SBO forum' en dan kom je op het forum terecht; ik denk dat je het meest aan het algemene forum zult hebben voor nu.
Echt, sterkte; en verdedig jezelf en jouw keuzes maar gewoon als iemand je van die adviezen geeft om bij een beetje 'tegenslag' maar over te gaan op voeding voor hongerige baby's.
Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt, maar jij voelt je overduidelijk niet goed bij de fles gaan geven (iig voor nu) dus dan is dat niet de weg die je neemt.
Succes! en als het weer niet lukt met het vinden van het forum. let me know dan probeer ik het anders
groetjes Kim