Hoe krijg ik hem van twee voedingen per nacht af?

Hi Marloes,

Ben zo blij dat ik jouw topic ben tegengekomen! Ben namelijk maar eens gaan zoeken op internet, of ik de enige ben die van die gebroken nachten heeft....
Mijn dochter is begin oktober geboren, dus nu 4 maanden. En ze wordt ook nog steeds iets van 2 keer wakker per nacht. Een speentje geven, of even troosten als ze huilt helpt echt niet, ze wil gewoon drinken, en overdag drinkt ze ook lekker door.
Net als jij wil ik ook zo lang mogelijk bv blijven geven (de eerste 6 maanden uitsluitend bv, en daarna langzaam afbouwen met een fruithapje e.d.). Maar ik ben zo MOE!!!
Van mij dus geen advies voor je, maar wel medeleven van een 'lotgenoot' ;-) Gelukkig maakt de lieve lach, als ze 's nachts wakker wordt, alles goed!

Groetjes, Charlotte

NB Wat betreft de 'wijze' woorden van het CB "de beste voeding is de voeding die met liefde wordt gegeven" o.i.d.:
Het is wetenschappelijk bewezen dat bv wel degelijk de kans op allergien e.d. verkleint, en dat niets de bijzondere samenstelling van moedermelk kan evenaren. Een ander feit is dat babies van bv, in tegenstelling tot fv, nooit teveel kunnen krijgen.

Hoi Sjana,

als je wat beter had gelezen had je kunnen zien dat ik bij mijn tweede (en ook bij de oudste) moest stoppen met bv geven omdat ik last kreeg van mijn schildklier en niet zo'n beetje ook. Ik verteede mezelf. Daarover was ik erg verdrietig en dat kan ik nog steeds zijn. Mijn middelste kind heeft het minste bv gekregen en is degene met de meeste eczeemklachten. De betreffende moeder weet juist wel dat ik totdat mijn zoon minstens een jaar is, maar liever tot zijn tweede verjaardag, borstvoeding wil geven. Ik weet dat er geen garantie is dat mijn kind geen eczeem krijgt of astmatische klachten, maar de kans is wel een stuk kleiner. Ik heber bewust voor gekozen om thuis te blijven voor mijn kinderen en wil ze geven wat naar mijn idee het beste is en vind het dan ook erg vervelend dat je commetnaar hebt op het feit dat ik verdrietig word van een opmerking.

Mijn vraag ging erover of iemand weet hoe ik mijn zoontje van twee voedingen per nacht af krijg. Naar mijn idee heb je me daar niet mee geprobeerd te helpen en ik vraag me af of je alleen gereageerd hebt om commentaar te leveren en niet om me te helpen. Misschien toch nog wat onbewuste gevoelens over het voortijdig stoppen met het geven van borstvoeding of ben jij juist het type mens wat het nodig acht om haar eigen keuze van flesvoeding te moeten verdedigen?

Marloes

Ha ha, nee gelukkig niet zeg!  Dat bedoel ik dus met die emoties van vele vrouwen, het is puur het feit dat bv iedereen zo aangepraat wordt. Daar worden vrouwen onzeker van. En onbewuste gevoelens over het voortijdig stoppen, lieve help nee zeg. Dat waren toen echt de hormonen! Ik ben niet het mens dat met zo'n onbenullig iets blijft rondlopen.
EN het leuke van dit forum is dat het soms wat heftig wordt, men daagt elkaar uit. En ja, ik geef gewoon ongezouten mijn mening, direct wat ik denk.
En dat is inderdaad niet altijd wat je hoopt te lezen, misschien help ik je hier niet mee nee, en komt het inderdaad wat cru over. Maar ik vind het gewoon opvallend hoe borstvoeding zo heilig wordt verklaard en hoe overdreven er mee omgegaan wordt.
Ik ben dus voor borstvoeding, maar net zo goed ook voor flesvoeding. Dus verdedigen voor flesvoeding is voor mij niet nodig hoor. Ook daar erger ik me aan namelijk. Vrouwen die voor flesvoeding gekozen hebben, denken dat iedereen ze veroordeelt, en dat is natuurlijk helemaal niet zo. Ook daar wordt verschrikkelijk hier over gezeurd.
Ik wens je veel succes!

Hoi Marloes,
Mijn dochter sliep pas door (van 23.00uur tot 06.00uur) toen ze 6mnd was, ze kreeg geen bv maar fv, dus  zo zie je maar weer dat fv echt geen garantie op doorslapen geeft. Misschien dat je hem de laatste voeding een flesje gekolfde bv met Johannesbroodpitmeel kan geven, dan vult nog iets meer. Ik heb echt geen idee of de voeding daarna nog "hypoallergeen"is, dat zou je moeten navragen. Voor de rest kan ik je helaas geen tips geven wat bv betreft, maar wel wat verkoudheid betreft .....zet een gesneden ui naast  zijn bedje, dat zorgt ervoor dat zijn neusje beter open blijft. Daarnaast zet ik het ledikantje van mijn dochtertje altijd scheef dmv een paar boeken.

Heel veel succes!
gr.Eveline

NB Wat betreft de 'wijze' woorden van het CB "de beste voeding is de voeding die met liefde wordt gegeven" o.i.d.:
Het is wetenschappelijk bewezen dat bv wel degelijk de kans op allergien e.d. verkleint, en dat niets de bijzondere samenstelling van moedermelk kan evenaren. Een ander feit is dat babies van bv, in tegenstelling tot fv, nooit teveel kunnen krijgen.

Is allemaal waar. Maar wat heb je daaraan, aan die wetenschap, als je je als moeder niet happy voelt. Als het voor jou echt niet te combineren is met je werk, of het loopt gewoon niet lekker. Dan moet je gewoon een besluit nemen om voor FV te gaan. Want ook dat is natuurlijk prima, en dan hoeven niet nog eens te horen dat BV "zoveel" beter is. Het is altijd iets beter, maar niet dusdanig dat het nu echt van levensbelang is en dat je je als moeder onder druk gezet moet voelen om toch maar BV te blijven geven. Ik neem aan dat jullie dat ook met me eens zijn.
En er zijn altijd vrouwen die dan schrijven: "je hebt toch alles over voor de gezondheid van je kind? en dus moet je maar even doorbijten"   Nou tot op zekere hoogte heb ik veel voor m'n kind over, maar bij mij was de grens van BV geven gewoon echt bereikt. En dat is gewoon  voor iedereen verschillend, ieder heeft weer andere omstandigheden en factoren die meespelen en het kunnen belemmeren.
En ik ben zelf wel iemand die vind dat je minimaal 6 weken moet proberen, dan kun je pas zien of het echt gaat lopen en weet je wat het is. Maar een andere moeder kan dat misschien helemaal niet aan. Dus ook goed toch? En sommige proberen niet eens BV te geven (kunnen dat misschien lichamelijk niet, of door medicijngebruik), en hebben er een verkeerd beeld van. Nou dan ga ik me daar echt niet mee bemoeien en proberen haar dat uit haar hoofd te praten, ook al is het mijn vriendin of familie, dat vind ik gewoon te ver gaan.
Dus ik blijf nog steeds bij de stelling: "de beste voeding is de voeding, die men met het meest plezier geeft"!

Terug
Bovenaan