• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Hoe krijg ik het vertrouwen weer?

cu2heleen1

New member
Hallo dames,
Ik heb een vraagje.
Na vorige week heel die stress om de mogelijke pre eclampsie... Heb ik niet echt vertrouwen in mijn lichaam.
Bij verkeerd liggen krijg je een belletje dat je aan gaat'slapen'. Mijn lichaam gaf vorige week helemaal niets aan!
Morgen controle bij de verloskundige. Hoop niet dat ik weer wordt doorgestuurd. Ben onwijs blij om weer helemaal gezond te zijn en bij de verloskundige te mogen komen.
Maar ik heb het vertrouwen in mijn lichaam niet. Ben bang dat het weer niets zal aangeven en dat het mogelijk dan werk invloed heeft op die kleine. Zou ergens het liefst een bloeddrukmeter huren... Maar ik weet dat ik dan in mijn 'controle-neiging' kom te zitten en dat is niet goed.

Hebben jullie advies?

Trouwens ik zet dit hier neer want sowieso op Facebook weet eigenlijk niemand dat ik in het ziekenhuis heb gekregen. En... niet iedereen wil over op Facebook. Dora wat ik weet s sowieso niet ivm privacy. Toch?
 
Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je niet echt vertrouwen hebt in je lichaam, zeker omdat je vorige keer ook geen echte duidelijke tekenen had van zwangerschapsvergiftiging. Het is ook erg lastig om vertrouwen te hebben in je lichaam, maar je moet proberen positief te blijven.

Ik hoop dat je controle morgen goed is.
 
hey

Lastig om weer vertrouwen hebben, zal ook wel moeten 'groeien'. Geef het morgen gewoon aan bij de vk, misschien dat ze tips hebben of anders een extra controle kunnen inplannen zodat ze het extra in de gaten kunnen houden. Misschien dat dat je wat meer gerust stelt.

Laat je even weten hoe het gegaan is?
 
Succes morgen! Kan het me inderdaad voorstellen,
Luister naar je gevoel.
Vanaf nu zalmje ook elke week naar de vk gaan en zal ze je nauwlettend in de gaten houden.
Geef je zorgen aan, zij zijn er om je gerust te stellen.

Klopt trouwens dat ik liever hier blijf ivm privacy.
 
VK legde het uit dat het juist goed is dat er geen klachten waren. Anders had je direct kunnen blijven en zijn de mogelijkheden van het thuisbevallen of onder hun behandeling direct verkeken. Het is mooi dat je lichaam dus eigenlijk de hoge bloeddruk kan hebben... en daarvoor niet behandeld hoeft te worden. Dat het zelf dus juist oplost.


Vanmiddag echo gehad. Zag er goed uit. kindje is niet volledig ingedaald, maar sluit wel voldoende af. dus als de vliezen breken hoef ik niet te gaan liggen.

verder geboorteplan besproken.

En... ja hoor... weer de bloeddruk opgemeten. 2 x . Eerst aan het begin en later nog een keer na de echo. Beide keren 130-88. Weer richting die grens. Ik zei al dat ik het best spannend vind, omdat het toch emotioneel een deuk heeft achtergelaten. Naar het ziekenhuis, dan er weer uit, dan weer en weer terug.
Morgen ga ik bij haar andere collega nog even voor de bloeddruk. (ochtend om 10 uur) Deze VK had mij 2 wekn geleden doorgestuurd en 4 weken daarvoor ook al ivm veel vruchtwater.... ze wilde morgen nog even second opinion van haar collega.
Morgen ook weer urine inleveren. Dus het is dan afwachten of ik dan weer wordt doorgestuurd of dat ik dan weer naar huis mag. Ga dus zo maar weer mijn ziekenhuiskoffertje pakken... zodat ik weer een week kan overleven in het ZH. Heeft mijn man de eerste week er zo goed als geen omkijken naar. :$
Morgen kan hij niet mee... dus ga ik maar weer alleen die kant op.
Mijn moeder wilde haar dienst alweer laten vervallen dat zij mee kon, maar dat heb ik afgewezen.

Daarnet zaten mijn emoties alweer zo hoog dat ik opeens begon te huilen. Ergens heb ik toch weer het vermoeden dat ik mag blijven. Al zou het maar weer voor 2 dagen zijn net zoals de vorige keer... Maar dan begint weer het hele gedoe opnieuw.

Een ontspannen bad schijnt ook de bloeddruk te verhogen,hoewel ik er erg ontspannen van wordt. Wil het morgen wel, maar doe het maar niet.

Ik had tussen de middag een gebakken vis op (lekkerbekje) daar zaten ook kruiden op met zout. Hoe snel kan dat zout zijn werking afgeven op de bloeddruk, weten jullie dat?Er zat nu 1 uur tussen. (visje op was en bloeddruk werd voor de eerste keer gemeten bij de VK)
 
Jeetje wat vervelend Heleen dat je weer tegen de grens zit met je bloeddruk, begrijp best dat je hier erg onrustig en bezorgd om bent.

Hopelijk is je bloeddruk morgen gezakt en is je urine morgen gewoon schoon.

Maar ik zou idd je Zkh tas klaarzetten voor de zekerheid. Heb je de 37 weken grens al bereikt?

Heel veel succes morgen.

 
Tsja, dankjewel Baby09.
Morgen ben ik 37 week precies. Dus tsja... dat scheelt dan weer.
Kleine doet het nog steeds goed. :)
VAndaag is er geen urine gecontroleerd. Dus daar weet ik nu nog niets over. Ook wel een geruststelling. :) Het blijft gewoon lastig... telkens die grens. Telkens die onzekerheid.
 
Hoezo is je bloeddruk te hoog dan? Is toch helemaal niet! Mijn bloeddruk zit de hele zwangerschap al rond de 130/80. En mijn vk zegt dat dat heel netjes is. Echt vreemd!
Probeer nog zoveel mogelijk te relaxen. En je niet al te druk maken, is makkelijk gezegd natuurlijk. In het ZH ben je wel in goede handen natuurlijk. Het is niet leuk, maar ja. Het beste er maar van maken schat! Zet hem op!
 
Terug
Bovenaan