Hoe krijg ik mijn baby eerder in slaap

Mijn dochter Joëlle is nu bijna 5 week.
Gisteren hadden we haar om 8 uur (net na de voeding) s avonds in bed. Het duurde tot 2 uur dat ze sliep. Ze huilde continu, af en toe viel dan even rustig bij mij in slaap, legde ik haar in der eigen bedje en huilde ze alles weer aan elkaar. Rond 12 uur maar gevoed. Daarna sliep ze nog niet tot 2. Toen was ze een poosje stil en deed ik de lamp maar uit.

(Licht is een ding bij der licht uit en is gelijk schreeuwen en brullen)

Nu willen we eigenlijk dat ze eerder gaat slapen, vandaag hebben we haar om 6 in bed gelegd en momenteel 21:30 zit ik nog met haar in mijn armen omdat ze nog niet van plan is om te gaan slapen. Ze is nu stil doordat ze haar speen in heeft anders gaat ze huilen....
(en nee zijn geen buikkrampen/ smerige luier/voeding eten krijgt ze om de 3 uur en buikkrampjes hebben we wat op gevonden.)

Iemand tips voor me alles is welkom!

Wat naar dat je kindje niet wil gaan slapen. Rot he, om ze zo verdrietig te zien. Slaapt ze overdag genoeg?
Soms kan niet willen slapen een teken van oververmoeidheid zijn.

En idd eens met wat kimmoe zegt. Als ze lekker slaapt bij jou, lekker laten doen. 5 weken is idd erg jong. Daarnaast kunnen die kleintjes savonds meer honger hebben. Om de 3 uur kan dan misschien te weinig zijn.
Hou vol, want je doet het hoe dan ook hartstikke goed!

Ze slaapt overdag juist veel. Afgelopen nacht sliep ze tot 8 uur door (door de vermoeidheid door de voeding wekker geslapen) en toen van sliep ze 10-13. En nog wel een aantal keren over dag.
Kreeg het idee dat ze haar slaap verplaatste. En ipv bijv. Van 19-7 (wat volgens de boeken moet) van 2-14 slaapt

Ach 5 weken is het hoogtepunt van al het huilen en spoken. Geef het nog een maand of 2 en dan is het alweer heel anders. Het is echt heel normaal gedrag. Veel jonge babies clusteren savonds. Dat wil zeggen vaak kleine beetjes drinken en korte stukjes slapen. 
Een 19 tot 7 ritme is echt iets van 4 maanden plus. En dat ze om 19 op bed liggen en slapen doen veel kindjes pas als ze mobieler worden, kruipen staan etc. Maar in de tussentijd wordt het echt heel langzaam aan beter. 
Ik zou haar lekker bij je houden. Kijk wat werkt. Misschien een draagdoek en ijsberen, slapen in een babynestje naast je op de bank, clustervoeden, op je laten slapen. Etc. Er zijn veel tips te vinden. Hier werkte een badje rond 9 uur en dan met een zacht lampje bij mij in bed tegen me aan liggen wat. Dan sliep ze af en toe een uurtje. Eenmaal in de nacht lukt een uur of 2 a 3 aaneengesloten wel. Maar zelfs dan niet in de cosleeper, laat staan eigen bedje.

Ja met eigen bedje bedoelde ik de co sleeper ?

Ik vind gewoon wat eng om haar bij me in bed te laten slapen aangezien ik ook snel in slaap val en mijn man vind het al helemaal niks, hij heeft het gevoel dat hij niet kan bewegen. En is bang dat ik haar uit bed laat vallen.
Vandaar dat we zo gefocust zijn op het slapen in de co sleeper naast het bed.

Terug
Bovenaan