Hoe krijg ik mijn baby eerder in slaap

Het zou iets kunnen helpen om haar in ieder geval elke dag op hetzelfde tijdstip de dag te laten beginnen, bijvoorbeeld elke dag 7 uur opstaan, mee naar beneden voeden en na een uurtje of anderhalf weer naar bed toe. Maar 5 weken is inderdaad nog erg vroeg, maar het is het proberen waard.

Mijn tweede kindje had tot een week of 10 een omgekeerd dag- en nachtritme ?

Meestal komt dat vanzelf in een goed ritme rond een maandje of 4. Dat ging bij mijn beide kinderen heel geleidelijk en tot die tijd heb ik ze vooral lekker bij me gehouden. Dat zou ik je dan ook willen aanraden! Ik zat bij mijn eerste vaak te Netflixen (volume heel laag) met haar in de draagdoek, op zo'n yoga bal. Bij haar was er echt een switch rond 4 maanden, daarvoor ging ze pas een lange slaap doen rond 23u. Bij mijn zoontje ging ik er nog wel eens gewoon naast liggen, die eerste periode met twee kinderen was behoorlijk vermoeiend. Bij hem veranderde het rond een maandje of 3.

Voor nu gewoon lekker bij je houden, jij bent veilig en het bedje blijkbaar nog even niet fijn. Gefeliciteerd nog en succes!

Herkenbaar hoor! Onze kleine (van inmiddels 12 weken) had dat rond die periode ook. Mijn tips zijn dezelfde als die ik al voorbij zag komen: lekker bij je houden, voeden op verzoek (hier werd avonden lang geclusterd) en erop vertrouwen dat het beter wordt. Ik had de wieg naast me staan waardoor ik soms in slaap kon vallen en ondertussen haar hand vast hield of mijn hand op haar buikje legde. Ze hebben vooral de behoefte om bij je te zijn, je te ruiken en je warmte te voelen. En geef ze eens ongelijk ;-)
Inmiddels heeft ons meisje zich ontpopt tot een enorme slaapkop dus er is hoop! Probeer ook te genieten van die intieme momenten met je kleintje.
Liefs!

Na heel wat onrustige nachten bleek mijn jongste een buikslaper te zijn. Heb je dat al eens geprobeerd? 
Je kan proberen om een gedragen shirt van jou bij haar te leggen. Ze wil waarschijnlijk gewoon graag bij je zijn en zo heeft ze mama's geur bij zich.
Als moeder van een zeer slechte slaper kan ik zeggen dat het echt goed komt. Niet te veel de strijd aan gaan. Ik ging ook nooit met een kind in bed liggen. Maar na maanden was ik klaar gestreden en heeft de oudste heeft tot 13 maanden tussenin gelegen

Ik weet niet wat ik lees! Ze is pas 5 weken! ? Onze dochter ging echt pas om 23.00 uur ofzo (in ieder geval na de laatste voeding naar bed). Voorlopig zit je de avonden met een baby op je arm. Ze gaat vanzelf eerder slapen, maar ze is nu nog veel te klein. Volg je kind!!

[quote quote=10386356]Ze slaapt overdag juist veel. Afgelopen nacht sliep ze tot 8 uur door (door de vermoeidheid door de voeding wekker geslapen) en toen van sliep ze 10-13. En nog wel een aantal keren over dag. Kreeg het idee dat ze haar slaap verplaatste. En ipv bijv. Van 19-7 (wat volgens de boeken moet) van 2-14 slaapt[/quote]
Van 19.00 - 07.00 uur slaapt geen 1 kind en zeker niet als ze 5 weken is! Je moet echt je kind gaat volgen. Voeden op verzoek en bij signalen van vermoeidheid naar bed. Leg die boekjes alsjeblieft aan de kant

Ik bedoelde ook niet dat samen in 1 bed slapen voor iedereen de oplossing is hoor. Het hielp ons de avonden door tot ze snachts wel een paar uurtjes in de cosleeper sliep. Ik vond het zelf heel fijn. Idd netflix, lage helderheid en laag volume erbij. Af en tie borst erin. De eerste 6 weken sliep ze volledig in mijn bed, ledikant deken, dikkere pyjama, maternale houding en zijkant afschermen zodat ze niet uit bed valt. Hier ging dat goed. 
Alles beter dan beneden met een baby die uuuuuuuren huilde. Na die 6 weken buikslapen. Dan sliep de mijne wel. Verder was het tot 3 maanden 6 a 9 uur per dag huilen. Vooral namiddag en avond. Maar ze is nu met 7 mnd een heel makkelijke baby. Ze laat zich makkelijk op bed leggen. Ze slaapt van 19.30 tot 6. Wordt wel een paar keer wakker, maar is makkelijk weer in slaap te krijgen zonder voeding. Het komt echt goed!
Als je je er niet prettig bij voelt, of het werkt niet, zeker niet doen!! Mijn punt was meer dat je manieren gaat vinden die voor jullie en je kindje werken. 
In bed liggen hoeft niet perse op die leeftijd trouwens hoor. Je kunt ze gerust tot jullie bedtijd beneden houden en daar uitvinden hoe ze wel slaapt. Veel kindjes doen het daar juist beter bij. En korte stukjes slapen, veel huilen, vaak eten... Dat hoort er onder de 3 a 4 maanden zeker bij. Helemaal normaal. Dat is vermoeiend, zeker! Maar je doet niks verkeerd.

Opzich is het heel normaal hoor, baby's hebben nog geen dag en nacht ritme. Alleen super vervelend voor jezelf. Hoe is de regelmaat en prikkels? Onze meid is na overmatig huilen en een ziekenhuis opname met 12 dagen, ineens na 3 weken gaan doorslapen, alle prikkels ben ik gaan vermijden, even geen uitjes, geen tv aan en wakkertijden aanhouden! Alles in een vaste volgorde. Wakker worden, voeding, verschonen, knuffelen, en dan naar bed, dus na boven, luiercheck, en in puckababy stoppen. Puckababy was hier trouwens ook echt een uitkomst. Kijk ook na de slaapsignalen van je baby, of zie je ze niet  hou de wakkertijden aan.. hoop dat je hier iets aan hebt.

Terug
Bovenaan