Hoe krijg ik mijn baby eerder in slaap

Heeeeel normaal! Om 19.00 naar bed hoeft nog lang niet!! 
Mijn dochters gingen de eerste 4 a 5 maanden pas rond 23.00 slapen hoor! Pas na die tijd konden ze rond 21.00 naar bed en pas veel later om 19.30!
Sorry maar je verwacht echt veeeel te veel denk ik. Met 5 weken lagen mn kinderen hele avonden op schoot, liepen we continu rondjes door de krampjes en kregen we ze onmogelijk in slaap. Met 5 weken is het heel normaal dat de avonden zo onrustig zijn en dat je er nog zo druk mee bent. Ze hoeft écht nog LANG niet om 19.00/20.00 te gaan slapen!! 

Zelfs overdag sliepen ze de eerste 4 maanden alleen maar op schoot/in de wagen/in de box. In bed lukte gewoon niet. Vanaf 4 a 5 maanden was er ineens een omslagpunt en werd alles beter. 
En mijn kids zijn nu 3 jaar en 16.5 maand en slapen nog steeds niet van 19.00-7.00 hoor. Dat doet bijna geen enkel kind hoor. De oudste slaapt van 19.30-6.30. De jongste van 20.00-6.00/6.30, en is vaak nog regelmatig wakker in de nacht...! Heeeel normaal!

Zelfs overdag sliepen ze de eerste 4 maanden alleen maar op schoot/in de wagen/in de box. In bed lukte gewoon niet. Vanaf 4 a 5 maanden was er ineens een omslagpunt en werd alles beter. 
En mijn kids zijn nu 3 jaar en 16.5 maand en slapen nog steeds niet van 19.00-7.00 hoor. Dat doet bijna geen enkel kind hoor. De oudste slaapt van 19.30-6.30. De jongste van 20.00-6.00/6.30, en is vaak nog regelmatig wakker in de nacht...! Heeeel normaal!

Hoihoi,
Ik denk dat je bedoeld dat het vreemd is dat je kleintje zo veel uur aan 1 stuk huilt en wakker is. Zeker als ze zo jong zijn. Hoogstwaarschijnlijk zijn het darmpkrampjes! Die komen tot 3 maanden oud veel in de avond/nacht voor. Als je flesvoeding geeft kan ik Annique thee (cafeïne vrij) aanraden. Je kookt dan een flinke kan water af en laat daar 1 zakje in trekken. Van dit water maak je dan steeds de flesjes klaar. Dit legt een natuurlijk beschermlaagje in de maag/darmen zodat de luchtbelletjes minder problemen veroorzaken. Deze is verkrijgbaar bij gezondheidswinkels, soms ook drogisterijen. Ik zeg je: toen wij dat gingen gebruiken hadden we ineens een engeltje dat de eerste 2/3maanden steeds maar 1 uurtje per voeding en wakkertijd deed. De rest sliep ze heerlijk en dat groeit dan heel langzaam naar de volgende schemas. langere nachten slapen, langer wakker tussen de dutjes, tot nu (2 jaar) geen dutjes meer en lekker hele nachten slapen ❤️ de 1ste is altijd heel erg wennen en zelf je complete leven omgooien dus ik begrijp jullie volkomen. Luister niet naar de mensen om je heen die roepen: oh nee die van mij sliep al meteen vanaf dag 1 de nachten door, liep met 10 maanden en was met 1 jaar al zindelijk.....??‍♀️ echt, als je het allemaal vanzelf laat lopen en je gevoel volgt dan is dat het beste voor iedereen. Elk kind geeft het zelf aan in zijn/haar tempo. Omdat je je kindje pas net leert kennen is dat nog moeilijk te overzien. Ook dit raakt vertrouwd met de tijd ?? succes!

Ps: met die leeftijd is dit het schema
- 3 uur slapen 1,5 uur wakker in totaal met voeding. Weer 3 uur slapen en weer 1,5u wakker. Enzenz. Uiteindelijk na die 3mnd buikkramp en wenning- tijd is de laatste voeding om 23.00u en eerste voeding dan weer rond 05.00u. En dat is puur op een vaste tijden voedingsschema met veel geluk....19.00-7.00 is een ideaal beeld van ouders voor kinderen en echt pas in het eerste geval mogelijk vanaf 12 maanden...een pasgeboren baby moet zowieso minimaal per 4 uur eten krijgen. Liefst eerder dus. Doorslapen voor papa en mama is alleen mogelijk als jullie om en om 1 nacht op je nemen...dus diensten draaien. Even doorbijten dus en goede structuur en regelmaat. Nog een extra tip voor het bedje slapen. Verwarm het bedje voor met een kruik en wikkel je kleine lekker in een dekentje (zoals een burrito) veilig en warm. Dan schrikken ze minder snel
Wakker door druk verschil en kou. Ook samen rustig blijven communiceren en elkaar me-time gunnen. We- timekomt vanzelf weer steeds meer terug! ❤️❤️

Ik zou inderdaad ook proberen een ritme te krijgen zodat ze weet als dat gebeurt dat ze haar avondslaap kan gaan doen. Leg een shirt van je onder haar zodat ze jou ruikt. En evt een nachtlampje aanzetten zodat ze niet helemaal in het donker ligt..
Ik snap best wel dat je niet staat te wachten in de avond en nacht met je baby op de arm te liggen..
Bij ons heeft dat ritme echt geholpen, dan weten ze waar ze aan toe zijn.
Veel succes!

Nou met 5 weken sliep die van mij geen 3 uur achter elkaar en kon ook absoluut geen 1,5 uur wakker zijn. Jeetje ? ze was hooguit 45 min wakker. En veel korte dutjes tot hooguit een uurtje of 1,5. Niet elk kindje is hetzelfde. En op die leeftijd is een goede herkenbare routine beter dan een klokritme. Dat opleggen werkt vaak heel erg averechts.

Overdag veel slapen is ook nog heel normaal met 5weken. Dan zijn ze idd vaak hooguit een uurtje wakker. Soms slapen ze 3 tot 4 uur aan 1 stuk, soms zijn het alleen maar dutjes van 45 minuten.. maar t is heel normaal dat ze nog het grootste deel van de dag slaapt. Wees niet bang dat ze overdag 'teveel' slaapt en daardoor s nachts niet slaapt. Onrust in de avond en begin nacht is heel normaal de eerste 3-5 maanden! Van 19.00-23.00 vond ik de zwaarste uren van de dag de eerste maanden. Maar op een dag is het voorbij!
Ga gewoon mee in het ritme van je kindje. Dat betekent dus waarschijnlijk heel wat avondjes met je baby op schoot op de bank, want in bed slapen wilt ze niet. Er komt vanzelf een avond dat het wél lukt. En verwacht er zelfs dan nog niet teveel van, want ook al is ze 6-10-14 maanden, dan alsnog zijn er avonden dat ze weigeren te slapen of alles bij elkaar krijsen ofzo. Doorslapen is een ilussie de eerste 1.5 jaar! ;)

Terug
Bovenaan