Hoe krijg ik mijn baby eerder in slaap

Onze kleine meid heeft afgelopen nacht uiteindelijk prima geslapen. En was vanaf 8 uur ongeveer de hele tijd wakker tot 3 uur?. Af en toe een mini slaapje van 10 min. Ze is dus lekker afwisselend. Ene keer lekker veel slapen andere dag lekker weinig.

Ja, ik was echt radeloos. Had gewoon vanaf de bevalling veelste weinig geslapen en kreeg niet echt hulp van mijn weder helft wat best wel voor stress en irritatie zorgde. En als ze dan ook nog zo lang huilde en ik niet wist waarom... als nieuwe moeder ga je dan lezen en denk je alleen maar dat je het fout doet en dat alles volgens het boekje moet.
En tja alles zorgde voor een moeder die gewoon totaal op was en geen idee had wat ze moest.
Nu heb ik eindelijk 2 redelijke nachten gehad wat weer voor wat helderheid zorgt! Bedankt voor jullie tips ben der heel blij mee!

Hoi hoi!

Mijn naams is Josanne Verhoof, werkzaam als pedagoog en slaapconsulent bij Villa Bimbi. Ik denk heel erg graag met je mee!
Je mag mij gerust een berichtje sturen via info@villabimbi.nl of via Whatsapp op 073 8449030 dan help ik je graag verder. 
Je kunt dan tevens een kort gratis slaapplan ontvangen.

Lieve groetjes,

Josanne
Villa Bimbi

Je hebt nog een erg jonge baby. Het is normaal dat ze dit gedrag laat zien. Met de tijd wordt het beter. Ze zal in aanzienlijke tijd veel gaan leren. Ik zou haar ook bij je dragen. Een draagdoek was bij ons echt een uit komst. Verder kun je misschien iets met het volgende:
- Houdt rekening met de wakkertijden. Jouw baby heeft een wakkertijd van max. 60 minuten. Dat betekent dat je binnen het uur haar voedt, verschijnt, knuffelt en dan zal ze weer moe zijn. Let op tekenen van vermoeidheid. Die ga je steeds beter herkennen. 
- Bouw rust, regelmaat en ritme in. 
- Gebruik inbakerdoeken (Pacco) of inbakerslaapzakjes (bijv. Puckababy) voor een geborgen gevoel 
- Leg een gedragen shirt van jou in de wieg
- Zazu Liz (nabootsing van geluiden uit de buik/ white noise)
- Bedje voorverwarmen 
En verder.. Accepteer dat dit nu de situatie is. Het is intensief zo'n kleintje maar ze heeft jouw (of papa's) warmte, geur, stem, hartslag nodig om zich veilig te voelen. Die kleintjes laten zich de eerste weken/maanden niet snel wegleggen in de box of in bed is mijn ervaring.
Geniet van deze bijzondere periode. Het is over een paar weken allemaal weer anders!

Hoi hoi.. je verhaal klinkt bekend en al snel leerde ik dat een ritme bij 5weken ambitieus is. Hij is nu 13weken en met een beetje geluk slaapt hij in de avond 2x 45min maar voor de rest is hij er gewoon bij. Als wij om 22:00 naar bed gaan dan krijgt hij de laatste voeding en dan pas gaat hij echt slapen.
Nu is het gewoon lekker bij ons en veel knuffelen. Als hij dan toch in me armen in slaap valt geniet ik daar van.
Het is normaal dat je baby nog niet op een tijd naar bed gaat. Ik zou je baby voor nu ook gewoon lekker bij je houden. Geniet van die avonden samen, straks is dat ook voorbij.

Terug
Bovenaan