Hoe lang duurde het bij jullie?

<p>Hallo meiden,</p><p>Ondertussen zijn wij al 12 rondes verder en is er nog geen zwangerschap te bekennen. We hebben intussen al wat kleine onderzoekjes gehad (chlamydiatest en zaadonderzoek) en zij afgelopen week in het ziekenhuis geweest voor een inwendige echo. Alles zag er goed uit. Nu alleen nog even wachten op de uitslag van het bloedonderzoek. Ik ben benieuwd hoe lang het bij jullie heeft geduurd. Merk dat ik er steeds onzekerder van wordt en het lastig los kan laten.... zucht ?</p>

Goh wat naar dat het zo lang moet duren voor jullie. En daarom vind ik het ook lastig om te zeggen hoe snel wij zwanger waren. Omdat je ook al aangeeft dat je onzeker bent en je het moeilijk los kan laten. Vergelijk jezelf niet met anderen.. bij de een gaat het heel snel, en bij een ander duurt het langer. Ik hoop wel dat jullie onderzoeken goede uitslagen mogen hebben en dat jullie snel een positieve test in handen mogen hebben!

Ja nog een weekje wachten en dan hebben we de uitslag binnen van het bloedonderzoek. Het zaadonderzoek van mijn partner was helemaal goed. Baarmoeder en eierstokken zagen er ook goed uit. Het bloedonderzoek verteld of ook alles Oke is met de eileiders. Deze cyclus al een vroege eisprong dus verwacht m’n menstruatie aankomende week. Het rommelt al wel in m’n buik dus verwacht dat er weer een menstruatie aan gaat komen. Ik ben bijna 30 en mijn partner 32. Ik had graag voor mijn 30e moeder willen zijn maar helaas....

Moeilijk zeg.. bij ons was het gelukt na bijna een jaar. Bij mij lag het aan de pil. Ik moest gewoon heel lang ontpillen, waardoor mijn cyclus niet helemaal op orde was. De laatste fase in elke cyclus (tussen eisprong en menstruatie) was telkens erg kort. De cyclus voor ik zwanger werd konden we geen onveilige seks hebben, maar heb ik wel mijn cyclus bijgehouden. Het was totaal veranderd. Eisprong veel eerder en de laatste fase was een stuk langer.
Ik weet niet wanneer je gestopt bent met de pil, maar het kan dus veel invloed hebben.

Bij me eerste kindje duurde het 11 maanden voordat ik zwanger werd. De tweede zwangerschap: Zouden doorgestuurd worden en ik bleek zwanger na 12 maanden.. Dit werd helaas een miskraam. Daarna was ik meteen weer in verwachting nu bijna 15 weken zwanger. Bij ons was het ook lastig om zwanger te worden door endometriose maar door blijkbaar rust in mijn hoofd toch zwanger geraakt. Want we zouden toch doorgestuurd worden daar had ik me bij neergelegd. 

@tulpelientje morgen is het precies een jaar geleden dat ik stopte met de pil. Mijn cyclus is nog steeds onregelmatig, niet extreem hoor, vaak paar dagen verschil. Het enige ritme wat ik elke maand heb ik dat ik ook echt 14 dagen na mijn eisprong mijn menstruatie kan verwachten. De eerste maanden kon ik mijn menstruatie niet echt een menstruatie noemen en was het meer bruine afscheiding. 
Fijn om even wat ervaringen te lezen! ?

@liekeg zo dat heeft bij jullie ook wel even geduurd dus. Wat naar dat jullie een miskraam mee hebben moeten maken. Lees dat je nu weer zwanger bent, gefeliciteerd!
in het ziekenhuis weten ze tot nu toe niet waar het aan zou kunnen liggen en moeten we het nog een half jaar/jaar proberen. Vind dat heel dubbel want stel dat het toch iets is dan is die tijd zo verloren gegaan...

Bij ons heeft het 18 maanden geduurt, toen naar de huisarts en heel emotioneel maar er wel een last van me schouder dat we wel die stap ondernomen hadden.
Toen op 1 april kwam ik er achter en dat was heel emotineel en ik kon het pas geloven nadat ik een echobeeld zag.  

Terug
Bovenaan