Hoe lang duurde het bij jullie?

Wij hebben onze eerste vrijwel direct na het eruit laten halen van de implanon mogen krijgen. 
Onze 2e kwam na jaren pas, het heeft echt te lang geduurd en we hadden de hoop al opgegeven. Ik ben in deze periode ook vaak depri geweest omdat het steeds niet lukte. Elke keer weer die teleurstelling was deprimerend. Helaas ook geen enkele persoon waar ik terecht kon hiermee, althans, ik voelde me niet begrepen en mensen weten vaak ook niet hoe ze moeten reageren ofzo. Eigenlijk werd ik weer zwanger toen ik de hoop al had opgegeven, niet meer rouwde, en me stortte op andere dingen zoals nieuwe baan, hobby, sport, reizen etc. We zaten toen niet meer in behandeling, ik had een pauze ingelast omdat de (voor)onderzoeken me allemaal teveel waren geworden. Oh ja, ik heb in die periode ook een dieet gevolgd waardoor ik een paar kg was afgevallen, het dieet was er ook op gericht om je hormoonbalans te herstellen. 
En toen we onze 2e kregen, diende onze 3e zich aan, vlak na de bevalling van onze 2e werd ik opnieuw zwanger. 
Je weet nooit hoe het kan gaan in je leven en wat je lichaam precies doet. Al zit je in je diepste dal, ff doorbijten en geduld tonen.. wees lief voor jezelf en je partner. Sterkte dames!! 

Wij zijn nu bijna 2 en half jaar bezig. Na stoppen met de pil werd ik de 2r ronde zwanger wat helaas een miskraam was. Daarna een jaartje het zwanger worden op een laag pitje gezet omdat we een erg drukke tijd tegemoet gingen. Maar vorig jaar nu i weer beginnen en gelijk eerste ronde zwanger. Helaas bbz waar ik MTX voor kreeg. Mocht 3 maanden niet zwanger worden. In uli/augustus dit jaar weer een positieve test in handen. Helaas was er met de echo niks te zien. Doorgestuurd en weer een bbz. Operatie gehad en mn rechter eileider verwijderd. Nu moeten we tot januari zelf proberen. Mocht het niet lukken krijgen we onderzoeken.

Wat heftig zeg! Ik ben 2x snel zwanger geworden. De eerste keer was het de 2e ronde raak en deze keer de 5e ronde. Ik besef me dat dat echt iets is om dankbaar voor te zijn. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en dat jullie wens in vervulling mag gaan.

heey meid! Wat een vervelende situatie  en ontzettend spannende tijd voor jullie, ikzelf heb 12 jaar de pil geslikt, ik was al een jaar gestopt met de pil maar zijn er toen niet mee bezig geweest omdat het niet de goede timing was, toen we er mee begonnen zijn heeft het 3 maanden geduurt. Omdat ik weet hoe moeilijk het kan zijn, ook vanuit naaste omgeving, daarom ben ik altijd extra dankbaar dat het zo snel gelukt is en dat alles goed is gegaan

Wow wat een heftige verhalen allemaal en gelukkig ook mooie waarbij het snel gelukt is. 
Ik wil mezelf absoluut niet vergelijken met anderen maar het voelt wel heel fijn om er met andere vrouwen over te praten die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten. In mijn omgeving kan ik het moeilijk delen met anderen omdat zij het niet mee gemaakt hebben. Ook mijn collega’s hebben allemaal kinderen waarbij het makkelijk ging. Werk overigens ook nog eens in de kinderopvang wat het vaak ook niet makkelijker maakt. Wanneer ik dan weer zo’n klein hummeltje in m’n armen heb denk ik: ‘dit wil ik ook zo graag’.
ik ben zelf 13 jaar aan de pil geweest en toen ik stopte had ik enorme afkickverschijnselen. 2 weken lang met enorme hoofdpijn rond gelopen.. 

Ik denk dat je dat gevoel van zwanget willen worden moet loslaten. Omdat je het juist zi graag wil, zal het niet gebeuren. Als je het loslaat en aan andere dingen denkt, ga je zien dat je minder stress hebt en dat het wel zal lukken!

Jeetje Gebruiker10145706, dat is nogal een uitspraak!
Ik vind het eerlijk gezegd nogal makkelijk om te zeggen, helaas werkt dat zo niet. Bijna alsof het je eigen schuld is. Je denkt er zelf te veel aan, dus je wordt niet zwanger. Ik, als ervaringsdeskundige, kan je vertellen dat dit soort opmerkingen heel pijnlijk kunnen zijn. 

Terug
Bovenaan